Nieuwe auto, ook weer een Skoda - maar ook wat vragen

Hoi allemaal!
Ik ben een tijdlang inactief geweest hier, maar door een onfortuinlijk moment (lees: iemand die op de mobiele telefoon bezig was i.p.v. opletten) is mijn Citigo helaas verleden tijd. De nieuwe auto staat voor de deur, een Skoda Fabia 1.0 TSI uit 2021.
Ik probeer wat wijzer te worden over de auto, en de opties; maar is dit dan de versie III? Of hoe kan ik dat zien?
Ook de opties 'coming home' en 'leaving home' zijn voor mij niet beschikbaar; ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ervaringen hebben met dit model?
Dankjewel voor jullie reactie, groet Danny

Afrit13

Forumguru
maar is dit dan de versie III? Of hoe kan ik dat zien?

Dat soort informatie is op het internet bijna niet te vinden....

1920_skoda-fabia-history.jpg

Auto.jpg
Goed punt, had ik even om moeten denken!
Een duidelijke foto van de wagen, blij mee! Maar wel wat quirks, zoals inderdaad geen 'coming-home' of 'leaving home' - wellicht gecombineerd dat ik geen 'Auto' setting heb voor de koplampen? (ook geen regensensor/lichtsensor).
Wel vreemd, wat in de Citigo, die echt wel een basis wagen was, gingen de lampen wél aan bij ontgrendelen.

Daarnaast, de speakers vind ik een beetje een drama; maar ik vermoed dat zoiets wel een hels karwei is om te fixen.

Net een week in bezit, met 46.000 kilometer op de teller; dus nog wat te wennen.

EdK

Forumguru
Op zich vreemd dat je wel alu velgen hebt waarvan ik uitga dat die standaard van fabriek zijn gekomen maar geen regen/lichtsensor tegen het raam hebt zitten.
Zover ik uit me grijze massa herinner zat het op elk model behalve de goedkoopste versie, die te herkennen was aan de stalen velgen met wieldoppen...

Ik zou het niet kunnen zeggen, de Fabia was voor mij een logische keuze omdat een knappe Citigo in mijn omgeving zeer lastig te vinden was, en ik ook wel wat groter wilde.
Inderdaad ook geen regen/ licht sensor, maar dan wel weer climate control en de auto dimmende binnenspiegel.
Ik weet, het is tweedehands, dus het is wat het is. Jammer is het wel.

Rallye

Forumguru
Ik heb het niet gecheckt, maar die velgen doen mij aan VW denken. Kun je je op de Fabia III de lichtschakelaar nog vervangen om de auto stand te krijgen?

Mooie auto, veel veilige km gewenst. Mijn fabia 3 combi nu een jaar in bezit , absoluut geen spijt van de aanschaf. Ervaar het geluid van de speakers al gemiddeld goed. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Arjan1985

Forumguru
Ik heb bij de aankoop van m’n O3FL echt niet gelet op het feit of er een regen sensor of een automatische parkeer hulp etc in zat. Dat kwam eigenlijk omdat ik daarvoor oudere auto’s gewend was en niet eens wist dat die opties bestonden (toen bij aankoop).
Nu daarentegen zoekende naar een andere auto let ik wel op al die zaken omdat je weet dat het bestaat.

Arjan1985

Forumguru
Misschien kun je enkele missende zaken nog laten activeren via VCDS.
Andere speakers zou je evt nog zelf kunnen vervangen of door je garage?

Bovenaan Onderaan