Nieuwe Octavia 1.4TSI Elegance

Hallo allemaal,

Sinds 3 weken in het bezit van de "nieuwe" octavia 1.4 TSI hatchback Elegance...(donkergrijs) SUPERAUTO en een geweldige motor! Ik had hiervoor een 1.6 Demarrage uit 2007 en het verschil is toch wel enorm hoor! De motor is nog niet erg zuinig in gebruik maar dat zal de kou ook wel als oorzaak hebben (en mn rechtervoet)....dagrijverlichting werkt overigens niet...de dealer geeft aan dat dit in NL niet mag worden gevoerd en dus is uitgeschakeld...(beetje vreemd maar het werkt echt niet!....)...vind vooral het front enorm veranderd...er staat echt een auto hoor! kortom enorm positief op dit moment over de nieuwe oct!

Groet,

Richard

van inkel

Forumguru
:aangenaam:Welkom op dit gezellige en leezame forum, en pficiat met je aanwinst.

We willen wel foto's hoor.

moet nog effies kijken hoe het allemaal werkt hoor (forum).....zal binnenkort even foto's maken! was ik al eerder van plan maar is er nog niet van gekomen..ben constant aan het rijden joh!

:aangenaam:Welkom op dit gezellige en leezame forum, en pficiat met je aanwinst.

We willen wel foto's hoor.

Michel

Forumguru
Hallo allemaal,

Sinds 3 weken in het bezit van de "nieuwe" octavia 1.4 TSI hatchback Elegance...(donkergrijs) SUPERAUTO en een geweldige motor! Ik had hiervoor een 1.6 Demarrage uit 2007 en het verschil is toch wel enorm hoor! De motor is nog niet erg zuinig in gebruik maar dat zal de kou ook wel als oorzaak hebben (en mn rechtervoet)....dagrijverlichting werkt overigens niet...de dealer geeft aan dat dit in NL niet mag worden gevoerd en dus is uitgeschakeld...(beetje vreemd maar het werkt echt niet!....)...vind vooral het front enorm veranderd...er staat echt een auto hoor! kortom enorm positief op dit moment over de nieuwe oct!

Groet,

Richard

Welkom op dit forum en veel plezier met de Octavia. Mijn 1.4 TSI kan ik a.s. vrijdag op gaan halen. Goed om te horen dat je zo positief bent. Sterkt mij weer in mijn keuze, want de inruil van mijn huidige Fabia laat me toch niet helemaal koud. Ik heb daar ook met veel plezier in gereden, maar wilde weer eens wat anders.

Wel raar dat dagrijverlichting hier niet zou mogen, want bijv. de Ford S-Max en de Golf VI maken hier ook gebruik van. Daarnaast vind ik dat Skoda dan ook niet moet adverteren dat de Elegance en L&K uitvoering met dagrijverlichting is uitgerust. Naar ik aanneem betaalt de consument er wel voor, terwijl de optie nu niet geactiveerd wordt.

Misschien dat anderen met een gefacelifte Octavia II of Superb II hierover duidelijkheid kunnen verschaffen. Is dagrijverlichting bij jullie wel in te schakelen of eveneens permanent uitgeschakeld?

volgens mij zit het in het feit dat de dagrijverlichting bij de octavia in de mistlampunit is ingebouwd....zou voor verwarring kunnen zorgen......
Welkom op dit forum en veel plezier met de Octavia. Mijn 1.4 TSI kan ik a.s. vrijdag op gaan halen. Goed om te horen dat je zo positief bent. Sterkt mij weer in mijn keuze, want de inruil van mijn huidige Fabia laat me toch niet helemaal koud. Ik heb daar ook met veel plezier in gereden, maar wilde weer eens wat anders.

Wel raar dat dagrijverlichting hier niet zou mogen, want bijv. de Ford S-Max en de Golf VI maken hier ook gebruik van. Daarnaast vind ik dat Skoda dan ook niet moet adverteren dat de Elegance en L&K uitvoering met dagrijverlichting is uitgerust. Naar ik aanneem betaalt de consument er wel voor, terwijl de optie nu niet geactiveerd wordt.

Misschien dat anderen met een gefacelifte Octavia II of Superb II hierover duidelijkheid kunnen verschaffen. Is dagrijverlichting bij jullie wel in te schakelen of eveneens uitgeschakeld?

Michel

Forumguru
ben benieuwd of het bij jou wel werkt!

Overigens maakt het mij niet echt veel uit maar was wel ben benieuwd en wil wel de opties hebben waar ik voor heb betaald natuurlijk.....

Ik zal kijken of dagrijverlichting bij mij werkt en laat het jullie uiteraard weten.

Of het een zinnige functie is, weet ik niet. Ik rijd toch vaak met verlichting aan en dan ben ik al gewend dat tevens de dashboardverlichting en achterlichten branden. Maar uiteindelijk is het wel iets waarmee wordt geadverteerd. Als de wetgever hier dan een streep doorhaalt, dan is het niet anders, maar dan vind ik wel dat PON dit mag gaan uitleggen en ook uit de folders mag gaan verwijderen (of daarin uitleggen dat het hier nog niet is toegestaan).

Octavia_II

Actief lid
....dagrijverlichting werkt overigens niet...de dealer geeft aan dat dit in NL niet mag worden gevoerd en dus is uitgeschakeld...(beetje vreemd maar het werkt echt niet!....)...

Onzin, dagrijverlichting, MAG gewoon in NL.
Volgens mij is de enige wettelijke eis dat er "RL" in het glas staat.
(samen met "B" of "F" indien deze in de mistlamp unit zit).
Bij mijn Octo van 2006 zit er geen "RL" in het mistlampglas, dus ondanks dat ik met VAG-COM mijn mistlampen kan activeren als dagrijverlichting mag dit dus niet.......

Groet,

Charlie

Aiii

Lid
Inderdaad, de PON verklaarde mij dat het gebrek aan de extra lamp aan de mistlampunit ervoor zorgt dat dagrijverlichting op de pre-facelift O2 niet kan.

Als je in de showroom gaat kijken zie je de extra lamp overigens meteen.

Bovenaan Onderaan