Nieuwe Octavia 1.4TSI Elegance

Michel

Forumguru
Het lijkt wel of ik naar mijn eigen auto kijk. De mijne heb ik vanochtend opgehaald. Ik ben er erg content mee. Volgens mijn dealer (S-Point) ben ik één van de eerste klanten die zijn 1.4 TSI daar heeft laten afleveren. Op de weg terug zag ik ook een aantal keren mensen naar mijn auto kijken met zo'n blik "Wat voor merk/type is dit nu weer?" Ik heb de gefacelifte Octavia tot op heden ook nog niet in het wild gezien, behalve de demo van mijn dealer en mijn eigen auto natuurlijk.

Vanwege het weer nog geen gelegenheid gehad om foto's van de mijne te maken, maar die volgens spoedig.

Ik heb overigens ook aan mijn dealer gevraagd hoe dat nu zit met dagrijdverlichting. Bij mijn auto kan je die optie inderdaad ook niet in het menu van de Maxi-Dot vinden. Er schijnt inderdaad wat gesteggel te zijn over het al dan niet mogen gebruiken van deze verlichting, waardoor de fabriek het voor Nederland standaard uit laat staan. S-Point deed overigens niet moeilijk, want als ik het geactiveerd wil zien dan wilden ze mijn auto wel even aan hun computer hangen om dit aan te passen. Ik heb hier nog even vanaf gezien, want ik ben nog niet echt overtuigd van het nut. Binnenkort zal ik het nogmaals vragen, want ik heb nog een vraag uitstaan over het achteraf in laten bouwen van een MDI interface. Staat leuk in de folder, maar is in Nederland helaas nog niet leverbaar.

Enne.... in het menu zag ik wel dat het mogelijk is om de bochtenverlichting uit te zetten. Dus als oom agent vervelend gaat doen, is het wel uit te schakelen. Al pleit ik eerder voor een stukje opvoeding van deze wethandhavers.

Grappig.....heb ook al de nodige blikken waargenomen....en opmerkingen uiteraard (positief natuurlijk)....veel plezier met de auto!

Het lijkt wel of ik naar mijn eigen auto kijk. De mijne heb ik vanochtend opgehaald. Ik ben er erg content mee. Volgens mijn dealer (S-Point) ben ik één van de eerste klanten die zijn 1.4 TSI daar heeft laten afleveren. Op de weg terug zag ik ook een aantal keren mensen naar mijn auto kijken met zo'n blik "Wat voor merk/type is dit nu weer?" Ik heb de gefacelifte Octavia tot op heden ook nog niet in het wild gezien, behalve de demo van mijn dealer en mijn eigen auto natuurlijk.

Vanwege het weer nog geen gelegenheid gehad om foto's van de mijne te maken, maar die volgens spoedig.

Ik heb overigens ook aan mijn dealer gevraagd hoe dat nu zit met dagrijdverlichting. Bij mijn auto kan je die optie inderdaad ook niet in het menu van de Maxi-Dot vinden. Er schijnt inderdaad wat gesteggel te zijn over het al dan niet mogen gebruiken van deze verlichting, waardoor de fabriek het voor Nederland standaard uit laat staan. S-Point deed overigens niet moeilijk, want als ik het geactiveerd wil zien dan wilden ze mijn auto wel even aan hun computer hangen om dit aan te passen. Ik heb hier nog even vanaf gezien, want ik ben nog niet echt overtuigd van het nut. Binnenkort zal ik het nogmaals vragen, want ik heb nog een vraag uitstaan over het achteraf in laten bouwen van een MDI interface. Staat leuk in de folder, maar is in Nederland helaas nog niet leverbaar.

Enne.... in het menu zag ik wel dat het mogelijk is om de bochtenverlichting uit te zetten. Dus als oom agent vervelend gaat doen, is het wel uit te schakelen. Al pleit ik eerder voor een stukje opvoeding van deze wethandhavers.

MarcoO2

Forumguru

Dat is dan sinds de facelift neem ik aan? Want ik ben het in mijn O2 nog niet tegengekomen.

Michel

Forumguru
Wellicht een kwestie van nieuwe software?? Aan de andere kant ben ik nog geen verwijzing in de online handleiding (zal/moet de papieren versie van de auto nog doorspitten) tegengekomen waarmee je die bochtenverlichting kan uitschakelen.

MarcoO2

Forumguru
Zou heel goed kunnen. Heb net even je foto's bekeken, ziet er goed uit! Blijf die kleur toch het mooist vinden!

Michel

Forumguru
Wellicht even ter controle bij anderen die onlangs een Octavia II in ontvangst hebben mogen nemen: in mijn auto is men vergeten om over de staalkabel t.b.v. de veiligheidsgordel aan de passagierzijde (waarmee het mechanisme waarin je tong van de veiligheidsgordel plaatst aan het chassis of stoel is verankerd) een afdekking te plaatsen. Je kijkt dus zo tegen die staalkabel aan. Aan de bestuurderzijde zit wel netjes een kunststof hoesje op die plek.

klopt....is bij mij ook zo....hoe hebben ze dit bij jou opgelost?

Wellicht even ter controle bij anderen die onlangs een Octavia II in ontvangst hebben mogen nemen: in mijn auto is men vergeten om over de staalkabel t.b.v. de veiligheidsgordel aan de passagierzijde (waarmee het mechanisme waarin je tong van de veiligheidsgordel plaatst aan het chassis of stoel is verankerd) een afdekking te plaatsen. Je kijkt dus zo tegen die staalkabel aan. Aan de bestuurderzijde zit wel netjes een kunststof hoesje op die plek.

Michel

Forumguru
klopt....is bij mij ook zo....hoe hebben ze dit bij jou opgelost?

Heb zojuist een mail naar de dealer gestuurd, want ik denk niet dat het bevorderlijk is voor de toestand van de bekleding van die stoel. Als iemand namelijk op die stoel gaat zitten en normaliter gebruikmaakt van de gordel zal die staalkabel ook steeds langs de bekleding van de stoel schuren. Bij mij is het dus niet opgelost, kwam er vanmiddag pas achter dat dat dat stukje kunststof ontbrak. Wel slordig zo'n detail (en dan ook voorkomend in meerdere auto's), want voor de rest zit deze auto voor mijn gevoel zeer goed in elkaar.

Aiii

Lid

Erg tof lijkt me dat. :D

Zie er hier al regelmatig enkele rondrijden, maar dat zijn eigenlijk allemaal duitsers, heb er nog geen met NL kenteken zien rijden moet ik bekennen.

Michel

Forumguru
Het is inderdaad wel grappig. Doet me een beetje denken aan de personen in de huidige Octavia folder, die de auto achterna blijven staren als hij voorbij rijdt.

Captain Hook

Forumguru
Da's grappig, dit 'euvel' was in 2005 (!) ook al het geval. En er werd toen 'schande' van gesproken. Vooral in de duitse fora.

Ben destijds naar de dealer gegaan en ze hebben er een soortement van zwarte stof/tape omheen gewikkeld en sindsdien ziet het er keurig uit.

Zowel bij de O2 I als de O2 II is het dus blijkbaar standaard af fabriek zo uitgevoerd. :icon_smile_dead:

Bovenaan Onderaan