nieuwe bedrijfsauto SC2 of 508 SW

sitechris

Donateur
Tough choice. Beide erg goede auto's met plussen en weinig minnen. Ik ben het eens met marco mbt superb. Laat de hatchbak staan en neem de combi. Hatch vind ik ook niet bepaald moeders mooiste. En hoe lang duurt het nog voordat er een facelift komt?

erwin1

Nieuw lid
Ik ben deze middag nog eens gaan proefrijden met de Skoda Superb Combi 2.0 TDI (140 pk), ik moet zeggen dat de auto mij echt wel bevalt, maar dat doet de Peugeot 508 2.0 HDI (163 pk) ook wel. Qua vermogen/power scoort deze laatste zeker beter maar bijvoorbeeld qua interieur kan de "soberheid" van de superb mij toch meer bekoren dan dat van de Peugeot, alleen al het stuur staat vol met knopjes voor vanalles en nog wat. En dan de ruimte natuurlijk. Als ik achter mezelf ga zitten (dit heb ik natuurlijk wel niet gedaan terwijl ik aan het rijden was :grin:), dan heb ik nog altijd een zee van ruimte, terwijl ik dit met veel moeite kan in de 508.
Men heeft mij ook het panoramisch dak laten zien en dat was ook wel heel tof (bijna een cabrio, zover gaat het dak open). Het wordt nog een moeilijke denkoefening, maar ik hoop toch in de hoop van volgende week definitief de knoop door te hakken, want ik wordt er stilletjesaan helemaal gek van...

erwin1

Nieuw lid
Tough choice. Beide erg goede auto's met plussen en weinig minnen. Ik ben het eens met marco mbt superb. Laat de hatchbak staan en neem de combi. Hatch vind ik ook niet bepaald moeders mooiste. En hoe lang duurt het nog voordat er een facelift komt?

het zal zeker niet de sedan worden want deze vind ik ook helemaal niet mooi! De facelift van de sedan zou plaatsvinden ergens midden 2012, waarbij enkel de achterlichten zullen aangepast worden is mij verteld.

erwin1

Nieuw lid
Eeuhm, de S2C heeft een kofferbak van 603 liter en de 508 een van 560 liter..
Volgens mij kun je daar ook geen 3e zitrij krijgen. Ik gok dat je in de war bent met de 5008..

@Erwin, als je ik goed begrijp ben je dus op zoek naar goede dingen om je vrouw te overtuigen van de S2.. :winkie:
Ja, ik denk dat mijn vrouw vooral weg is van de buitenkant van de 508 SW, en hij is inderdaag wel nieuw en mooi maar ....

erwin1

Nieuw lid
Skoda Superb Combi besteld!!!! 2.0 TDI, 140 pk, platin grey, pack columbus elegance zwart leder, panoramisch dak, soundsysteem 10 luidsprekers, 17" trifid velgen, automatische opening achterklep! Doorslaggevende factoren tov 508 sw: veel meer beenruimte achterin, elektrisch te openen panoramisch dak, mooiere velgen, beter sound-system, geheugenfunctie op voorste zetels en verwarmde zetels achteraan!
Ben superblij, nu nog een 14-tal weken ongeduldig wachten!!! Net of Sinterklaas binnen een paar maanden op bezoek komt....
groetjes, Erwin

MarcoO2

Forumguru
Kijk, goeie keuze! :D Veel succes met wachten, maar je kunt je tijd verdoen door je hier op het forum al helemaal in te lezen! Je hebt 'm trouwens wel in een geweldig mooie uitvoering besteld! :worshippy:

reeseend

Forumguru
Ik zeg, goede keuze hoor!
Vorige week tot 2 maal toe een 508 voor me gehad in de file en de achterkant vind ik echt lekijk.
Ik denk ook dat je achterin de S2 veel meer ruimte hebt, en dan bekijk ik dat van buitenaf.
Succes met wachten en inlezen op de S2:winkie:

Pendragon

Donateur
Absoluut de goede keuze! Ook ik zie dagelijks een 508 en ben niet weg van die auto. Net als reeseend vind ik die achterkant echt heel lelijk en zoals je zelf al aangeeft heeft de S2 veel meer beenruimte. Ik ben benieuwd naar de foto's over 14 weken! Succes met wachten, want wachten is altijd vervelend :)

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd, daar ga je geen spijt van krijgen. Mooie uitvoering met het panoramisch dak. Ik hoop alleen dat ze de lekkages nu onder de knie hebben.

s-line

Forumguru
Gefeliciteerd met de aankoop nu begint het lange wachten,maar dat ben je ook snel weer vergeten zodra je achter het stuur kruipt:grin:.
gr. michiel

Bovenaan Onderaan