Nieuwe grill O3 - gezamenlijke inkoop?

lugolux78

Forumguru
Ik kwam op de volgende site wel een erg mooie grill tegen:

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-front-grille-in-OEM-honeycomb-design-KI-R

Alhoewel ik weet dat het een Skoda kenmerk is dat de grill net anders is dan de onderste grill stoort me dit echter wel. De grill op superskoda.com sluit aan op de grill aan de onderkant van de O3.

Deze grill is verkrijgbaar vanaf februari. Zijn er wellicht nog meer mensen hieraan geinteresseerd, dan kunnen we wellicht krachten bundelen en meerdere tegelijk bestellen.
Dit scheelt wellicht in transportkosten?
Iemand hier ervaring mee?

Gr. Luc
 

Bijlagen

  • grill.jpg
    grill.jpg
    141,5 KB · Weergaven: 299

lugolux78

Forumguru


o3-fg-hnc13.jpg
 

Sharpener

Nieuw lid
Ik volg dit project van Superskoda ook al een tijdje en vind het er goed uitzien.

De originele grill is eigenlijk maar voor de helft open als je goed kijkt. De grill van superskoda is helemaal open. Je ziet bv de claxons duidelijk zitten bij direct vooraanzicht. Ik vroeg me eigenlijk af of je ook teveel koeling kunt hebben door meer rijwindkoeling en zo moeilijker de motor op een goede werktemperatuur houd en of dat wel zo goed is. En ik kan me zo voorstellen dat deze grill veel meer vuil en regen doorlaat dan de originele.

Kortom, ik twijfel nog.
 

lugolux78

Forumguru
Ik volg dit project van Superskoda ook al een tijdje en vind het er goed uitzien.

De originele grill is eigenlijk maar voor de helft open als je goed kijkt. De grill van superskoda is helemaal open. Je ziet bv de claxons duidelijk zitten bij direct vooraanzicht. Ik vroeg me eigenlijk af of je ook teveel koeling kunt hebben door meer rijwindkoeling en zo moeilijker de motor op een goede werktemperatuur houd en of dat wel zo goed is. En ik kan me zo voorstellen dat deze grill veel meer vuil en regen doorlaat dan de originele.

Kortom, ik twijfel nog.

Weet niet of dat echt zal schaden. Zeker niet onder Nederlandse omstandigheden. Als er een probleem zou kunnen zijn omtrent koeling (overkoeling) dan wellicht bij heel erg lage temperaturen -20 of zo?. Je zou dan nog altijd kunnen oplossen om tijdelijk een stuk karton (deed men vroeger ook) achter de grill de plaatsen. Maar echt alleen als het extreem koud zou zijn (Zoals nu in de VS, maar dat is echt meer uitzondering dan regel)
En viezigheid daar kun je wel gelijk in hebben maar denk dat allemaal uiteindelijk wel zal meevallen.

Kortom, ik twijfel niet ;)
 

ertromp

Forumguru
Je airco condensor zal nagenoeg zo groot zijn als het radiatorgedeelte.
En vooral als de doorlaat weer groter wordt zal het risico met doorvliegende steentjes weer groter worden dat de condensor geraakt zal worden
 

lugolux78

Forumguru
Je airco condensor zal nagenoeg zo groot zijn als het radiatorgedeelte.
En vooral als de doorlaat weer groter wordt zal het risico met doorvliegende steentjes weer groter worden dat de condensor geraakt zal worden

Ok, je zou dit mijn inzien kunnen oplossen door achter de grill (gaat mij voornamelijk om honinggraadstructuur en dus de looks) iets van stof (zwart hydrofiel doek of nog fijner) te plaatsen waardoor er geen stenen doorheen gaan of althans heel erg afgeremd worden. Ik zal de grill bestellen en met dealer naar oplossing kijken!

Thx voor je tip :)
 

ertromp

Forumguru
Geen idee welk type radiator er in zit maar voor de O2 was er destijds een soort van kunststof "stenenvanger" die met clipjes tegen de aircocondensor aangemaakt wordt en die de lamellen vrijhoudt maar de buisjes beschermt.
Wellicht dat voor de O3 ook al zo'n voorziening te bestellen is. Kost een paar euro maar voorkomt een hoop ongemak. Het gebeurt je altijd op zo'n snikheet moment in het buitenland zonder VAG dealer in de buurt :D
 

Torica

Lid
Ik overweeg ook deze grill te monteren. Vooral omdat de greenline aanduiding niet van de originele grill verwijderd kan worden.
 

CDK

Forumguru
Brr.. :tongue:
Ieder z'n smaak zeg maar. Ik vind de originele grill eigenlijk wel erg mooi. Staat goed op de O3!
De honingraat van de superskoda gril is identiek aan de honingraat van je ondergril, je krijgt hierdoor meer 1 geheel en een sportievere/agressievere look
 

Noord26

Forumguru
Honing worden idd geassocieerd met bijen en bijen weer met agressie? Of denk ik nu verkeerd?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

thekawa

Forumguru
ik vind em wel knap! alleen twijfel is er, omdat het chrome randje wel mooier staat van de originele dan geheel zwart... (PERSOONLIJKE mening:D Dus eerst die auto maar eens krijgen van t weekend.

ga denk ik wel voor de 'ogen' en chroom in de onderbumper voor. Denk je dat het gaat schelen dan als je meer besteld?
 

turboturbo

Forumguru
Ieder z'n gril.

Ik heb ervaring met een gezamenlijke bestelling bij superskoda. Dat ging verder prima en was leuk om te doen. Scheelt inderdaad verzendkosten, zeker als je met enkelen gewoon even ergens afspreekt in het land als je bv toch allebei in de buurt ergens bent.

Als je bang bent dat je TSI-tje het te koud krijgt kun je er 's winters ook nog een wintergril op zetten.
 

VWim

Forumguru
@thekawa de chromen lijst rondom de grill moet je overzetten op de nieuw te plaatsen honingraad grill. Eventueel kun je dan ook de zwarte lijst van een RS plaatsen.
 

Falcon

Donateur
Is het niet een idee om een eigen 3d model te laten maken en dan 3d te laten uitprinten (verschillende materialen tegenwoordig mogelijk)?

Wat zijn de maten van de frontgrill? Dit ivm de maximale grote die 3d-printers aan kunnen op dit moment.

Ga hier serieus eens naar kijken! :)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan