Nieuwe auto: emblemen: verwijderen / vervangen ?

Hi,

Over enkele dagen staat hier de 4de Skoda voor de deur. Na een Fabia, Octavia en een Superb is het opnieuw een zwarte Superb (2022) geworden. Van de 2 laatste auto's heb ik telkens de type aanduiding en motorisatie van de kofferklep verwijderd. Alleen het merklogo bleef over.

Ook van de nieuwe wagen plan ik sowieso de type aanduiding te verwijderen. Motorisatie wordt er standaard niet meer op gezet. Ik vind het jammer dat Skoda het logo op de kofferklep heeft vervangen door de merknaam. Vind ik eigenlijk niet mooi.

Ik twijfel dus om ook die te verwijderen en eventueel te vervangen door een zwart logo van Kopacek. Als dat al zou passen door ronding van de kofferklep tenminste.

Benieuwd naar jullie mening.
 

JeSko

Forumguru
Moeilijk om hier een mening over te geven, die zijn niet relevant, is een smaak dingetje, doe gewoon wat jij mooi vind. Een rond logo zal zowiezo de ronding netjes volgen als de kofferklep van de laatste Superb 3's nog dezelfde is als die van de S3's die nog wel een gewoon rond logo hadden, maar ik weet niet of er normaal een uitsparing zat voor het logo op de superb 3, bij de 2 in elk geval wel, als dat zo is gaat je logo er zowiezo veel te dik op liggen en niet "in" de klep zitten. En anders de letters zwart maken, valt het niet zo op maar het is er wel voor de oplettenden :)
 

Frup

Forumguru
Inderdaad een kwestie van smaak.
Mijn (persoonlijke) mening: gewoon lekker laten zitten. Waarom zou je het vervangen? Voor degenen die achter je rijden?
 
Net nog even gecheckt. Op de huidige zit het logo inderdaad in een uitsparing. Een zwart logo plaatsen dus alvast geen optie meer.

@JeSko met wat zou je de letters dan zwart maken ?
 

JeSko

Forumguru
@Faboctasub

Enkele opties zijn plastidip ( zelf geen fan van want mat effect ) letters eraf halen, schuren, primeren, en spuiten met lakbus, of gewoon zwarte letters bestellen bij Skoda zelf en de huidige vervangen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou die letters er sowieso afhalen. Al was het maar omdat er in allerlei hoekjes heel makkelijk vuil en/of poetsmiddel blijft zitten (wat enen boel moeite kost om te verwijderen) en ook de poetslap erachter kan blijven haken. Ik maak mijn auto's om die redenen al tientallen jaren zo kaal mogelijk. Het merklogo in het midden zat meestal gedeeltelijk verzonken dus kon niet weg, maar doorgaans stoorde dat ook niet (of veel minder).
 
Zoiets blijft altijd je eigen keuze. Er zal altijd iemand zijn die vind dat je alles er op moet laten staan en iemand anders vind dat je alles weg moet halen.
Bij mijn Superb heb ik Superb weg laten halen en Skoda laten staan, heb zwarte letters. Een collega heeft alles er af laten halen maar persoonlijk vind ik dan de achterkant erg "plat" en goedkoop. Net of je auto gebruikt wordt voor een reclame maar waarbij je geen sluikreclame mag maken...

blog-00phx4.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Helemaal eens met @OctaviaSportBusiness! Ik vind het ook jammer dat Skoda de vliegende pijl (voorlopig) heeft verlaten ten faveure van die gestileerde letters. Maar alles eraf halen vind ik ook érg kaal. Dan beter die letters zwart maken, al vind ik dat zelf op zwarte lak geen gezicht. Een logo erop plakken kan ook nog steeds als het niet verzonken ligt, maar zal idd iets minder mooi zijn. Heb je wél een unieke auto.
 
Deze morgen de "superb" alvast verwijderd. Nog altijd in twijfel over de andere. Waarschijnlijk toch maar laten staan. Vrees zoals hier aangehaald dat de klep er anders saai/goedkoop gaat uitzien.
 
Bovenaan Onderaan