Nieuw type stuur in mk2 facelift, airbag vraagje.

Ik ben van plan om een ander stuur in mijn mk2 facelift te plaatsen.
Het betreft een 1.2 tsi uit 2012. Met standaard 4 spaak stuurwiel.

Nu kon ik goedkoop een stuur op de kop tikken. (zonder stuurwiel bediening, maar dat heb ik nu ook).
Onderdeel nr:
6V0419091G

6V0419091G.jpg

Nu vroeg ik mij af, of iemand wist welk type airbag hier bij past.
De 6V0880201

6V0880201.jpg

of de 5E0880201.

5E0880201.jpg

(logisch is 6V0880201 omdat de 6V0 matcht)
Kan het niet vinden op google.

Moet ik dan ook de sleepring erbij kopen, of past dat 1 op 1 op mijn bestaande sleepring?

Sorry voor de lastige vragen, maar als ik het stuur er 1 keer af heb kom ik liever niet voor verassingen te staan.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Erwin.
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij zijn er jaren terug één of meer topics geweest met vergelijkbare vragen. Ik meen dat er ook iemand was die van 3-spaaks naar 4-spaaks stuur was gegaan (of precies andersom) en dezelfde airbag kon gebruiken. De zoekfunctie zal waarschijnlijk deze topics niet meer zo makkelijk naar voren halen, maar er moeten wel posts over zijn.
 
Mijn oude airbag kan ik sowieso niet weer gebruiken. Die heeft een compleet andere vorm. 20210404_105051.jpg

Dan ben ik ook direct van het oude logo af. Aangezien ik ze aan de buitenkant al allemaal heb vervangen.

Heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kon ik niet veel op vinden.
 

Tees

Donateur
Ik heb 't even voor je nagespeurd in ETKA en je eerste optie de correcte zo het lijkt: 6V0880201 (evt B erachter) past op stuurwiel 6V0419091G (PR: 1MP). Het is niet altijd gegarandeerd dat de eerste 3 cijfers overeenkomen, belangrijker is het PR nummer, dat is dus 1MP voor dit stuurwiel en daarbij hoort voornoemde airbagunit.
 
Ik ben van plan om een ander stuur in mijn mk2 facelift te plaatsen.
Het betreft een 1.2 tsi uit 2012. Met standaard 4 spaak stuurwiel.

Nu kon ik goedkoop een stuur op de kop tikken. (zonder stuurwiel bediening, maar dat heb ik nu ook).
Onderdeel nr:
6V0419091G

Bekijk bijlage 88602

Nu vroeg ik mij af, of iemand wist welk type airbag hier bij past.
De 6V0880201

Bekijk bijlage 88603

of de 5E0880201.

Bekijk bijlage 88601

(logisch is 6V0880201 omdat de 6V0 matcht)
Kan het niet vinden op google.

Moet ik dan ook de sleepring erbij kopen, of past dat 1 op 1 op mijn bestaande sleepring?

Sorry voor de lastige vragen, maar als ik het stuur er 1 keer af heb kom ik liever niet voor verassingen te staan.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Erwin.

goedemiddag,
Zelf heb ik een Skoda yeti élégance uit 2010 met stuurwielbediening en wou hetzelfde doen maar hoe weet ik welke airbag ik nodig heb?
 
Dat is een hele goede vraag.
Ik heb heel veel gezocht op google, en gekeken naar foto's. Die heb ik weer vergeleken met mijn oude stuur en airbag.

Anders misschien een sloper in de buurt proberen? Dat je hem eventueel kunt retouneren als die niet past?
 

Tees

Donateur
Zoals altijd zijn er voor dit soort dingen verschillende uitvoeringen. 1Z0880201 net één of meerdere letters erachter afhankelijk van de uitvoering is de meest voorkomende voor de Yeti uit 2010, hetzelfde nummer maar met 5L, 5E, 3V of 3T ervoor is ook nog mogelijk.
Ofwel de oude verwijderen en het typenummer daarvan bekijken (staat meestal achterop), of foto's bekijken.

En even in de Meet & Greet wat achterlaten wordt ook gewaardeerd.
 
Bovenaan Onderaan