Nieuwe banden

higgy

Forumguru
Ik ben zelf (door royale ervaring daarmee) erg enthousiast over Michelin en geen supersportieve rijder, maar ik hoop wel dat jullie meekrijgen dat ik een beetje loop te plagen met m'n 'echte merk'-opmerking?
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik ben zelf (door royale ervaring daarmee) erg enthousiast over Michelin en geen supersportieve rijder, maar ik hoop wel dat jullie meekrijgen dat ik een beetje loop te plagen met m'n 'echte merk'-opmerking?

[/ QUOTE ]

Tuurlijk joh. /forum/images/graemlins/473.gif

Maar er zit wel een kern van waarheid in. Michelins marktpositie is boven ieder ander A-merk verheven, in ieder geval in prijs, soms/vaak ook in kwaliteit. Dus die speciale behandeling verdienen ze wel... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

AMBIO2

Actief lid
Ik heb dinsdag eindelijk de nieuwe Michelin Primacy's onder de auto gekregen.

Wat een verschil !!!!!

Die Turanza's waren echt slecht , ik hoor nu de motor weer
brommen i.p.v. de banden . En dat voor een luttel bedrag
wat ik bijbetalen moest plus dat er al ruim 5600 km. op
de Turanza's was gereden.

Bedankt Bridgestone, voor het oplossen van mijn probleem !
En natuurlijk ook de dealer. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 
Als ik aan nieuwe banden toe ben zal ik ook wel een ander merk overwegen. Zal niet lang meer duren, staat alweer 33.000 op de teller.
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb dinsdag eindelijk de nieuwe Michelin Primacy's onder de auto gekregen.

Wat een verschil !!!!!

Die Turanza's waren echt slecht , ik hoor nu de motor weer
brommen i.p.v. de banden . En dat voor een luttel bedrag
wat ik bijbetalen moest plus dat er al ruim 5600 km. op
de Turanza's was gereden.

Bedankt Bridgestone, voor het oplossen van mijn probleem !
En natuurlijk ook de dealer. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Ik heb het verhaal inmiddels ook bij mijn dealer neergelegd. Het viel me laatst op hoe stil een andere O2 was in vergelijking met de mijne. Is dit trouwens door de dealer geregeld of rechtstreeks via Bridgestone ? Of wie heeft het in gang gezet ? De dealer of heeft Pon zich er ook nog mee bemoeit ?
 

AMBIO2

Actief lid
@nomad..... De meeste antwoorden staan in mijn verhaaltje
aan het begin van dit draadje.

De dealer heeft uiteindelijk toestemming van Bridgestone
gekregen om nieuwe banden onder mijn auto te monteren,
ergo..... de kosten zijn voor rekening Bridgestone.

Alles zonder Pon er bij te betrekken.
 
Ja, ook onder mijn O2 zitten wéér die k*t Turanza ER30's! Inderdaad een stel herriemakers eerste klas! Ze zitten bijna standaard onder alle VAG-auto's met 16" velgen.

Onder mijn vorige auto, een Golf IV Variant, zaten ze ook standaard gemonteerd. Wat was ik blij dat ze versleten waren! (wel een beetje geholpen /forum/images/graemlins/wink.gif) Daarna heb ik er Continental Premium Contact onder laten zetten en die waren een flink pak stiller. Helaas zitten diezelfde Turanza's ook weer onder mijn O2. Aan het begin nog aan de dealer gevraagd of ik er af-fabriek andere banden onder kon krijgen, maar dat was niet mogelijk. Er komen banden onder afhankelijk van wat ze op dat moment in Tsjechie op voorraad hadden (lees goedkoop kunnen inkopen)...

Ik zit nu bijna bij de 32.000 km en ze zitten nog rond de 3.3 mm voor en 3.7 mm achter. Ik mag van mijn leasemaatschappij op winterbanden rijden en heb alvast Continental WinterContact TS810 laten bestellen bij de bandenboer. Na de winter probeer ik er weer Premium Contacts onder te krijgen, maar tegenwoordig moet je ook je reserveband oprijden, dus moet er weer een Turanza bijbesteld worden. /forum/images/graemlins/mad.gif Ben hier niet blij mee! Iemand nog interesse in een nieuwe (reserve) band van het merk Bridgestone Turanze ER30 205/55/R16? /forum/images/graemlins/wink.gif
 

elcocheSKODA

Actief lid
Onder mijn nog te leveren OCTAVIA zitten Dunlop SP Sport 01A (225/45 ZR17).
Zo te lezen in dit draadje, geen verkeerde band.
 

rickske

Actief lid
Bij mij zitten de bridgestone's turanza er ook standaard op en wat een herrie dat die maken heb ik nu ondervonden met de winter banden er op te leggen welke de semperit sportgrip is.
 
Volgende week moet ik toch nog even naar de dealer en zal meteen vragen of ik andere banden kan krijgen.
 

Ralph

Lid
re.: Onder mijn nog te leveren OCTAVIA zitten Dunlop SP Sport 01A (225/45 ZR17).
Zo te lezen in dit draadje, geen verkeerde band.


Ik heb er nu 15.000 km op staan met deze banden en moet toch bekennen dat het profiel aardig is weggesleten. Is dit normaal??? Eigenschappen van de band ben ik zeer tevreden over trouwens!!!
 
Of het normaal is hangt denk ik erg van je rijstijl af. Zeker als het de 2.0 TDI is die ook nog eens gechipt is...
 

Potje

Actief lid
Ik heb trouwens ook het idee dat de wielkasten achter gewoon niet goed zijn geisoleerd waardoor je het rolgeluid duidelijker hoort.

Ik heb nu Vredestein Snowtrac 2 eronder en ze zijn een beetje stiller dan de Dunlop 17".
 

Guy

Nieuw lid
Hello,

Ben nu 3 maanden in bezit van octavia II 19 tdi, prachtige auto, heb slechts 1 probleem:het bandenlawaai.
heb 1500km met turanza's gereden en deze dan in de garage (gratis)laten vervangen door michelin primacy en na nogmaals 1500km te hebben gereden maken deze zeker zoveel lawaai en dus ga ik deze verkopen via internet.
Ik zou graag andere stille zomerbanden kopen maar weet echt niet welke ik heb jullie forum reeds volledig door genomen en kom enkel uit bij stille winterbanden.

mijn bandenmaat is 205/55/16 91H of V.

Wat denken jullie van goodyear excellence, heeft iemand die op zijn O II ?

Wie kan mij helpen? Dank bij voorbaat
 

Timothee

Actief lid
Blijkt dus dat er wel degelijk wat aan de hand was met die banden uit de vorige serie, en het verbaast mij ook dat er
hier niet meer over geklaagd wordt.

Wat was er dan mis met die banden? En hoe weten wij uit welke serie onze Turanza's komen? Ik heb ook al vaker gezegd dat ik de Turanza's onder mijn O2 (en vorige Astra) veel te luidruchtig vind. Ik ga dan ook proberen om ze zo snel mogelijk versleten te krijgen (paar rondjes Nordschleife moeten gaan helpen ;)).

Ik kan via LeasePlan uit diverse merken kiezen bij vervanging en ik twijfel nu nog tussen Michelin's en Conti's voor straks.

Alle vier mijn Turanza's blijken last te hebben van "cupping" volgens Profile Tyrecenter en met dat argument hopen ze eerder toestemming van LeasePlan te krijgen voor vervanging (er zit nu echter nog teveel profiel op).
Als ik kan aantonen dat ze uit een slechte serie afkomstig zijn, hoef ik niet meer te wachten tot ze kaal zijn.

De laatste paar O2's die collega's onlangs in ontvangst hebben mogen nemen staan op Continental SportContact 2 (zowel 16" als 17"). Die had ik ook graag standaard eronder gehad :(
 

AMBIO2

Actief lid
Ze produceerden gewoon te veel lawaai.
Welke serie het betreft weet ik niet.

Heb inmiddels ruim 20k op Primacy's gereden.
Die bevallen me aardig wat beter.
M'n achterbanden zijn vorige week naar de bandenboer geweest
wegens cuppen.
Na het zgn. "tyre trimmen" zijn de banden weer mooi rond.

Wat voor banden je er ook onder gooit, stil zal het nooit worden.
Isolatie laat gewoon te wensen over.
 
Ik heb de standaard conti's opliggen en dat geluid valt wel mee. Je mag ook niet vergeten dat je niet met een superdure wagen met super isolatie rijdt.
Misschien wat minder hoge eisen stellen voor een minder dure wagen?
 
Bovenaan Onderaan