Nieuwe (aankomende) skoda rijder

Aural

Lid
Ha allemaal,

Na 4 jaar moet ik met toch wel wat pijn afscheid nemen van mijn vertrouwde Renault Megane Estate GT-Line (want Lease) en naar iets anders kijken.

Eigenlijk wilde ik maar 1 ding, een Skoda. Gewoon erg relaxte auto's voor een erg mooie prijs. Na twee proefritten vond ik de Superb net iets mooier dan de Octavia. Maar goed, niet 80 euro mooier. Dan liever een Octavia iets leuker volstoppen met pretspul.

De keuze is gevallen op de Octavia Style Businessline en het enige waar ik nog over na aan het denken ben (mega twijfel) is of ik de 1.6 (110 pk) DSG wil of de 2.0 (150 pk) Handgeschakelde. Allebei 21% en qua prijzen ontlopen ze elkaar niet mega veel. De Megane was ook 110 pk en in principe was het genoeg, hoewel hij onderin echt soms irritant traag was met heroppakken en in de bergen ook wat minder enthousiast was met volle bepakking en aanhanger met motoren. ;) Een ander punt is dat ik nu 170 km snelweg rij enkele reis en het verbruik met 140 km/h cruise control op een kleinere motor best aantikt. Dat allemaal in het voordeel van de 2.0 tegenover het luie van de 1.6 DSG. Anyhow... uitzoek werk.

Het tweede punt is of ik de sportstoelen of de normale stoelen wil. De sportstoelen vond ik een beetje irritant vanwege de horizontale ribbels, maar wil wel stoelen die lekker ondersteunen. Dus daarom ben ik hier ook op het forum, om meer te weten te komen over deze twijfelpunten.

Zodra ik hier uit ben zal ik hem bestellen en zal het lange wachten beginnen op de nieuwste aanwinst.

Tot lees en schrijfs!
 

RefleCs

Forumguru
Welkom hier. Ik zou zeker voor de sportstoelen gaan anders krijg je op de lange termijn spijt. Wellicht kan je ze achteraf met leder of alcantara laten bekleden. Qua motorisatie is het inderdaad zelf goed kijken hoe en wat. In verband met de CO2 uitstoot zal het leasetarief van de 2 liter waarschijnlijk wat hoger uitpakken dan die van de 1.6

Verder mooie keuze!
 

Aural

Lid
Welkom hier. Ik zou zeker voor de sportstoelen gaan anders krijg je op de lange termijn spijt. Wellicht kan je ze achteraf met leder of alcantara laten bekleden. Qua motorisatie is het inderdaad zelf goed kijken hoe en wat. In verband met de CO2 uitstoot zal het leasetarief van de 2 liter waarschijnlijk wat hoger uitpakken dan die van de 1.6

Verder mooie keuze!

Dank jullie! Ja, hij is iets duurder, maar allebei wel op 21%. In totaal gaat het om 29 euro in de totale maandprijs voor lease waarvan maar een beetje als eigen bijdrage speelt (wat ik weer kan aftrekken van brutoloon dus is het nog minder).

Voor dat kleine beetje wil ik wel nadenken over comfort en trekkracht.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Welkom bij ons geweldige Skoda forum. Ik heb de half stof /half leer stoelen en die zitten goed en geven veel zijdelingse steun, alleen zie ik ze nergens meer als optie staan in de prijslijsten.
 

Rallye

Forumguru
Welkom. Ik zou altijd voor de 2-liter gaan, want "there's no substitute for cubic inches", ook al is een DSG ook niet mis. Nadeel van de sportstoelen is dat je er geen DVD-schermpjes of iPads aan kunt ophangen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Een flinke proefrit met zowel de DSG-versie als de 2 liter handbak lijkt me wel verstandig, dan kun je zelf beoordelen hoe "lui" (of juist niet) hij is in normale of sportstand.
Ik heb voorheen een jaar of 4 gereden in een 1.9TDI (pd) met DSG-6 (2007) en - zeker in de sportstand - kon die zich behoorlijk meten met menige modernere en sterkere auto. En met een paard-in-trailer erachter had-ie ook geen moeite.
Zelf proberen en vergelijken is toch de veiligste manier om tot een goede keuze te komen... :pardon:
 

Marcooctavia

Forumguru
Welkom.
Keuze zijn soms moeilijk maar ook zeer persoonlijk.
Zelf heb ik gekozen voor de optie half leer dan heb je ook gelijk de betere stoelen er bij.
Maar ik weet niet of die optie nog bestaat.
Veel succes met bestellen.

Marco.
 
Bovenaan Onderaan