Nieuwe Kodiaq laten glascoaten

afa3525

Actief lid
Net mijn nieuwe Kodiaq binnen. De poetsbeurt voor aflevering door dealer was geen succes. Eerste swirls staan er al op. ☹️ Wassen, kleien, licht polijsten etc. kan ik prima zelf. Maar overweeg glascoating aan te laten brengen. Wie heeft ervaring en idee van prijzen?
 

CDK

Forumguru
De coating is harder dan de lak, maar ook daar krijg je gewoon swirls in.
En er wordt geclaimd met makkelijker schoonhouden, maar als je nu 2 x per jaar licht polijst en je auto in een goede wax zet dan vind ik het persoonlijk de meerprijs niet waard.
Prijzen zijn bij beun de haas vanaf 300,- en circa 750,- bij een amateur detailer tot een veelvoud daarvan bij een topdetailer.
Wil je een goede bescherming en kan of wil je het niet zelf doen dan is het wel aan te bevelen. Goedkoop is wel vaak duurkoop, dus laat je goed informeren en kijk eens op het forum van Carclean.
 

afa3525

Actief lid
@CDK goeie reactie, kan ik mee verder! Ik ga ook daar eens lezen. Ik laat weten wat het is geworden. En andere inzichten blijven welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

svda

Actief lid
Nieuwe auto's worden tegenwoordig alleen nog maar gewassen, plastic eruit, beetje uitzuigen, ramen nalopen en afleveren. En bij de meeste poetsbedrijven word alles met een mooie gele spons gewassen dus swirls krijg je gratis erbij. Glascoating is wel zelf goed te doen maar je moet wel veel geduld hebben en het juiste spul.

Reken maar op een Kadioq die nu eerst gepolijst moet worden op zo'n 1500 euro voor een coating.
 
Bovenaan Onderaan