Highway
Forumguru
Vandaag even mijn accu laten testen bij de accuboer. Reden - accu hield het niet lang vol als ik alleen de radio aan had, tevens was de voltage vaak vrij laag.
Blijkt de accu defect te zijn. Nu een andere accu erin zitten. Een Varta E39 AGM 70Ah accu.
Moet ik nog iets met VCDS etc. doen om deze 'bekend' te maken bij de auto (2010 Superb 1.8tsi)?
Blijkt de accu defect te zijn. Nu een andere accu erin zitten. Een Varta E39 AGM 70Ah accu.
Moet ik nog iets met VCDS etc. doen om deze 'bekend' te maken bij de auto (2010 Superb 1.8tsi)?


.
Wilde even de nieuwe foon van ma femme 'pairen' met de Columbus en kreeg direct de melding dat het systeem zichzelf zou uitschakelen i.v.m. een te lage accuspanning. De auto starten ging (te) traag, maar sloeg wel aan. Gelijk maar even naar de zaak gereden en de accu aan de tester gehangen. Ja hoor: slechts 296 A nog over van de 640 en de startspanning was 8,75 Volt. Direct maar een nieuwe accu besteld zodat ik hem er volgende week in kan hangen. In mijn beleving geen bijzondere inleer procedures, ondanks de start/stop en wat dies meer zij. Haynes Pro geeft het volgende aan:
