Nieuwe OC 3 RS combi of nieuwe Superb EBL 2.0 tfsi ?

plaza

Forumguru
Ben zeer tevreden over mijn huidige Superb 2 1.8 tfsi EBL , inmiddels 3,5 jaar oud en 85.000 km
op teller.
Ben inmiddels al een beetje aan het rondkijken , en vind de nieuwe Superb erg mooi , maar kan niet
begrijpen dat bij de facelift de nieuwste technieken niet te bestellen zijn in de Superb , maar wel
in de nieuwe OC 3 , zoals adaptive cruise control , nieuwste colombus , verkeersbordherkenning,
voorruitverwarming, gekleurde maxi dot , Canton sound system.

Dus misschien wordt het wel de nieuwe Oc RS , maar ondanks dat de nieuwe Oc 3 groter is
geworden , is hij in alles kleiner als de Superb , heb al in de showroom het vergelijk kunnen vaststellen.
Voor het dagelijks prive en zakelijk gebruik en op vakanties zijn beide erg goed ( hiervoor OC 2 RS
gehad ) waarbij de Superb een geweldige limo is met heerlijk veel extra ruimte en de RS ruim voldoende ruimte heeft en sportief rijdt.

Wat zouden jullie bestellen ?

Dennis Nijholt

Forumguru
op dit moment zou ik voor de O3C RS gaan...maar dat is persoonlijk. Had hiervoor de O2C en die beviel ook goed, maar zoals je al zegt de O3 is moderner dan de S2 facelift..en dat merk je aan de opties enz. zodra de S3 zou uitkomen weet ik het nog niet. Maar de O2C is ruim zat (zelfs voor mij)

Canon-Eye

Forumguru
Als ik tussen deze twee moet kiezen, zou de O3 RS mijn voorkeur hebben, liefst als combi.
Ruimte genoeg en toch niet zo'n slagkruiser als de Superb combi (want de lijn van de twindoor kan me eerlijk gezegd niet echt bekoren, dus die wil ik sowieso niet).

ertromp

Forumguru
Ook ik zou gaan voor de O3 combi vanwege zoals je zelf aangeeft de nieuwere technieken / opties

Noord26

Forumguru
Als ik eerlijk zou zijn: niets bestellen.

- De 'nieuwe' SuperB is voorzien van een andere bumper en meer vooruitgang zit er niet in. Je gaat er qua techniek en ruimte niet op voorruit. Sommigen vinden de face-lift zelfs minder mooi als het model wat je hebt. Smaken verschillen natuurlijk, maar onder aan de streep ga je er niets mee op voorruit. Steek er eens nieuwe velgen met bandjes onder en laat hem bij een goede tuner onder handen nemen, eventueel met turbo-upgrade. Ga je meer plezier van hebben als een zak geld achterlaten bij de dealer en wetende dat je in feite dezelfde auto terug krijgt. In het geval als je voor de 'nieuwe' SuperB zou kiezen ipv een O3C. 3 verschillende verkopers konden mij niet overtuigen waarom ik voor de 'nieuwe' SuperB of O3C RS zou moeten kiezen ivm met wat er nu voor de deur staat.
- Je geeft zelf al aan dat de ruimte in de SuperB Combi nog steeds boven een O3C staat en je dat wellicht gaat missen. De opties die je nu op noemt wegen in mijn optiek niet op tegen inleveren op ruimte.

Kortom, zoek je ruimte en wat sportievers. Sleutel wat aan je huidige auto. Onder aan de streep toch een stuk goedkoper, want de grootste afschrijving heb je nu achter de rug. Velgen+bandjes, tuning, onderstel voor betere scherpte. Je krijgt er een andere auto voor terug en houd nog een zak geld over.

ps. Is je EBL uitvoering niet standaard voorzien van het Sound-Systeem? Ik wist niet dat het een optie was, ging er vanuit dat deze uitvoering standaard met deze optie afgeleverd werd.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Der Einser

Forumguru
Als ik tussen deze twee moet kiezen, zou de O3 RS mijn voorkeur hebben, liefst als combi.
Ruimte genoeg en toch niet zo'n slagkruiser als de Superb combi (want de lijn van de twindoor kan me eerlijk gezegd niet echt bekoren, dus die wil ik sowieso niet).

Dito !

plaza

Forumguru
Noord, dat is nou het "probleem" , de auto is al uitgevoerd met een RS line up en heeft al een JD Stage 4 ( 1.8 Tfsi )
Daar is dus al geen eer meer te behalen.
Beide auto's zouden ook weer een JD stage 4 krijgen , waarbij de RS dus extreem snel zal aanvoelen , ( mijn vorige
OC 2 RS had ook een Stage 4 ) en de Superb zal een zeer snelle limo worden.
Moeilijk , moeilijk , ......... denken, denken ........ en nog eens overdenken.

TBiRD

Lid
Ik zou gewoon even afwachten. SIII binnen een paar jaar en naar t schijnt komen er nog nieuwe modellen in tussentijd.

plaza

Forumguru
[quote="TBiRD,
SUPERB 3 , geheel nieuwe Yeti , Snowman ( 7 persoons SUV ) komen allemaal pas in 2017,
dat is wel erg lang wachten......... of komt er nog iets anders tussentijds ?

Noord26

Forumguru
Noord, dat is nou het "probleem" , de auto is al uitgevoerd met een RS line up en heeft al een JD Stage 4 ( 1.8 Tfsi )
Daar is dus al geen eer meer te behalen.
Beide auto's zouden ook weer een JD stage 4 krijgen , waarbij de RS dus extreem snel zal aanvoelen , ( mijn vorige
OC 2 RS had ook een Stage 4 ) en de Superb zal een zeer snelle limo worden.
Moeilijk , moeilijk , ......... denken, denken ........ en nog eens overdenken.

Oef.. Het maximale wat (wellicht de beste VAG-tuner in NL) er uit kan halen. Dat wist natuurlijk niet! Heb je iets van een eigen topic over je ride? Want dit smaakt naar meer, zeker omdat ik met hetzelfde blok nu mijn kilometers maak..

Mark vertelde al eens vluchtig in het verleden over €5000,- voor de hele mikmak, score zou minimaal 300pk/400Nm zijn op Euro95. Maar hij ging er vanuit dat er op 98 gereden zou worden, wel te begrijpen.

Ruilen?

:)

plaza

Forumguru
Noord, heb een aantal jaren geleden op een meeting al meerdere forumleden mee laten rijden in
mijn toenmalige OC 2 RS JD stage 4 , o.a. Marco02 , vraag hem maar eens ...............:cool:

Noord26

Forumguru
Hmm..

Waarom heb je toen de O2 RS weg gedaan? En wat zijn je overwegingen om nu de Stage 4 SuperB er uit te willen doen?

plaza

Forumguru
Wanneer het financieel mogelijk is , probeer ik om de 4 jaar en/of de 100.000 km een nieuwe of bijna nieuwe
auto te kopen......., is 1 van mijn weinige hobby's .....[/quote]

Bovenaan Onderaan