Nieuwe Kodiaq besteld nu advies gevraagd over spoorverbreding

Jpturtle

Forumguru
Nu ik mijn tweede Kodiaq besteld heb weer wat actiever hier op het forum :-)

In 04-2017 is mijn eerste Kodiaq geleverd en nu na 125.000km verder twee weken een nieuwe besteld

Dit keer de Skoda KODIAQ Sportline Business 1.5 TSI 150pk met 7 traps DSG versnellingsbak.
Kleur: Moon White (zelfde als ik nu heb)
Wielen: Lichtmetaal 19 inch Triglav antraciet (235/50-R19)
Derde zitrij
Alcantara/leren bekleding
Panorama schuif/kanteldak
Trekhaak wegklapbaar
Voorruitverwarming
Dak, A-stijl, D-stijl en spoiler worden glans zwart gewrapt
30mm verlagingsset van Eibach
Comfort pakket
Functie pakket

Levering: begin juli 2021
Dealer: Maas Nieuwkoop

Nu zit ik te denken om ook wat spoorverbreders van Eibach te laten monteren.
Mijn doel hiermee is naast de rijeigenschappen ook het uiterlijk net dat beetje dikker te laten ogen.
Niets extreems maar gewoon dat als je de Beer ziet staan dat je denk "wat een dikke auto" maar dat je niet direct de vinger erop kan leggen wat het nou precies is.

Kunnen jullie mij adviseren hoe dik de spoorverbreders zouden moeten zijn.
Iemand die het zelf op zijn Kodiaq heeft zitten misschien?
Ik las 15mm voor en 20mm achter maar ergens ander 30mm voor en achter.

Wie kan mij helpen/adviseren :-)
 

CDK

Forumguru
Ik heb nog een set liggen voor 1 as nieuw in doos die ik besteld had en monteren is er helaas voor de verkoop van de auto niet meer van gekomen omdat ik de winterwielen 2 winters terug niet gemonteerd had.

Topmerk H&R en het enige goede type voor de Kodiaq met een centreerrand er op voor je wielen.

Laat maar weten als je interesse hebt.

a5d5c923d82643f2932e33be113c9a9d.jpg
6ea38f8394578dc2faabdc87e6d5d659.jpg
 

Jpturtle

Forumguru
Bedankt voor jouw reactie.
Welke dikte hebben deze en, gezien jou ervaring met jouw Kodiaq, wat is jouw advies?
Ik wil een dikke auto maar niet te fout. Wat ik gezien heb sta jij hier hetzelfde in:-)

Thanx
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik had een foto van de doos met etiket geplaatst. Daarop staat 42mm dat is per wiel 21mm. En dat staat netjes.
Edit: ik zie dat Tapatalk de kwaliteit van de foto zodanig verziekt heeft dat het lastig te zien was.
 

Jpturtle

Forumguru
@CDK Bedankt voor je reactie. Was jij alleen achter van plan? Ik ben er nog niet over uit wat de beste keuze is. Nu denk ik aan 25 achter en 20 voor. Ik ga kijken als de nieuwe beer bij de dealer staat en dan de knoop doorhakken.

@Ursus arctos middendorffi Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet precies Ik zie setjes voor 75 euro.
Mijn nieuwe beer moet gewoon helemaal klaar zijn als ik de autocover er bij de dealer aftrek
 

CDK

Forumguru
Nee ik had voor én achter, maar de andere heb ik al verkocht.
25mm achter is denk ik iets te veel van het goede. Maar ik ben benieuwd!
 

Jpturtle

Forumguru
@CDK teveel van het goede neem ik direct van jou aan, gezien jouw projecten Ik ga het onderzoeken en neem jouw advies daarin zeker mee. Thanx
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan