Nieuwe auto en even voorstellen

XX_Alexander_XX

Actief lid
Dag Allemaal,

Ik rij nu een Octavia TDI 1.6 Businissline Elegance uit 2011. Ik mag een andere auto uitzoeken en kwam eigenlijk al snel weer bij een octavia uit.

Het wordt een Octavia Style 1.4 TSI Race Blue met de opties dynamic pakket, drive setup, sunset en reservewiel. Verder wat accessoires etc. Ik ben er nog niet uit of het een hatchback wordt of een combi. De Hatchback vind ik wat sportiever uitzien maar de combi heeft weer wat meer ruimte voor niet veel meer geld. Iemand voor hetzelfde dilema gestaan? :D

Groet,
Alexander
 

kansberg

Forumguru
Welkom Alexander. Goed te lezen dat je een tevreden Octavia rijder bent. Persoonlijk, en dus subjectief, gaat mijn voorkeur uit naar een Combi. De ruimte en looks en met name de uitvoeringen met chroom omrande ruiten spreken mij erg aan. Dit heb ik nog nooit op een hatchback gezien, maar ik weet zeker dat het hierop ook héél mooi zal staan.
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Alexander. Als je de ruimte van een combi niet persé nodig hebt, zou ik voor de HB gaan: mijn ervaring is dat de meeste automodellen in HB/sedan uitvoering stiller zijn, doordat de kofferruimte beter is afgesloten van de rest (en dus uitlaatgeluid (achterdemper) en afrolgeluid van de achterwielen meer wordt gedempt. De keuze is en blijft sterk afhankelijk van persoonlijke voorkeuren (of je moet vanwege de benodigde ruimte of andere redenen moeten kiezen op puur praktische redenen).
 

XX_Alexander_XX

Actief lid
Bedankt iedereen.
@Cordoba, ik heb de extra ruimte eigenlijk niet echt vaak nodig. Dat de hatchback stiller kan zijn dan een combi heb ik niet bij stil gestaan en zou mij nu meer naar de HB doen leunen. Iemand anders daar ervaring mee?

Overigens wat ik wel een beetje vreemd vind is dat de chromen omranding bij de Octavia Hatchback niet doorloopt over de bovenzijde (is zwart rubber) maar bij de combi wel. De Superb sedan/hatchback heeft wel een gehele omlijsting rond de ramen wat er gewoon super uitziet. Beetje jammer dat dit bij de Octavia Hatchback niet is.
 

Mark69

Senior Member
Welkom

Als je de ruimte niet nodig hebt waarom zou je dan die extra lucht meenemen in je auto. De kofferbak van de HB is al niet klein.
 

Thokozanoah

Forumguru
Persoonlijk.....ik zou voor de combi gaan, en sportief (een mooi setje velgen en verlagen doet een hoop)...kijk eens naar de mijne. De ruimte is echt ideaal, ik gebruik het tegenwoordig minimaal, maar zou niet meer anders willen. Het geluid is in mijn beleving niet meer dan bij een hatchback, natuurlijk als je het meet, dan zal er verschil in zitten. Maar denk ook aan de toekomst, een combi ligt volgens mij beter in de markt, dus makkelijker verkoopbaar......ach, zo heeft iedereen zijn eigen reden om voor een combi of een hatchback te kiezen. Succes met het maken van een keuze:thumbsup:
 

AndreM

Forumguru
Zelf heb ik een aantal malen een HB van de garage meegekregen.
Maar ik kan niet echt zeggen dat een HB stiller is dan een Combi.

Smaken verschillen, maar volgens mij vinden de meeste mensen de Combi mooier aangezien je daar meer van ziet rijden dan een HB.
 

Blacky

Forumguru
Welkom op het forum Alexander. Wat mij betreft ik zou niets anders willen als een combi, alleen al vanwege de hond. De laatste 5 auto's waren alleen maar een combi.
In ieder geval succes met je keuze.
 

XX_Alexander_XX

Actief lid
Ik heb het forum afgezocht maar kan het niet vinden, zijn er foto's van de sierlijsten die bij het dynamic pakket zitten? Wat voor lijsten zijn dit?
 

peterrapid

Forumguru
Welkom van een HB-rijder, die een sportieve auto het liefst in HB ziet, en de HB heeft al een pak ruimte hoor. Is een persoonlijke keuze van wat je het liefst ziet, voor de ruimte is het verschil miniem.
 
Bovenaan Onderaan