Nieuwe Octavia eigenaar

Goedeavond!

Fijn dit forum ontdekt te hebben. Heb sindskort een Octavia sedan 1.4 TSI DSG uit 2013 in bezit. Was eigenlijk op zoek naar een Mercedes B Klasse, maar was niet zo onder de indruk van de automaat, het 1.6 blok en de ruimte binnenin. Heb de Skoda's altijd mooi gevonden, maar door alle spookverhalen over 1.4 TSI's en DSG bakken nooit serieus als optie gezien. Toch maar eens een proefrit gemaakt toen er een erg nette Octavia binnen budget voorbij kwam en was eigenlijk direct verkocht.

Reed hiervoor een SUV met 3 liter V6 (en daardoor dus ook op zoek naar iets kleiners en zuinigers) en ben echt verbaasd over hoe soepel en vlot de 1.4 rijdt. Precies genoeg vermogen en koppel om goed mee te komen en daarnaast is de auto nog zuinig ook. Stuk zuiniger als de B200's waar ik proefrit in heb gemaakt en natuurlijk helemaal geen vergelijk met de V6 hiervoor qua verbruik.

Wel heb ik nu als ik me niet vergis de MIB1 radio/navigatie en zou toch wel heel graag weer Apple CarPlay willen. Waar moet ik ongeveer aan denken qua kosten als ik een MIB2 upgrade zou willen of welke after market opties zijn er? Wat kosten die en hoe bevallen die? Vast genoeg te vinden ook over hier op het forum, dus ik ga me er maar eens in verdiepen.

Mocht iemand nog tips hebben over bovenstaande dan hoor ik het graag.
 
Hoe zijn de ervaringen met de Pioneer units? Zag wel dat ze speciaal voor Skoda er ook waren dus incl werkende auto menu's e.d.?
 

Antera

Donateur
Van harte welkom,

Wil je een upgrade naar MIB2 dan is het afhankelijk welke je wenst. De admundsen of de Columbus. Alles bij elkaar beginnen de complete systemen zon beetje van een 6 a 700 euro excl inbouw en vaak ook zonder aanleren enz.

Goede zoeken kom je wens een knappe systemen tegen.
 
Dank voor de tips! Ik heb inmiddels via Marktplaats een Pioneer AVIC-EVO1-OC2-MTB op de kop getikt.

Als goed is ondersteunt die ook alle Auto menus zoals de originele radio.

Alleen inbouwen gaat mij wel boven de pet, hoe lang zou dit ongeveer werk zijn voor een garage bedrijf? Zo gepiept of wel wat langer werk ook?
 
[Q
Ah top! Ja radio is nieuw in doos, b-stock volgens de verkoper. Dus ervan uitgaande dat compleet is prima te doen.

Wat is dan slim mbt de MIB1 die in dashboard kastje zit? Vragen of ze die ook demonteren? Zou er nog enige markt zijn voor de oude headunit en cd/sd loopwerk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou de Pioneer zit erin hoor! Erg fijn apparaat, mooi dat bijna hetzelfde eruit ziet als originele radio en alles werkt nog qua stuurbediening etc.

Ook werkt de navigatie van de Pioneer unit ook met de display tussen de tellers in. Alleen helaas werkt dat dan weer niet wanneer je navigeert via Apple CarPlay apps.

Zou de uitgebouwde MIB1 unit + display nog de moeite zijn om hier op het forum te koop aan te bieden?
 
Bovenaan Onderaan