Nieuwe motoren en wijzigingen model jaar 2011

Hetzer

Forumguru
Er komen o.a nieuwe motoren , het komende model jaar .
Zo krijgt de Yeti nu ook de 1.4 TSI en verschijnt in de S-2 de nieuwe 2.0 TSI



Škoda Auto presents model year 2011




21l4q3s.jpg



5/13/2010

As part of its model care, Škoda Auto is presenting a number of changes for 2011, particularly in the engine portfolio. Yeti will be fitted with a new 1.4 TSI (90 kW) and Superb with a new 2,0 TSI (147 kW).


The new units are based on the modern common rail technology that is going to replace the older PD system (pump-jet), and the manufacturer is also going to offer a wider variety of TSI engines (petrol). The trims in the respective model lines have been enhanced as well – design changes involve selected radios and interior controls. The smallest model line, i.e., the Roomster, Fabia and Fabia Combi, has already come up with numerous changes as part of its recent facelift.

“We develop all new engines in line with the downsizing trend, i.e., a combination of maximised effectiveness and reduced engine volumes. New technologies, such as the optimised common rail (direct injection system), allow us to continue reducing emission volumes and fuel consumption. We are therefore able to offer powerful, yet economical and environmentally friendly engines,” said Eckhard Scholz, Škoda Auto BOD Member for Technological Development.

The Octavia is going to offer a new common rail engine 2.0 TDI CR DPF/103 kW that is going to replace the identically powerful 2.0 TDI PD. The new unit will be available for both manual and automatic transmissions with front-wheel drive, as well as for manual transmissions with four-wheel drive and later also with automatic DSG transmission and four-wheel drive. The Octavia Multifuel has been certified for EU5 emission levels. Furthermore, the Octavia is going to be available with 16“ alloy Proxima wheels, the Octavia Scout with 17“ Proteus wheels (different colour).

The engine portfolio for the Yeti has been extended with a modern 1.4 TSI 90 kW combined with manual transmission and front-wheel drive, as well as a 2.0 TDI CR DPF/103 kW with automatic DSG transmission and four-wheel drive and 2.0 TDI CR DPF/125 kW with manual transmission and four-wheel drive.

The Superb and Superb Combi (estate), the manufacturer's flagships, are going to be fitted with a 2.0 TSI 147 kW (petrol) with a six-speed automatic DSG transmission. March saw the market launch of a 2.0 TDI CR DPF/103 kW (diesel) that has replaced the older 2.0 TDI PD 103 kW.

All changes that are part of the 2011 model care are entering into effect in Week 22/ 2010.



bron : skoda-auto
 

___JC___

Forumguru
De 2.0TSI in de Superb -> TOP. Verplicht gekoppeld aan een DSG bak -> Jammer, maakt m duurder. Deze motor wordt niet met 4x4 geleverd denk ik. Dan komt Skoda weer teveel in het vaarwater van Audi.
 
All changes that are part of the 2011 model care are entering into effect in Week 22/ 2010.[/b]


bron : skoda-auto


Spannend.. mijn Octavia Combi 1.6 TDI word gemaakt in week 21.. als dat verlaat word.. wat zou er dan qua model / interieur wijziging zijn ...
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij is er (nog) geen YETI met DSG én 4x4 hoor.

Misschien lees ik het verkeerd, maar er staat toch echt dat het komt:

"The engine portfolio for the Yeti has been extended with (...) as well as a 2.0 TDI CR DPF/103 kW with automatic DSG transmission and four-wheel drive."
 

OuweHippie

Senior Member
De tekst is me duidelijk. Ik dacht dat hemi24 bedoelde dat de YETI nu al met DSG + 4x4 te leveren is. Dat is dus niet zo.

Ik vind het alleen jammer dat het een diesel is waardoor de prijs weer een stuk hoger komt te liggen. Ik verwacht dat er een prijskaartje van >€ 35.000 aan komt te hangen.

Een goedkope kleine benzinemotor (1.4 TSI) in de YETI met DSG en 4x4 zou zo rond de € 27.500 kunnen liggen en dat zou veel aantrekkelijker zijn.
 
Van mijn dealer (Vruggink Halle) deze (wat kleine) afbeelding gekregen.

Nieuwe O2 nog in offerte stadium, ik hoop de komende weken een bestelling te kunnen plaatsen.
 

Bijlagen

  • Proxima 16 inch.jpg
    Proxima 16 inch.jpg
    6 KB · Weergaven: 85
Wel wat off topic maar kan iemand mij vertellen hoe ik de afbeelding groter in m´n bericht kan laden? Orgineel is nl. een stuk groter en dus duidelijker.
 

Lordje

Actief lid
Ik vermoed dat die 2.0 TSI dezelfde motor is van de 1.8 TSI met andere software.
Dit daar de 1.8 TSI de idem motor is die in de Golf GTI zit en da's daar een 2.0 ...
 

___JC___

Forumguru
Dus je bedoeld dat ze een 1.8TSI met meer vermogen een 2.0TSI zouden noemen terwijl er al een 2.0TSI is? Lekker verwarrend zou dat worden, maar dat is niet zo.

Er is een 'oud' model 2.0T(F)SI met 200pk die zit in de Leon FR en Octavia RS en een 'nieuw model 2.0T(F)SI met 211pk die zit in de Golf GTI en Audi A4. Vraag me niet waarom. :grin:
 

hemi24

Forumguru
We hebben het hier over VAG en niet over Mercedes of BMW waarbij de typeaanduidingen al enige tijd niet meer overeenkomen meet de cilinderinhoud...

Neem aan dat het dezelfde 2.0 TSI is als in O2?

Zou ook een leuke motor zijn voor in een Yeti!!! :)
 
Modeljaar 2011 - nieuw BT Protocol

Een andere wijziging in modeljaar 2011 is een nieuw BT protocol. Miv modeljaar 2011 is rSAP niet langer nodig maar wordt gebruik gemaakt van het HFP protocol. Ook UMTS/3G - A2DP :680: is toegevoegd. Tevens is sturen van SMS berichten via radio of navi mogelijk. En er is een verbeterde stembesturing.

Groet,
Jurgen

PS hoop volgende week m'n nieuw Octavia te kunnen bestellen. (alleen nog vergelijke offerte aanvragen).
 
Bovenaan Onderaan