Nieuwe auto en even voorstellen

Altos

Banned
Na lang wikken en wegen vandaag het bestel knopje ingedrukt. Het wordt de Hatchback Style BL 1.4TSI. De Hatchback vind ikzelf wat sportiever uitzien en de extra ruimte van de combi heb ik eigenlijk niet echt nodig, vandaar de Hatchback :).
De hatchback heeft helemaal niet zoveel minder bruikbare ruimte hoor, dat lijkt zo, maar tot nu toe alles kunnen vervoeren wat we normaal in een E39 touring en een Volvo V70XC meenamen.
Ik ben blij dat je je auto gevonden hebt, en alle raad en daad meegenomen hebt in je keuze. Zelf weet je het stiekum toch het beste ;)
 

XX_Alexander_XX

Actief lid
Een update over de 1.4 TSI Style BL Hatchback na een paar maanden in bezit te hebben.

-ik heb veel complimenten gekregen dat het een hele mooie auto is. Ik vind het ook nog steeds een hele mooie auto.
-Ik heb geen spijt dat ik geen achterruitwisser heb gekozen. Heb enkele Hatchbacks zien rijden met een achteruitwisser en ik vind het niet mooi. Het water wat er bij stilstand opzit gaat er met wat snelheid er zo af en je hebt daarna bij de meeste regenbuien geen probleem omdat het simpelweg niet op de achterruit komt.
-stoelen van de dynamick pakket zijn prima en de strippen en achterbak spoiler maken het net wat sportiever.
-ik ben blij dat ik de 1.4 heb gekozen ipv de 1.2. het rijd erg fijn en je hoeft minder het gas in te trappen als je wat meer snelheid wilt hebben of wilt inhalen. Het rijd best zuinig.
-erg veel ruimte binnen en dat is ook zeer handig met spullen transporteren
-passagiers zitten achterin ook erg goed
-Ik las hier op het forum veel reacties over het nut van het bijgeleverde vuilnisbakje. Het heeft even geduurd voordat ik hem had geplaatst (in de rijdersportier) maar ik vind het vuilnisbakje erg fijn voor papiertjes etc die anders door de auto slingeren.
-de stoelverwarming op stand 1 is al behoorlijk warm..stand 2 en 3 is echt niet te harden. Eigenlijk zou stand 1 het hoogste moeten zijn voor mij in ieder geval. Met een latere herprogramering is dat misschien te veranderen.
-geen last van overmatige condensvorming aan de binnenzijde van de ramen
-geen last van water onder de deur
-Beelscherm navigatiesysteem is erg fijn
-automatisch parkeren nog niet gebruikt en met de voor en achtersensoren die erop zitten zal ik het denk ik ook nooit gebruiken.
-w-lan nog niet gebruikt en zal het waarschijnlijk ook nooit gebruiken.
-achterruit verwarming werkt snel
-telefoonverbinding is goed en makkelijk te bedienen
-muziek is makkelijk te bedienen.
-geluidskwaliteit is ok maar mis net iets dynamiek, zelfs na wat aanpassen. Misschien moet ik er meer in verdiepen.
-drive setup vind ik een fijne optie.
-keyless entry is best makkelijk en went snel


Achteraf had ik misschien ook een ambition BL 1.8 i.p.v. een Style BL 1.4 kunnen kiezen aangezien ik nooit alle opties zal gebruiken die op de Style zitten maar voor de rest vind ik het een hele fijne auto en ben er zeer blij mee!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan