Nieuwe leaseauto

jeroen.hhw

Nieuw lid
Beste skodarijders,

Ik mag een nieuwe leaseauto bestellen en ons oog is gevallen op de Skoda Octavia combi MHEV. We zitten echter nog met wat praktische vragen waarvoor we antwoord van ervaringsdeskundigen op zoeken.

- We gaan volgend jaar een caravan kopen van rond de 1200 kilo totaalgewicht. We zullen vooral op vakantie gaan rond de Dordogne (veel lange hellingen) of Italië. We twijfelen daarom of we voor een 1.0 (B+ met veel opties) of 1.5 (B+ met alleen trekhaak) versie zullen gaan. Mijn gevoel zegt de 1.5 maar misschien dat jullie wel de ervaring hebben dan de 1.0 het makkelijk redt?

- Is het slechtwegdek pakket een goed idee voor het rijden met een caravan? Ik lees dat hij dan wat minder makkelijk door veert.

- Hebben jullie ervaring met de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel? Ik heb een hernia in de onderrug en ben benieuwd of deze stoel veel meer comfort brengt.

- Zit er nu wel of geen achteruitrij camera op de Business Plus uitvoering? ik kan dit niet als optie aan klikken volgens mij maar kom het ook niet tegen in de prijs/optielijst.

Alvast dank!

Mvg
Jeroen
 

fanSkoda-VW

Donateur
@jeroen.hhw
Ik heb 4 jaar in de Scala gereden met elektrisch verstelbare stoel.
Ik reed alleen in de auto en maakte alleen daardoor weinig gebruik van de verstelmogelijkheid.
Alleen soms tijdens langere ritten, om even anders te gaan verzitten.
In mijn herinnering is er weinig verschil, maar wel kan de elektrisch bedienbare zitting iets kantelen,
Dus alleen de voorkant v d zitting kan iets naar boven of naar beneden.
Maar ik mis dat niet in mijn huidige T-Roc. er van uitgaande dat de stoelen (nagenoeg) gelijk zijn.

grtsss
 

EvdB

Actief lid
In NL zit er geen achteruitrijcamera op de Octavia, ook niet op de Business Plus uitvoering. Is idd ook niet optie te bestellen.
Op dit moment rij ik een Touran met 1.2 moter, 5 inzittenden en een caravan van 1300 kg. Dit gaat prima, ook naar Oostenrijk. Mede op basis van positieve reviews van de Octavia 1.0, welke meer NM heeft dan de Touran, heb ik deze besteld met een aantal extra's. Wel heb ik hulpveren besteld voor de Octavia.
 

Japanese Power

Donateur
En dat scheelt ook nog een beetje in de bijtelling :-).

Maar goed. We spreken hier over een leaseauto dus de vraag is of de LM akkoord gaat met achteraf plaatsing door een externe partij. Die overigens vaak kundiger is dan menig Škoda monteur maar dat terzijde.
 

EdK

Forumguru
Denk je werkelijk als er een OEM camera is ingebouwd door A , dat de lease daar problemen over maakt ?
Denk zomaar dat men het niet eens door heeft bij inleveren.....
 

Berghuis

Donateur
We spreken hier over een leaseauto dus de vraag is of de LM akkoord gaat met achteraf plaatsing door een externe partij.
Als je het in de lease wilt meenemen kan dat een ding zijn, maar ik zou persoonlijk gewoon zelf het geld ervoor neerleggen.
Ik kreeg de camera kosteloos achteraf ingebouwd na wat slordigheden van de dealer, maar anders had ik er zelf wel voor betaald zonder tussenkomst van de lease.
 

Japanese Power

Donateur
Same here, auto is lease, maar werd geleverd zonder camera (voorraadmodel) en via Mark is toen als snel een Highline-camera ingebouwd. Kosten van werkgever overigens.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik heb nu (nog) een Octavia III uit 2019 met de 115pk 1.0 TSI motor. Ik heb mijn caravan van 1300 kilo de afgelopen jaren heel Europa door gesleurd (voornamelijk Frankrijk en Kroatie). Ik was zeer te spreken over de prestaties. Het is een prima caravantrekker gebleken.

In zijn algemeenheid moet ik er wel bij vertellen dat je wel een beetje feeling moet hebben hoe te rijden met de caravan. Al naar gelang de motor zwaarder is en meer pk's en nm's heeft zal dat steeds minder een bepalende rol spelen (bijvoorbeeld een V6 met 280pk is redelijk fool proof). Maar ik heb voorbeelden gelezen van mensen die zelfs de 1.5 TSI niet geschikt vonden voor hun 1100 kilo zware caravan tijdens de jaarlijkse tripjes naar Drenthe.....:LOL:
 

MarcoO2

Forumguru
- We gaan volgend jaar een caravan kopen van rond de 1200 kilo totaalgewicht. We zullen vooral op vakantie gaan rond de Dordogne (veel lange hellingen) of Italië. We twijfelen daarom of we voor een 1.0 (B+ met veel opties) of 1.5 (B+ met alleen trekhaak) versie zullen gaan. Mijn gevoel zegt de 1.5 maar misschien dat jullie wel de ervaring hebben dan de 1.0 het makkelijk redt?
Daar hebben we al 9 pagina's over volgeschreven in dit topic. Niet geheel toevallig geopend door de poster hiervoor, @RichTrip ;)
 

Antera

Donateur
Camera is maar net of hij in het pakket zit of eventueel leverbaar is. Dit zal het mede bepalen. Mis je hem kan ik hem inbouwen. Dit kan je op 3 manieren doen:

- Via de LM proberen wat niet altijd gaat en dan bij mij langs komen
- Dealer laten doen via de LM
- Zelf betalen en bij mij langs komen ;)

S6 met wachten op je nieuwe auto
 

QOTSA

Actief lid
Ik denk een goede keuze. Ik heb een 1.0 DSG met voldoende kracht maar hoef nooit iets te trekken. Met een caravan zou ik ook voor de 1.5 gaan.
Camera heb ik niet. Bij vorige auto's wel. Ik dacht dat ik een camera erg zou missen maar dat valt me eigenlijk heel erg mee. Gewoon iets beter opletten ;)
Ik heb een B+ met de niet elektrische stoel. Stoel is prima, zit ook een lendensteun in. Zo goed als de stoelen in mijn Passat GTE en Golf 7 ergoactive stoelen zijn ze echter zeker niet. Die mis ik af en toe nog wel, zeker op langere ritten.
 
Bovenaan Onderaan