Nieuwe Octavia Combi 1.2 tsi ambition business

Goedendag Allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ben Andre Kuijt 30 jaar woon in het mooie friese plaatsje Arum. Net onder Harlingen. Ben zelfstandig ondernemer in de maritieme service.

Ik heb vorige week vrijdag mijn Octavia combi 1.2tsi ambition businessline besteld, na te hebben proefgereden in een 1.6tdi octavia en een 1.2tsi yeti. Ik vond de 1.2tsi motor net iets soepeler en plezieriger rijden dan de diesel. Daarom ook de 1.2tsi besteld. :baby012:

Vrijdag besteld en als alles goed gaat kan ik hem morgen of zaterdag halen. Dus erg goede service moet ik zeggen van de dealer. Nou heb ik wel een auto uitgekozen die bij de importeur klaar stond met gelukkig precies de extra's (metallic, MDI, sunset, extra speakers) erop die ik nodig had dus dat scheelde al een aantal weken levertijd.:laugh:

Ben dus helemaal blij. Zo gauw als ik foto's heb zal ik deze van het weekend even plaatsen.
Als ik wat meer kilometers gemaakt heb dan zal ik even een review plaatsen of het wel en wee van de 1.2tsi in een Octavia.

Gr. Andre
 

Roel

Lid
Welkom en vele plezierig kilometers toegewenst.
Waarom heb je voor de Octavia gekozen en niet voor de Yeti?
 
Roel,

Ik heb voor de Octavia gekozen omdat deze iets meer bij mij paste.
Ik vond het uiterlijk van de Yeti net een brug te ver, of gewoon niet helemaal mijn smaak eigenlijk.
Ik heb proefgereden in een Yeti omdat ze deze hadden staan met een 1.2 en de octavia niet.

Gr Andre
 

eskimo

Nieuw lid
Er komen steeds meer mensen die de 1.2 TSI hebben besteld. Ik heb zelf de Elegance Businessline besteld met 1.2 TSi. Moet alleen nog even wachten op aflevering van de auto. (waarschijnlijk eind april). Ik ben wel benieuwd naar jou indrukken van de auto.
 

CdeLangh

Nieuw lid
Ik ben ook sinds gisteren in het bezit van mijn Octavia combi 1.2 ambition business.

Wat me toch wel aantrok was de motor,
een 1.2 met 105pk en 175Nm is toch wel behoorlijk.

Het is de 5-bak handgeschakeld geworden,
omdat ik dit toch fijner vind als een automaat.

Verder heb ik natuurlijk de eerste kilometers al gereden, en tot dusver zeer tevreden.
Hopen dat dit zo blijft, want er gaan behoorlijk wat kilometers gereden worden de komende tijd.

Groet, Christian
 
:baby012:JAAAA ik heb hem vandaag op mogen halen.

Wat een heerlijke auto. De eerste 100 kilometer erop staan. Ik kan alleen maar zeggen geweldig, wat een vermogen heeft de 1.2tsi onlangs zijn kleine inhoud. De turbo doet echt wonderen vanaf de 1800 toeren gaat het echt als een terrein. Alleen de parrot doet het nog niet helemaal zoals het moet mensen horen mij wel alleen ik hun niet, dus dat moet maandag nog maar even opgelost worden. Ik kan onderstaande niet beamen aangaande 5 of 6 bak ik heb gewoon de 6-bak met een 1.2tsi.
Onderstaand de foto's.

Gr Andre
 

Bijlagen

  • P1010336 [800x600].jpg
    P1010336 [800x600].jpg
    22,1 KB · Weergaven: 92
  • P1010343 [800x600].jpg
    P1010343 [800x600].jpg
    14,9 KB · Weergaven: 75
  • P1010345 [800x600].jpg
    P1010345 [800x600].jpg
    14,9 KB · Weergaven: 77
Hier ook nog even het lijstje met transmissie opties zoals deze op de skoda site staat vermeld. Daar staat ook in dat je alleen de keuze hebt uit een 6-bak of een DSG7

Gr Andre
 

Bijlagen

  • Transmissie mogelijkheden Octavia.jpg
    Transmissie mogelijkheden Octavia.jpg
    15,9 KB · Weergaven: 23

AMBIO2

Actief lid
Ook ik kan geen andere info vinden dan dat de 1.2 TSI geleverd word met
of handgeschakelde 6-bak of 7-traps DSG.
Vind het heel vreemd dat CdeLangh een 5-bak heeft.
 
Ondertussen 1000km gereden.

Ik kan alleen maar zeggen: SUPER tevreden:baby012:.

Voor een 1.2Tsi genoeg vermogen om mee te komen in het verkeer.
Verbruik tot nu toe 1 op 15 zou op zich nog iets beter mogen van mij maar ja je mag niet alles verwachten natuurlijk.

Als ik wat meer kilometers erop heb staan zal ik weer even een update doen.

Gr Andre
 
Nu weer een aantal weken verder.
Op de tweede tank reed ik 780 kilometer met weer 49 liter. Dus gemiddeld over de 2 tanks 6,5l/100km. Gaat al de goede kant op. Dan heb ik gewoon een gemiddelde rijstijl rij lekker met het verkeer mee. Deels snelweg deels stad en landweggetjes.

Voor de rest nog steeds tevreden met de auto.
Wat kleine minpuntjes.
De ruitenwissers kun je niet even omhoog zetten tijdens het autowassen deze komen dan tegen de motorkap aan.
Ik heb nu 2x gehad dat de beide voorramen spontaan tegelijkertijd naar benenden gingen en dan niet gelijk omhoog wilde. Na een paar x proberen gingen ze dan uiteindelijk weer omhoog. Ga dit even in de gaten houden anders mogen ze er even naar kijken, gelukkig is het de laatste dagen wel mooi weer maar het zal je gebeuren als het regent.:mad:

Pluspunten.
De ruimte echt super met een kleine meid van 1,5 mnd oud.
De radio werkt ook qua bereik perfect had altijd een punt bij Den Oever waar iedere auto stoorde deze niet.
De motor soepel en meer dan voldoende vermogen voor deze auto om mee te komen in het verkeer.

Tot zover weer even een update van een tevreden Skoda rijder.

Gr Andre
 
Bovenaan Onderaan