Columbus Nieuwe kaarten installeren op Columbus van 2009

mezorro

Nieuw lid
Beste skodarijders, sinds vandaag ben ik in het bezit van een Skoda Yeti 4x4 met Columbus navigatie.

Aangezien er bij de auto een DVD met kaarten (V5) is bijgeleverd neem ik aan dat deze versie is geinstalleerd.
Hidden menu werkt bij niet en kan dus niet met zekerheid zeggen welke versie firmware ik heb, ik denk zelf 1T0035680B gezien het feit dat de auto van 11/2009 is (maar zou ook nog een versie A kunnen zijn)
firmware zou dan waarschijnlijk maximaal 1200 zijn af fabriek.
voor zover ik het snap kan deze dus geen V10 kaarten laden ivm ontbreken partitie. (correct me if i'm wrong)

Klopt het dat ik in dit geval het beste firmware 3810a_Noru kan installeren?
ik wil graag naar V10 met behoud van stuurbediening en geen lege accu aantreffen.

Wellicht is er iemand in het noorden des lands die dit voor mij zou kunnen uitvoeren? (tegen vergoeding uiteraard) ik durf het zelf niet aan, maar wil toch graag de kaarten up to date.
Mocht iemand welwillend zijn dan kun je me bereiken op mail: mehoabc@gmail.com

Ik weet dat er al veel is geschreven op dit forum, maar ik zie door de bomen het bos niet meer (ik raak van het pad...)

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groeten Mezorro
 

mezorro

Nieuw lid
hidden menu.jpg
Ik weet inmiddels welke versie Columbus er in zit, blijkbaar een versie B, ik zit te denken aan upgraden naar 3810a_noru
Nu lees ik hier en daar dat de stuurbediening bij sommige updates niet meer werkt, weet iemand of dat bij deze versie ook zo is?

alvast bedankt voor de reacties!
 

mezorro

Nieuw lid
Update inmiddels uitgevoerd, alles werkt prima, geen problemen met accu of stuurbediening, tevens V11 kaarten geinstalleerd en eigen POI's aangemaakt, tevens een BT module aangesloten (was nog niet aanwezig) en dus weer helemaal bij de tijd!
 
Bovenaan Onderaan