Ik denk dat het zonder meer verstandig is om de DSG aan te laten passen (daar is al een topic over volgens mij), dat zorgt dat vooral de 1e koppeling langer meegaat (DSG heeft 2 koppelingen). De vraag is alleen of LM zich hierin kan vinden, en of je zelf de kosten moet dragen of de LM.
Mijn LM vermeldt in het contract "Tuning wordt niet toegestaan".
Ik ga mijn lease dan ook zeker niet aanpassen.
Finetuning is echter best prettig denk ik. De bak soepeler maken, beetje meer pit uit het blok.
Nee daar verandert niets aan, de overbrenging blijft immers hetzelfde.Betekend het dan ook minder toeren op cruise snelheid, of veranderd daar niets aan?
Wat is gebruikelijk qua prijs voor het optimaliseren obv jouw wensen uitgaande van soortgelijke DSG7-bak?Nee daar verandert niets aan, de overbrenging blijft immers hetzelfde.
In de onderstaande link kan je daar wat info over vinden.Wat is gebruikelijk qua prijs voor het optimaliseren obv jouw wensen uitgaande van soortgelijke DSG7-bak?
Zelf profiteer je toch ook? Meer rijgenot namelijk - en was het daar niet om begonnen?dan mag je zelf voor de kosten opdraaien, en de LM profiteert van de voordelen (koppeling die langer meegaat).
(en bedankt @Corné de Kluijver)Even wat technische achtergrond voor jou. Het toerental dat je motorblok draait in een bepaalde versnelling is niet aan te passen. Dit is namelijk mechanisch bepaald, door de tandwielen in de versnellingsbak.Souplesse mist die van mij niet in ieder geval, maar wellicht is er wat te doen om de schakelmomenten te optimaliseren waardoor je zuiniger gaat rijden. Zodat je met 120 in de 7 ipv 2500rpm bijvoorbeeld een paar honderd toeren minder kan maken? Neem echter aan dat dit vanuit de fabriek wel al geoptimaliseerd is.