Nieuwe 1.2 TSi tuning bij TVS en actieprijs

nounou

Lid
Zo het is weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest, maar ik wil toch even laten weten dat ik nu zeer tevreden ben over de tuning van m'n 1.2tje. Sommige van jullie weten wellicht van de meeting bij TVS van 28/9/2013, dat ik niet echt tevreden was over de normale tuning van mn 1.2. Standaard had mijn wagen 108 PK en 187 NM, met de normale tuning zo'n 130 PK en 230 NM koppel. (op 95)

Ik heb toen afgesproken dat TVS mijn wagen als basis mocht gebruiken voor het verder ontwikkelen van de software voor de 1.2

Nu een aantal maanden later kan ik wel zeggen dat ik eindelijk echt tevreden ben. Zelfs in zijn 6 is het bij normaal verkeer niet meer nodig in terug te schakelen om in te halen. Topsnelheid veranderd niet zoveel aan (Rond de 205 houdt het echt wel op), maar optrekken en inhalen is nu eindelijk naar mijn wens. Op 1250 (en dan nog eens 100 kg aan bestuurder) merk je dat echt wel.

Inmiddels is er zo'n 135 PK en 270 NM koppel op de krukas. :D Het is echt jammer dat ik em niet mee mag nemen naar mijn volgende werkgever.:wavecry:

Let wel: de auto is verder volledig standaard EN rijd op 95, ook wel prettig voor leaserijders die geen 98 mogen taken.

Sommige tuners komen ook in deze richting, maar dan met wat ingrijpendere veranderingen zoals andere downpipe/luchtfilter/uitlaatsysteem en bijna altijd op 98.

Rollenbanken lukte bij mij niet echt, dat was tijdens de meeting al zo, omdat de ABS/ESP bij mijn wagen niet uitgezet kan worden (geen knopje oid en ook niet in de software). Zo rond de 4000-4500 toeren klapt de ABS er telkens in, omdat de voorwielen te hard draaien t.o.v. de stilstaande achterwielen. Voor de liefhebbers kan ik mijn half afgemaakte rapportjes wel opsturen.

En dan nu de actie: *tromgeroffel*
De "eerste" die zijn auto beschikbaar stelt krijgt het stage III programma met 50% korting.

Vermogen naar wens 250-275Nm.
Met vermogensrapport.

De Prijs?
Normaal is dat 699 en nu minus 50% korting = 349,- euries

Dus ik zou zeggen maak een afspraak bij de mannen

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
leuke post! :thumbsup:

maar,
En dan nu de actie: *tromgeroffel*
De "eerste" die zijn auto beschikbaar stelt krijgt het stage III programma met 50% korting.

Het vermogen naar wens 250-275Nm én je krijgt een vermogensrapport erbij.

De Prijs?
Normaal is dat 699 en nu minus 50% korting = 349,- euries

Dus ik zou zeggen maak een afspraak bij de mannen

is die stage III geen typfoutje? :)

VEEJAY

Forumguru
Volgens mij gaat dit je turbo levensduur aantasten (waar komt het anders vandaan?), maar daar hoeft een leaserijder zich niet druk om te maken gelukkig.

Noord26

Forumguru
Maximaal vermogen en koppel zegt zeer weinig over de kwaliteit van de tuning. En het enige wat ik terug lees zijn beoordelingen aan de hand van die maximalen..

Joske

Forumguru
dat is waar @Noord26 , een uitdraai zou eventueel een beter zicht op de tuning kunnen geven maar dat is blijkbaar niet gelukt tgv de ABS.

CDK

Forumguru
@nounou, fijn dat je tevreden bent :thumbsup: ik heb je auto zien staan op de bank bij TVS en begreep van Robald dat je het absolute maximale er uit wilde halen op RON 95, dat is aardig gelukt inderdaad :) ik heb je grafiek gezien en dat zag er inderdaad prachtig uit voor jouw motor :thumbsup:

Octavia32

Forumguru
200 km/h met een 1.2 das flink. Maar leuk dat dat allemaal kan en dat jouw lease maatschappij en werkgever dit allemaal goed vind.. :cool:

CDK

Forumguru
ImageUploadedByTapatalk1412338266.838444.jpg

Ik heb nog iets gevonden hoor ;)
Stond in m'n iCloud :thumbsup:
Maar dit is gewoon wat ik op dat moment op het scherm zag staan en daar heb ik een foto van gemaakt, weet niet of dit de definitieve versie is.

Joske

Forumguru
134pk en 272NM idd, dat is er af te lezen. En de kleurtjes, hoe zit dat? groen oud, rood nieuw?

CDK

Forumguru
nee @Joske dit was tijdens een meting, groen is bij gas geven en het rode komt op het scherm als je je het gas los laat dan schrijft hij van rechts naar links terug.

Joske

Forumguru
met wat fantasie zie je links 100 kw (?) staan en dan komt de rode wel overeen met het nieuwe vermogen omgezet naar pk :)

niet?

nounou

Lid
Sorry voor de late reactie allemaal. Ik heb een carrière switch gemaakt en het valt me wat zwaarder dan verwacht. Mijn gedachten zaten even bij andere dingen :D

In het begin had ik ook mijn twijfels of alles wel heel zou blijven en ik was weliswaar een leaserijder, maar het is moeilijk uit te leggen als ik een motor in de soep zou draaien. Er is dus zeker met beleid gekeken naar een veilig maximum. De turbo kan zo'n 1.55 bar leveren, standaard tuning gaat dan tot zo'n 1.2 bar (verschilt per motor) en met deze tuning zit je rond de 1.35 bar.

Ter info: nu rijd ik een 1.8t passat uit '98 met 150 pk/210 NM. Deze is natuurlijk sneller (en veel minder zuinig), maar ik mis echt dat koppel van de jetta. Op de cruise control 130 rijden en ff snel inhalen is er niet bij. Dan moet ik echt een versnelling terug met de passat

Ik vind het echt een aanrader deze tuning, meer koppel en toch 95 kunnen blijven rijden. (uiteraard mag je er altijd 98 in gooien)

Volgens mij is het bij TVS zo, dat als ze de wagen gechipt hebben, je dan eerst een stukje mag rijden om te kijken of je de tuning wat vindt. Pak dan een stukje snelweg en je zult het verschil zeker merken, laat staan al caravan rijder (bestaan die hier op het forum? ;))

Je kunt TVS altijd eens bellen of een mailtje sturen over het "hoe en wat".

Groeten,

NouNou

CDK

Forumguru
Je mag idd gratis testen, vind je het niets of het geld niet waard, dan wordt gratis de oude software weer ingeladen.

Bovenaan Onderaan