Nieuwe Amundsen in mijn yeti

  • Onderwerp starter bijbeuner
  • Startdatum

Ri_Ko

Nieuw lid
Mijn dealer heeft via Pon een update voor de Amundsen ontvangen welke de problemen met zichtbaarheid in MaxiDot zouden moeten oplossen. Ik weet niet of er nog meer probleempjes worden opgelost. Mijn telefoon kan ik nl ook niet via Bleuthoot gebruiken. Hij doet alles alleen het gesprek is niet mogelijk.

Verder heb ik mijn dealer gevraagd hoe het zat met de gratis updates en deze vertelde mij dat dit helaas niet voor de Amundsen in de Yeti is. Beetje vreemd maar hier wil ik nog achteraan.
 

Ri_Ko

Nieuw lid
@Bakkertje Daar schermt de dealer ook mee, echter er staan oudere toestellen van Samsung op welke het wel zouden moeten doen en mijn toestel staat niet in de lijst.
Ik wil eerst de update even afwachten alvorens een nieuw toestel aan te schaffen alleen omdat ik af en toe problemen heb.

Daarnaast bedankt voor de tip aangaande de navigatieupdate.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik snap wel dat een dealer er ook weinig mee kan, de toestellen en de updates op die toestellen vliegen je om de oren. Wat vandaag nog werkt, kan het morgen niet meer doen. Dat blijft lastig.

Neemt niet weg dat ik het beschamend vind wat de dealers hierover weten. Mijn auto is geleverd met een comfort carkit (zo heet dat bij VW) en de auto zou een wlan functie hebben. Na levering bleek dat helemaal niet te werken, ook niet met mijn nieuwe toestel dat ik speciaal daarvoor aangeschaft heb. Het sleutelwoord (voor wlan in ieder geval) is rSAP en dat zit dus niet op de comfort carkit, daarvoor had ik een premium carkit moeten nemen (wat weer niet kan icm de discover media (Amundsen)). De VW oplossing is of een Discover Pro (Columbus) met premium carkit, of een Wifi-stick a 89 euro die in de usb aansluiting gaat en waar je dan een tweede sim met data abonnement mag plaatsen..
Dit bovenstaande heb ik uiteindelijk zelf uit zitten pluizen en de info heb ik weer teruggegeven aan de dealer..

Bovenstaande om te illustreren wat de dealers hiervan weten. Triest maar waar. En nu is er een "vreemd" navigatie systeem in de Yeti terecht gekomen en weten de dealers er geen raad mee.

Anyways, ik heb het al eerder geschreven, maar ik denk dat het systeem in de Yeti een nieuw model navigatie is, maar dan niet het gescheiden systeem met 1 module in het handschoenenkastje en het scherm los, maar dat ze alles in 1 apparaat hebben verwerkt. Technisch gezien zouden updates en dergelijke dan gewoon identiek moeten kunnen zijn aan die van de "reguliere" Amundsen/Columbus.
 

Gunner

Forumguru
Dan ben ik benieuwd of een andere (snellere) kaart gaat werken in het systeem...?
Andere kaart gaat niet werken; het is een speciaal soort SD-kaart en geloof het of niet die zijn niet los te verkrijgen. Ik formatteer liever ook geen OEM-spullen maar in dit geval kan je niet anders (voor zover ik weet).
 

Henk.W

Lid
Ik heb al contact gezocht bij Pon, het is gewoon belachelijk dat het app. niet op alle onderdelen werkt.
Volgens de dealer zou het voice gedeelte niet met 2 knoppen kunnen werken vandaar dat het voice gedeelte het niet doet.
Ik was en ben het hier gewoon niet mee eens, en heb het dan ook aan Pon gemeld, verkoop dan niet zo'n systeem, en waarom zit er geen DAB in de radio, dit zou nu toch ook wel moeten.
In een auto radio van verschillende merken zit het tegenwoordig ook al in, ik heb zo'n radio in onze oude camper gezet en het werkt fantastisch en is niet duur.

Pon zal weer contact met mij opnemen, af wachten maar hoe dit afloopt.
 

Bakkertje

Forumguru
Andere kaart gaat niet werken; het is een speciaal soort SD-kaart en geloof het of niet die zijn niet los te verkrijgen. Ik formatteer liever ook geen OEM-spullen maar in dit geval kan je niet anders (voor zover ik weet).

Formatteren kan op meerdere manieren, ik denk dat als je de kaart met een tool als sd formatter gaat formatteren, hij niet meer bruikbaar is..
 

Ri_Ko

Nieuw lid
vandaag heeft de dealer de software update van de Amundsen uitgevoerd. Navigatie wordt nu ook weergegeven in het MaxiDot display.
Verder geen wijzigingen merkbaar. Voice control werkt nog steeds niet en ook de problemen met mijn telefoon zijn er nog steeds.
Blijf het vreemd vinden dat er zo weinig bekend is over de Amundsen en wat hij nou wel of niet kan.
 

CDK

Forumguru
Je bent er in elk geval een klein beetje op vooruit gegaan @Ri_Ko ;)
Is er niemand met VCDS of VCP die jou kan helpen? @ertromp of @Antera wellicht? Misschien mist er wel een module in je auto waardoor iets niet werkt.
 
B

bijbeuner

Vandaag eindelijk de software update van de Amundsen bij de dealer laten uitgevoeren.
Navigatie wordt nu ook weergegeven in het MaxiDot display.:thumbsup:
Aan de Voice control helaas niets veranderd.
 

Henk.W

Lid
Aan de Voice control zal je ook wel niets merken, Dit is voor Ned. niet op de Yeti uitgevoerd.
Knoppen zijn dus loos.
 
B

bijbeuner

Aan de Voice control zal je ook wel niets merken, Dit is voor Ned. niet op de Yeti uitgevoerd.
Knoppen zijn dus loos.

Idem voor België en Duitsland,echter maar bij enkele radio's die eind 2014 verbouwd zijn.
 
Eind vorig jaar een nieuwe Yeti 2016 gekocht en kwam ook tot de ontdekking dat de VOICE knop niet werkt. In de bijhorende documenten wordt daar nergens iets over gezegd. Heb een uitgebreide klacht ingediend bij de dealer want in een Octavia werkt de VOICE wel en het is dezelfde type boordcomputer. Ik ben van het principe dat elke knop die in een auto of op een (boord)computer staat moet werken; ze moeten niet liggen sjoemelen met de software en bewust op een apparaat van 2000 euro de VOICE-KNOP uitschakelen. Al de rest, zijnde micro en speaker is aanwezig.
Wat mij betreft: de VOICE-KNOP moet werken.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb een voice knop op mijn stuur en gebruik die echt nooit. Het duurt veel te lang voordat het systeem doet wat ik wil in vergelijk met gewoon de navigatie (of wat dan ook) met de knoppen te bedienen..
 
Kijk eens op de achterkant van de handleiding van de boordcomputer... Bij mij staat daar YETI op. Op pagina 10 staat ook de gedetailleerde uitleg i.v.m. de werking van de VOICE; Conclusie: de VOICE moet actief gemaakt worden. De leverancier moet het maar oplossen.
 

EdK

Forumguru
Zo en de frustraties weer een beetje van je af geschreven ??

Dan vinden wij het als leden altijd ook erg prettig als je je dan ook nog even voorstelt in de Meet & Greet.
Succes verder met het verkrijgen van de functie op de dode knop
 

Fucky

Senior Member
heb je al gecontroleerd of er op je navigatie SD de map vde aanwezig is?
kun je vinden in markets/eu/
als die map er niet in zit werkt voice niet, was bij de MIB Amundsen in mijn O3 zo!
 
Bedankt voor de bijkomende info
Op de SD is de map vde niet aanwezig en zo min als de mappen markets/eu/.
Via de dealer weet ik inmiddels dat de VOICE op geen enkele Yeti werkt. Een logische uitleg heb ik nog niet gekregen.
Ik kan wel één maal per jaar de kaarten updaten. Met de zoekterm "skoda updates" geraak je er wel.
 
Bovenaan Onderaan