Nieuwe Felicia-rijder op het forum

The bone collector

Senior Member
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en wou mij eerst even voorstellen.

Mijn naam is Dave, en ik ben 25 jaar. Ik woon in België, maar wij hebben hier niet zo een leuk Skoda-forum (geloof ik) :).

Ik heb een Skoda Felicia 1.9 LX van 1998 'geërfd' van mijn ouders en rijdt er ondertussen al enkele jaren mee. Heeft 240.000 km gelopen zonder veel reparaties. Enig groot nadeel: roest behoorlijk snel, zeker de laatste tijd. Voor de rest gewoon een fantastische auto, en zeker de motor.

Tegenwoordig moet je toch al een beetje liefhebber zijn van het model 'Felicia' en van Skoda om in een dergelijke auto rond te rijden (vind ik toch). De nieuwe modellen van Skoda moeten echter totaal niet onderdoen voor de modellen van andere merken. Ik begrijp daarom ook niet dat sommige mensen nog altijd blijven zeggen dat ze Skoda een minderwaardig merk vinden.

Dat was het zo ongeveer. Ik hoop dat ik af en toe iemand raad kan geven en omgekeerd.

Groetjes
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Leek dat er nog Felicia rijders zijn. Ga je de roest nog aanpakken?
 

The bone collector

Senior Member
Iets meer dan een jaar geleden heb ik gaten in de wielkasten dichtgelast en opnieuw geverfd. Ook zijkanten boven de wielen afgeschuurd en gelast waar nodig. Daarna alles opnieuw gelakt. De wielkasten blijven mooi voorlopig, maar langs de buitenzijde waren er een paar maand nadien al nieuwe roestvlekken. Ligt het nu aan de degelijkheid van mijn werk of niet, het feit is toch dat hij blijft roesten. Ik heb nog wel wat lak over, eventueel doe ik het nogmaals als het te erg zou worden en er opmerkingen komen op de autokeuring.
 

pansaebr

Actief lid
roesten felicia

Beste

kijk eens op de website artaparts.nl leveren ook plaatwerk ook in Belgie en goedkoop, plaat uitsnijden en in lassen eb behandelen met een deftig antiroestmiddel en primer.(heb er plaatmateriaal besteld voor een oldtimer een paar dagen later in Belgie geleverd)

groetjes
Bruno
 

van_der_P

Senior Member
De roest komt vaak van binnen uit. Als je dat wil repareren is vervangen eigenlijk het beste. Dan meteen de binnenkant goed met een antiroestmiddel behandelen, dan blijft het een hele tijd weg.
 

The bone collector

Senior Member
Om echt stukken uit te slijpen en volledig te vervangen is mijn kunde te beperkt vrees ik. In de wielkasten lassen mag sowieso beetje ruwer, en vorige keer waren het langs de buitenzijde slecht kleine gaatjes waardoor dat nog gelukt is.

Ik merk tegenwoordig trouwens ook roest aan het kofferdeksel en soms midden in het plaatwerk. Uiteindelijk is mijn Felicia 13 jaar oud en is het niet de bedoeling om hem echt nog volledig in orde te krijgen. Als het niet meer lukt om het roesten zelf aan te pakken, vrees ik dat het tijd wordt om uit te kijken naar een andere. Maar voorlopig is daar nog geen sprake van....
 

The bone collector

Senior Member
Nog even foto's van mijn bolide:

attachment.php

attachment.php


Binnenkort komen er aluminium velgen onder van de glx versie, voorlopig verslijt ik deze bandjes nog even.
 

Fabia

† In Memoriam
Absoluut. Ook leuk om tussen al die GL rijders een enthousiaste Felicia rijder op het forum te hebben.
 
Bovenaan Onderaan