Nieuwe motoren en wijzigingen model jaar 2011

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb geen bluetooth affabriek meebesteld. Is dit dus niet meer nodig dan, Jurgen ? Ik wilde het achteraf laten doen alsnog....
 
@ wasmachineman:
Ik neem aan dat je bedoelt of BT niet meer nodig is om te bellen, sms te versturen etc. Je moet voor het gebruik van je mobiele telefoon in de auto altijd een BT module hebben, al dan niet af fabriek. De wijzigingen betreffen het protocol van de BT module en de mogelijkheden ervan. Het protocol bepaald welke telefoons kunnen communiceren met de BT module. Het nieuwe protocol dat Skoda gaat begruiken is het HFP protocol wat meer algemeen geaccepteerd wordt dan het rSAP protocol. Skoda verwacht hiermee weer meer BT af fabriek te kunnen verkopen.

Groet,

Jurgen
 

hemi24

Forumguru
SMS versturen vanaf de radio of navi? Dat zou een feest zijn, want van het disconnecten om een sms te kunnen beantwoorden wordt ik ook niet helemaal blij.
Ik geef wel toe dat sms-en onder het rijden een slechte gewoonte is :blush:

De spraaksturing mag ook wel verbeterd worden: ik wil gewoon net als bij de simpelste aftermarket nokia na het piepje een naam kunnen roepen en vervolgens met deze persoon verbonden worden en niet eerst 3 verschillende commando's en bevestigingen geven!

1. Scrollwheel drukken;
2. wachten op pieptoon;
3. roepen: "Dial name"
4. spraakmelding afwachten: "which name would you like to call?"
5. roepen: "Thuis"
6. spraakmelding afwachten: "would you like to call 'Thuis'?"
7. roepen: "Yes" of "Please" of "Dail"
8. eindelijk wordt er een nummer gekozen...
 
Hier de tekst zoals op de info gekregen van m'n dealer.


Skoda Octavia modeljaar 2011
Bluetooth telefoonvoorbereiding -verbeterde compatibiliteit en software
· HFP -Hands Free Profile
Software waarmee bijna alle hedendaagse telefoons kunnen worden verbonden (rSAP is niet nodig).
· UMTS/3G
Het 3G netwerk maakt een snelle internet verbinding mogelijk. Data wordt echter niet getoond op de radio/navigatie of MaxiDot maar gaat direct naar de telefoon via Bluetooth. Bij verbinding met een 3G netwerk kan tegelijkertijd worden gebeld en data worden uitgewisseld (nu bellen óf data uitwisseling).
· A2DP -Audiostreaming
Speelt muziek van de telefoon of PDA via Bluetooth in originele kwaliteit af op het geluidssysteem van de auto.
· Sturen van SMS berichten
via de radio of het navigatiesysteem
· Verbeterde stembesturing
- Voorlezen van SMS berichten
- Voorlezen uit telefoonboek
- Naamherkenning en automatische toewijzing (het is niet langer nodig om vooraf een naam op te nemen en toe te wijzen)

Het geeft niet op alle vragen antwoord maar volgens mij zal het zeker een verbetering zijn.:623:
 

Wasmachineman

Forumguru
Mooi Jurgen, bedankt. :xyxthumbs:
Ik zal achteraf de nodige aanpassingen laten verrichten zodat mijn gsm goed kan werken met de auto. Ik hoorde wel ergens dat de affabriek set wat minder werkte dan de achteraf set vandaar dat ik hem er niet bij heb besteld.
 

Lordje

Actief lid
@ JC de motor is een EA888 van Audi, de rest is software die bepaald welk vermogen die heeft.
 
Wat me trouwens ook opvalt is dat de octavia (BL) modeljaar 2011 een 5-bak bij de 1.2 tsi geeft en modeljaar 2010 een 6 bak, althans dat staat in de brochure. Kan iemand dit ook bevestigen?
 

Darkside

Forumguru
Ik hoop dat jurgen brugman gelijk heeft. 2 dealers hebben mij namelijk geen 100% antwoord kunnen geven. En geven aan een aftermarket BT module te gebruiken.
Als het affabriek systeem idd zo werkt. Met HFP en SMS etc dan bestel ik liever die.
 
@ darkside

Helaas heb ook ik de wijsheid niet in pacht. De tekst die ik heb geplaatst is letterlijk overgenomen uit een print die ik heb gekregen van m'n dealer. Er wordt inderdaad niet gemeld of dit BT protocol de standaard wordt af fabriek, of dat dit een extra mogelijkheid is als aftermarket BT module.
 

Darkside

Forumguru
Heb pon ook gemaild. Maar nog geen antwoord gekregen. Toen ik ze belde wist de vriendelijke dame ook niets te melden. Dan alleen probeer het eens uit in een auto.
Maar zie maar eens een auto te vinden die klaar staat om getest te worden met een productie datum na week 22.
Denk dat ik niet ga gokken, maar het moBridge systeem bestel.
 
Het is nu eind week 25. Naar mijn idee worden nu ongeveer de eerste modellen MY 2011 uitgeleverd als inderdaad week 22 de wijziging is doorgeveord. Pon kan volgens mij wel vertellen welke dealer een demo heeft besteld met BT.
 

VEEJAY

Forumguru
Als je al wat van PON krijgt dan is het standaard mail die niet per definitie op jouw vraag is toegespitst.
 

quorumz

Actief lid
ik had pon per email wat vragen gesteld over het tunen, kreeg 2 weken later een telefoontje met uitleg en dergelijke (en gelijk per email een enquete)
 

Darkside

Forumguru
nog steeds niets vernomen. Of een melding dat ze de vraag hebben ontvangen en er mee bezig zijn oid. In mijn optiek erg slecht. Sommige merken doen dit gewoon niet goed. Opel doet dit veel beter.
Maar misschien maar langs de dealer en vragen of zij kunnen kijken waar er een demo staat met de BT module.
De dealer is overigens wel erg behulpzaam en aardig. Ook wel eens iets anders meegemaakt
 

corsaar

Senior Member
Nou daar ben ik niet zo zeker van ruim 15 jaar Opel gereden
6 exemplaren en uit narigheid vertrokken.
Nooit meer een OPEL
 
Bovenaan Onderaan