Nieuwe o2

RVDK

Nieuw lid
Hoi allemaal, weer terug na een lange afwezigheid. Gisteren bij Lakeman een nieuw o2 besteld. Uiterste tevreden over de vorige modellen. (o1(2003),02(2006)).

Ik heb gekozen voor de 1.8 benzine (elegance) van 160 PK (was 2.0 150PK). Ik ben dan ook heel benieuwd naar het karakter van de auto. Effecten turbo, sterk koppel? Ik heb hem laten leveren met een dynamic sportpakket. Met opnieuw Pegasus-velgen. waardoor de auto iets verlaagd wordt. De schofthoogte van de band geeft daaarnaast de auto een sportief uiterlijk en kleeft aan de weg.

De kleur is donker blauw (storm blue) geworden en voor het winterse weer heb ik opnieuw gekozen voor stoelverwarming.

Levertijd is ingegaan. Voor mij dus weer een reden op op het forum naar nieuwe items te zoeken. Ik las al iets van dagrijverlichting?
 

sitechris

Donateur
verlaging icm Pegasus velgen is echt top. Als ik de verhalen mag geloven is de 1.8 TSI een zeer fijne motor en de Elegance is lekker compleet. Mooie bak kortom. Wel een vraagje, je bestelt de auto zonder eerst even proefrit te maken?
 

MarcoO2

Forumguru
De 1.8TSI is niet te vergelijken met de 2.0FSI. Hij pakt heerlijk op, trekt al vanaf een laag toerental en gaat desgewenst door tot een kleine 7000 toeren, is ontzettend soepel en beresterk. Je gaat er niet alleen 10 PK, maar ook 50Nm op vooruit, en dat merk je!

En dan ga ik nog uit van de fabrieksopgave, in de praktijk leveren de VAG-turbomotoren vaak (fors) meer vermogen dan opgegeven.
 

RVDK

Nieuw lid
Klopt, ik rij vanaf 2003 Skoda Octavia. Ik heb een rotsvast vertrouwen in het merk en zijn prestaties. Het hoogtepunt heb ik verplaatst naar de aflevering en de eerste kilometers.
 
Bovenaan Onderaan