nieuwe bedrijfsauto SC2 of 508 SW

erwin1

Nieuw lid
Beste forumleden,

mijn naam is Erwin, ik ben woonachtig in Limburg (België), ben getrouwd en heb 2 kinderen van 8 en 10 jaar. Ik ben zelf nogal groot (1,90m).
Ik mag van mijn werkgever een nieuwe auto kiezen. Ik ben al zover dat ik zal kiezen tussen de Superb Combi 2.0 TDI (140 pk manueel) of de Peugeot 508 SW 2.0 HDI (163 pk manueel).

Superb Combi met pack company columbus elegance, lichtmetalen velgen 17" Trifid, soundsystem 10 LS, panoramisch dak, elektr.opening achterklep, verwarmde voorruit, mirage interieur, verduisterde ruiten, pack communication

ofwel dus

Peugeot 508 SW met allure pack, full optie, als meeruitrusting bovenop de superb heeft deze het keyless entry start system, hill assist, automatische airco met quadrizone temperatuurregelin (ook achterin dus apart regelbaar).
Het nadeel van de Peugeot is dat er geen geheugenfunctie zit op het instellen van de bestuurders- en passagierszetel. Dat het panoramisch dak niet opengaat en dat er achteraan natuurlijk minder beenruimte is.

Ik twijfel ook over het soundsysteem met de 10 LS, is de kwaliteit hiervan wel goed (heb altijd met Ford gereden en daar was de geluidskwaliteit uitstekend)?

Alvast bedankt voor jullie repliek,

Erwin

IK heb reeds met beide gereden maar ik geraak er maar niet uit, de prijzen zijn eigenlijk dezelfde.

MarcoO2

Forumguru
Tsja, het zijn beide geweldig mooie auto's. Waar je voor kiest, is vooral afhankelijk van de factoren die voor jou van belang zijn. Heb je ruimte nodig, dan zou ik voor de Superb kiezen. Die heeft niet alleen meer beenruimte, maar is overall ruimer. Maakt dat je niets uit, tsja, dan moet je je gevoel laten spreken denk ik!

Enne, welkom hier natuurlijk! ;)

higgy

Forumguru
Sluit me aan bij Marco: beide prachtige auto's (zag laatst een witte 508 rijden: mooi!)
En inderdaad: zoek je een grote auto (vooral ook achterin) dan is de SII je keus.
Verder: als de auto's je evenveel aanspreken laat dan evt. je vrouw beslissen :)

Ericw

Forumguru
Ik heb voor exact dezelfde keuze gestaan, maar mede vanwege mijn lengte (2,01m) en die van m'n opgroeiende kinderen, heb ik voor de Superb gekozen omdat de 508SW gewoon een (heel) stuk minder ruimte op de achterbank bied!
Daarnaast was ik totaal niet te spreken over de "automaat" van de 508, maar dat is in jou geval niet belangrijk.

Succes met je keuze

Eric.

___JC___

Forumguru
Een collega van me heeft voor deze keuze gestaan en de 508 gekozen. De ruimte had ie niet echt nodig, de Peug is luxer en ondanks de gelijke aanschafprijs was in de lease was de Superb toch wat duurder. De 508 in station met 18 inch velgen is zeker een mooie verschijning, zeker in het wit inderdaad.

Tja, mijn shortlist bestond uiteindelijk ook uit die 2 alleen ging ik voor een 20% auto. En de 508SW in 20% had alleen die verschrikkelijke halfautomaat. En daar ben ik op afgeknapt. Qua styling en dashboard vind ik de 508 mooier. Maar ik ben uiteindelijk wel zeer content met de ruimte van mijn S2C. Voor jou zal de keuze nog wel een stukje lastiger zijn. Mooie auto's, alllebei.

We hebben dezelfde discussie hier gehad.
Mijn collega heeft uiteindelijk voor de 508 gekozen en ik de s2c

De kofferbak van de skoda is praktischer naar mij idee, de ruimte binnenin groter en ik vind de peugeot toch nog steeds te frans.

Mijn tip: skoda!

Miez1

Forumguru
Hi Erwin,

Ik had hetzelfde probleem maar wilde uit de 20% vijver vissen en dan was ik gedoemd tot de 2Tronic bij de 508. Tweede argument is de styling, bijzonder smaakvolle auto de 508 echter niet vanuit elke hoek, ik haalde hem een keer in en dan zie je een sterk aflopende daklijn, in deze keuze is dat dan toch meer een 'lifestyle-combi', dan oogt hij niet in verhouding. Laatst argument was het service apparaat van Peugeot, dat is in mijn ogen zo slecht als het plaatwerk van de jaren 70. Niet terugbellen, geen auto bij de afgesproken proefrit, geen offertes, geen flexibiliteit. Dan kom je bij Skoda in een warm bedje waar ik direct een klik had met het merk en de mannen achter het merk.

Daarnaast is een zwarte combi met 19"RS4 en schroefset gewoon een nekkendraaier ;)

Mijn keuzes en argumenten, misschien zit er iets voor je bij.

Succes met je keuze! (heb je de vraag ook op het 508forum uitgezet? Ben benieuwd naar hun argumenten;))

Immer gute fahrt !

Miez

Sparkie

Forumguru
Mijn tip: skoda!
Raar he, op een Skodaforum.

Sowieso vind ik het vreemd om op een merkenforum te vragen om tussen merken te kiezen. Ik neem aan dat je dezelfde vraag heb gesteld op het Peugeotforum? Ben benieuwd of je daar dezelfde antwoorden krijg.

Maar om ontopic te blijven: het is moeilijk een keuze te maken tussen een (Duitse) Skoda en een (Franse) Peug. Beide merken hebben hun eigen voors en tegen. Als je prijs stelt op de Franse vering en uitrusting, dan moet je daar voor kiezen. De waarheid gebied me wel te zeggen dat ik de Octavia waar ik in heb gereden me heel erg meeviel qua rijeigenschappen. Helemaal niet Duits. Ik denk dat de Suberb daar nog wel een trapje hoger in gaat.

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn overwegingen heeft de 508 ook op m'n lijst gestaan. Die is uiteindelijk afgevallen op de ontbrekende klik.
Op de plaatjes vind ik de 508 er echt goed uitzien, ook het interieur. Maar na het instappen in real life viel het toch op de een of andere manier tegen. Dat zat hem in kleine details qua afwerking. Niet eens echt aan te wijzen, maar die maakte de ervaring toch anders. Dan voelt de S2 voor mij toch beter aan. En eerlijk is eerlijk als ik in de A4 van m'n zwager stap dan is dat voor m'n gevoel weer een stapje hoger. Moeilijk uit te leggen overigens. Ik denk dat het gewoon het gevoel is dat je bij een auto hebt (of niet hebt).

Ik denk dat beide auto's veel value for money bieden en zoals je het zelf al zegt verschilt dat niet veel van elkaar. Je kunt ook nog eens op sites als autoweek.nl kijken en daar de gebruikers ervaringen opzoeken van de types die je op het oog hebt. Ik denk dat je hier op het Skoda forum een vertekend beeld krijgt met alle Skodarijders :winkie:

erwin1

Nieuw lid
Tja als ik mijn vrouw moet laten beslissen dan is de keuze gemaakt, die kiest resoluut voor de Peugeot, maar hebben de vrouwen al niet over zoveel zaken het laatste woord !? :crazy: En ze ziet hem het liefst in het wit, maar ik heb nu een zwarte gehad, en ik denk dat wit gewoon nog veel meer een ramp is dan zwart om een beetje proper te houden...

floyd2

Forumguru
Als plus voor de peug is dat de achterbank misschien kleiner is,maar de kofferbak groter.
Tevens is daar plek voor een derde zitrij.
Altijd handig voor kinderfeestjes en zo.:)

TL@

Forumguru
De 508 vind ik niet zo mooi, maar de DS5, die is om handen en vingers bij af te likken. Zou ongeveer evenveel moeten kosten dan de 508, misschien is dat dan ook wel iets.

Anders zou ik voor de S2 gaan. Als je de achterbankverwarming erbij besteld, gaan de kinderen heel gelukkig zijn :-)

CDO

Forumguru
S2C natuurlijk want de 508 heeft een hangend achterwerk..... Ik ben zelf natuurlijk helemaal niet bevooroordeeld.

Bakkertje

Forumguru
Als plus voor de peug is dat de achterbank misschien kleiner is,maar de kofferbak groter.
Tevens is daar plek voor een derde zitrij.
Altijd handig voor kinderfeestjes en zo.:)

Eeuhm, de S2C heeft een kofferbak van 603 liter en de 508 een van 560 liter..
Volgens mij kun je daar ook geen 3e zitrij krijgen. Ik gok dat je in de war bent met de 5008..

@Erwin, als je ik goed begrijp ben je dus op zoek naar goede dingen om je vrouw te overtuigen van de S2.. :winkie:

frankie002

Nieuw lid
Ook ik had een shortlist met de Superb Ambition BL, of de 508 SW... Maar omdat ik voor 20% bijtelling ga, was de keuze snel gemaakt.
Het is de Superb geworden, want de 508 heeft dan die ellendige "automaat", het is net of mijn opa van 95 aan het schakelen is..

Het is een Superb Ambition BL geworden in Cappuciono Beige, met actie pakket connect, stoelverwarming,sunset, elctrische achterklep en achteraf Chesnut leer..
Nu nog wachten tot de kerstboom is opgeruimd ( ga in Januari 2012 rijden)...

floyd2

Forumguru
Eeuhm, de S2C heeft een kofferbak van 603 liter en de 508 een van 560 liter..
Volgens mij kun je daar ook geen 3e zitrij krijgen. Ik gok dat je in de war bent met de 5008..

:smiley29:ahum,je hebt gelijk,het scheelt maar één nulletje,maar wel een hele andere auto.

CDO,wat dat hangende achterwerk betreft,dat vind ik de Superb ook hebben en dat komt een beetje door de plaatsing van de achterlichten.(plaats is net iets te laag in mijn ogen)
Als de Superb een octavia achterkant had gehad,dan zou ik 'm helemaal perfect vinden.

Fabia

† In Memoriam
Ik zag net nog een 508 SW rijden maar het is absoluut een hele mooie auto hoor. Kan me goed voorstellen dat je twijfeld.

CDO

Forumguru
@floyd2 vorm van de achterlichten speelt ook een rol. Achterlichten van een 508 zijn laag geplaatst en hebben ook nog eens een aflopende vorm (heeft de S2C toch minder) 508 vind ik van voren en opzij erg goed gelukt van achteren niet fraaiM.

MarcoO2

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik bij de 508 de sedan stukken mooier vind dan de SW. Bij de Superb is dat net andersom: ik vind de hatchback oerlelijk, en de combi supermooi!

Bovenaan Onderaan