"Nieuwe O2 fl Station

Cherokee

Senior Member
Het hing al enige tijd in de lucht en na enkele maanden speuren en zoeken was het gisteren dan zover. De "nieuwe" O2 fl Station, die grotendeels aan het wensenlijst voldoet, kon opgehaald worden.

Alweer de derde Octavia Station en het voelde dus zowel vertrOud als nieuw.
De komende dagen maar eens, met het boekje in de hand, gaan ontdekken wat er allemaal mogelijk is, met name met de Columbus en instellingen.

Ook zijn de eerste Inetorders al onderweg, hoop ik.

Op de prioriteitenlijst staan verder:
Ramen tinten Limo-Black
Navilock
Deur/instap strips
Bumperstrip

Alle tips & trucs zijn meer dan van harte welkom !

Updates volgen...
 

Bijlagen

  • upload_2016-9-22_10-13-56.png
    upload_2016-9-22_10-13-56.png
    257 KB · Weergaven: 201
  • O2.jpg
    O2.jpg
    2 MB · Weergaven: 193

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf!
Tips: maak eens de wielkasten schoon achter de plastic binnenschermen bij de voorste spatborden
Nog wat led mods uitvoeren?
Voetverlichting is ook aan te raden voor je O2
 

Cherokee

Senior Member
Bedankt voor je reactie @ertromp.
Zoals eerder gezegd, ben al blij als ik zelf een wiel kan verwisselen.
Er zijn nu logo's, naafkapjes, deurlijsten een een bumperlijst onderweg.
Met de Navilock en ramen tinten ben ik nog bezig.
Als deze klussen geklaard zijn, ga ik door naar fase twee ;)
 

Cherokee

Senior Member
Zo, de laatste dagen lekker in het zonnetje de boekjes doorgenomen en het een en ander uitgeprobeerd. Valt allemaal nog niet mee ;)
Simpelweg instappen, starten, muziekje opzetten en gaan rijden is er nog niet bij. Daar komt ook nog eens de informatie die hier allemaal gegeven wordt bij, en voordat je het weet doe je weer ideeën op.
Enerzijds om de auto op te leuken, anderzijds om de status te laten checken aangezien er nu nog een aantal maanden garantie op zit.
In ieder geval zit de dubbele bodem er wel al in en zijn de zwarte plastic ventieldopjes vervangen door verchroomde metalen exemplaren.
Na het lezen van de diverse forum berichten de compressor ook maar vervangen door een volwaardig reservewiel.

De deurlijsten ook reeds binnen en de bumperstrip komt na het weekend.
Volgende week dus weer de handen uit de mouwen ...

Wordt vervolgd
 

Cherokee

Senior Member
Vandaag oude logo's voor, achter en naafkappen vervangen door nieuwe exemplaren.
Blij met het resultaat, foto's volgen !
 

Spinal

Forumguru
Mooie auto, en goede upgrades. Alleen én extra getinte ramen én privacy shades is wel een beetje dubbel op niet ;)
De extra getinte ramen zien er erg mooi uit, de af fabriek geleverde getinte ramen zijn ook maar minimaal getint.
 

Canon-Eye

Forumguru
Alleen én extra getinte ramen én privacy shades is wel een beetje dubbel op niet ;)
Nee hoor.
Ik heb al sinds 9 jaar (in twee opvolgende auto's) de sunset ruiten én Sonniboys en vind dat ideaal omdat de inkijk naar achterbank en kofferruimte daadwerkelijk nihil is.
 

Cherokee

Senior Member
Mooie auto, en goede upgrades. Alleen én extra getinte ramen én privacy shades is wel een beetje dubbel op niet ;)
De extra getinte ramen zien er erg mooi uit, de af fabriek geleverde getinte ramen zijn ook maar minimaal getint.
Het lijkt wellicht dubbel op, maar het klopt helemaal wat @Canon-Eye zegt. Het houdt nieuwsgierige blikken buiten wat voor mij de doorslaggevende reden is. Daarnaast geven de Privacy Shades ook nog een soort van beschermingslaag aan het folie bij het in/uitladen.
 

Falcon

Donateur
Gezien de trekhaak, heb je ook plannen om een hulpveren-set te laten installeren? Is trouwens ook prettig irt drempels.
 

Cherokee

Senior Member
Gezien de trekhaak, heb je ook plannen om een hulpveren-set te laten installeren? Is trouwens ook prettig irt drempels.
@Falcon Trekhaak is een mooie, reeds aanwezige, optie die in mijn geval in eerste instantie voornamelijk dient als buffer tegen slecht parkerende mede automobilisten ;)
Het probleem van de drempels ken ik helaas en heb dat met mijn twee vorige Octavia's ervaren.
Moet me nog even verdiepen in de hulpveren, en als je daar tips over hebt zijn zijn ze van harte welkom :thumbsup:
 

Cherokee

Senior Member
Graag gedaan. En prijs valt inderdaad mee gelukkig.
Maar ja, wie mooi wil rijden moet pijn lijden ;)
 

Falcon

Donateur
@Falcon Trekhaak is een mooie, reeds aanwezige, optie die in mijn geval in eerste instantie voornamelijk dient als buffer tegen slecht parkerende mede automobilisten ;)
Het probleem van de drempels ken ik helaas en heb dat met mijn twee vorige Octavia's ervaren.
Moet me nog even verdiepen in de hulpveren, en als je daar tips over hebt zijn zijn ze van harte welkom :thumbsup:

Beste topic daarvoor is denk ik: http://www.skodaforum.nl/forum/i/hulpveren-onder-een-octavia-ii-combi.7059/
 
Bovenaan Onderaan