Nieuwe kaarten niet meer beschikbaar

jjv2

Nieuw lid
Ik probeerde gister nieuwe kaarten te downloaden van de Skoda site, deze kon ik niet meer vinden. Hebben jullie ook dit probleem? Of weten jullie een andere manier om nieuwe kaarten te downloaden? (Amundsen Octavia III)

Slider

Forumguru
Zelfde check gedaan, mijn VIN voor een 2017 O3 FL met Amundsen, No Maps.
En zo deed ik dat wel altijd, via deze website.

Recent nog zo de laatste versie gedownload, maar nu niet meer te vinden op hun website.

Frup

Forumguru
Ik haalde de kaarten ook wel van de VW site. Maar dat kan nu alleen nog met een account.
Ook wel eens van Briskoda. Weet niet of de laatste hier staan.

CharlesTucker

Forumguru
Nou dat is irritant. Voor mijn VIN zijn ook geen updates beschikbaar op de officiele update site die @Rallye noemde. Mijn VIN behoort bij een Octavia uit 2018, Columbus systeem. Toevallig had ik een paar weken geleden ook gekeken, toen waren de 2026 kaarten gewoon wel beschikbaar. Hopelijk is dit probleem tijdelijk, mogelijk zijn ze as we speak bezig met het uploaden van nieuwe kaarten (ik ben altijd wel wat optimistisch en/of naief). Maar dat het gewoon nu niet werkt bevestigt wel weer het beeld dat VAG en computers geen hele sterke combinatie is. En naarmate dat met nieuwere auto's wel steeds belangrijker wordt ...

Op de site die @Tees noemt, MIB-helper, is wel heel veel te vinden (ook dingen als Europe/Full 2026/27), maar die vereist studie. Op dit moment zou ik niet weten wat ik nodig zou hebben daarvandaan. Ik zou wel kunnen gokken, maar heb ook geen haast, hopelijk doet de officiele site het binnenkort weer wel.

Tees

Donateur
Tis niet heel moeilijk hoor, voor mijn MIB2 systeem staat netjes onder '3. GPS navigation maps updates' als eerste vermeld '2026/27 Europe (AS: Europe full) (18.07 GB ↓)'. Dat is de nieuwste versie voor MIB2, 2610, en bevat heel Europa. Daaronder staan nog kleinere versies met delen van Europa (West/Oost/Centraal) voor als je een 16 GB SD-kaartje hebt, en daaronder combinaties voor Europa en andere werelddelen.

CharlesTucker

Forumguru
Thanks @Tees, jij doelt op deze denk ik:
2026/27 (size: 18.07 GB) STD2_2610_EU_AS_2026.zip ↓, onder het kopje MST2 maps

Er bestaat ook een:
2026/2027 (size: 15.85 GB) HIGH2_P450_EU_202625.zip ↓, onder het kopje MHI2/MHI2Q maps

Nou weet ik niet wat MST2, MHI2 en MHI2Q is, maar ik vermoed dat ik wel ergens in het systeem zou kunnen vinden wat ik echt heb. Als ik nu even snel (nogmaals, ik ben optimistisch) Claude om hulp vraag lijkt het erop dat ik juist die tweede file nodig zou hebben:

"MHI2 — MIB2 High, made by Harman. Higher-end unit. Found in VW/Audi/Skoda/Seat. Variants: MHI2_ER_VWG11 (MIB2 High), MHI2_ER_VWG13 (MIB2.5 High)."

Ik had wel eens begrepen dat m'n O3FL een MIB2.5 Columbus heeft.

Tees

Donateur
Ah, ik snap t al: je moet je SW Train (oftewel de huidige versie van je software) invoeren in t veld bovenaan. Dan krijg je alleen te zien wat voor jouw unit geschikt is.

De SW train kan je vinden in t menu, onder Versies (oid, ken de nieuwere units niet). Die begint met MST of MHI oid.

Eltjo

Forumguru
Edit: ik zie nu dat er intussen al andere reacties zijn...

Je moet wel kijken in je systeeminfo wat je hebt b.v.;
MMI MHI2_ER_SKG13_P4526_MU1440 is te vinden onder MHI2_ER_SKG13_P4526.
De _MU1440 is de firmware versie.
MHI2 is een High ofwel uitgebreider Columbus (MIB2.5) systeem.
Een versie voor een Admundsen systeem is anders qua mappenstructuur. Die kan je dus vergelijken met wat je nu op je SD kaart hebt staan.

Een "Philips" SD kaart van 128 Gb kost bij Action €12. Dan heb je zat om ook je muziek of film erbij zetten (voor Columbus iig).

Bovenaan Onderaan