Nieuw!!, super zuinige Polo Blue-motion

Hetzer

Forumguru
Zuinig? Heel erg Zuinig ! Volkswagen heeft van de nieuwe Polo ook maar gelijk een hele zuinig variant meegenomen. De gemiddelde CO2 uitstoot is 87 g/km en het verbruik is slechts 3,3 liter per 100 kilometer. Daarmee is het gebruik gelijk aan de Lupo 3L!!!!!
Vanaf volgend jaar staat deze super zuinige Polo bij de dealer, en hij heeft een label A en is hij hij BPM vrij.. en als hij dan net als alle overige A-Label auto's dan ook nog eens eens wegenbelasting vrij is, zal dit wel een aardige verkoop knaller gaan worden..
 

Bijlagen

  • Volkswagen Polo BlueMotion Concept 1.jpg
    Volkswagen Polo BlueMotion Concept 1.jpg
    26,7 KB · Weergaven: 23
  • 702102402_vw_polo_bluemotion_diesel_2009_geneva_motor_show.jpg
    702102402_vw_polo_bluemotion_diesel_2009_geneva_motor_show.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 32

Gieliovd

Forumguru
Hahahaha :super:

Heel goed ingehaakt op de bestaande discussies.

Nee hoor, voor mij gaat het lekker om de zuinigheid en de kosten die ik ermee bespaar.

Maar ik geef toe dat als er een goede en goedkope manier zou zijn om heel eenvoudig wat meer pit uit het beestje te krijgen zonder in te leveren op zuinigheid, dat het wel aanlokkelijk is.

PS. wat is dit de afgelopen tijd dat men aldoor mensen citeert terwijl het oorspronkelijke bericht er direct onder staat?
 

Wasmachineman

Forumguru
Mee eens natuurlijk...de mooiste manier om zo weinig mogelijk te betalen.
Wat wordt de volgende wagen die hierop inhaakt ?
 

Aiii

Lid
Hm, een Prius of een echte auto... Een Prius of een echte auto... Een Prius of een echte auto...

Shit, lastige keuze joh!
 

Falcon

Donateur
Toch zou ik niet blij worden met de prestaties. Dan kan de Prius nog zo design hebben wat sommige verafschuwen, maar je zit wel gewoon in 10.3 seconden op de 100. De prijs is dan ook wel iets hoger natuurlijk.

In het filmpje duurde het 15 seconden naar de 100. Dat is mij echt te lang.
 

Fabia

† In Memoriam
Geen BPM en geen wegenbelasting, dieselprijs rondom 1 euro en een verbruik van plus minus 1 op 20. Dan heb ik absoluut geen moeite met die 15 seconden. Dan is het toch iedere tankbeurt lachen bij de pomp.
 

Hetzer

Forumguru
Mijn idee, deze auto heeft zeker mijn interesse, fabrieks opgave is trouwens 13.6 naar de 100 en chippen kan natuurlijk altijd nog!!!!!!!!!!!!!

volgens onderstaant artikel , verwachten ze trouwens dat de Polo goed gaat verkopen

VW-importeur bestelt extra
exemplaren Polo BlueMotion

Volkswagen Nederland verwacht een stormloop op de nieuwe Polo BlueMotion. De importeur heeft bij de fabriek naar verluidt 7.000 Polo's besteld, waarvan ongeveer de helft de nieuwe superzuinige dieselvariant. De verwachte instapprijs van de nagenoeg 'belastingvrije' 1.2 TDI-versie met voor de zakelijke rijder 14% bijtelling komt voor hooguit 17.000 euro op de prijslijst te staan.

De Polo BlueMotion heeft alle belastingvoordelen die de hybride-auto's Toyota Prius en Honda's Insight en Civic, dus geen BPM-bedrag in de aanschafprijs, geen houderschapsbelasting en slechts 14% bijtelling voor zakelijke rijders. Het zijn details, waardoor de importeur denkt dat de uitvoering nauwelijks verkoopondersteuning nodig heeft. "De auto zal zichzelf verkopen," zo klinkt het binnen de dealerorganisatie.

De met een A-label getooide Polo BlueMotion komt begin 2010 op de Nederlandse markt. Hij beschikt over een 1,2 liter dieselmotor. Uit de slechts drie cilinders haalt Volkswagen 75 pk. Het koppel van 180 Nm wordt bij 2.000 tpm afgegeven. Volgens Volkswagen neemt het blokje in de hatchback genoegen met amper 3,3 liter dieselolie per 100 km. De CO2-uitstoot ligt zodoende op 87 g/km. De driepitter brengt de Polo in ongeveer 13,6 seconden van stilstand naar 100 km/h en een topsnelheid van 173 km/h is volgens de autobouwer haalbaar.

De krachtbron is slechts een onderdeel binnen het totaalpakket voorzieningen om tot een zo laag mogelijk verbruik en uitstoot te komen. De Duitse designafdeling heeft het koetswerk van de 1.080 kg lichte Polo gemodificeerd door de grille af te dichten, de spoilerlip opnieuw te ontwerpen, de dorpels aerodynamisch te verbeteren en achterop een spoiler te monteren. De techneuten voorzien de wagen van een systeem dat de remkracht hergebruikt. De BlueMotion staat bovendien op banden met een lage rolweerstand.

Voorts wordt de bestuurder geholpen om een zo laag mogelijk verbruik te realiseren door een schakelindicatie en een Stop/start-systeem dat respectievelijk de chauffeur attendeert op het meest ideale schakelmoment en de krachtbron automatisch uitschakelt wanneer met stationair draaiende motor wordt stilgestaan.

Met een prijskaartje van 17 mille is de hatchback goedkoper dan de evensterke 1.6 TDI, die momenteel 18.590 euro kost. Met die grotere motor haalt de Polo 170 km/h en is de sprint 0-100 km/h in 14 tellen af te ronden. Het verbruik daarentegen ligt op 'maar liefst' 4,2 l/100 km (CO2: 109 g/km). Voor de 1.6 TDI dient 20% bijtelling te worden betaald.

bron, telegraaf
 

cvegreen

Forumguru
Als die 1.2 TDI nu in onze fabia's zou steken . MMM ,mag er niet aan denken . Ik denk dat ze die 1.6 TDI na het invoeren van de 1.2 TDI wel snel gaan afvoeren en allemaal voorzien van de 1.2 TDI . Wie wil er nu nog de 1.6 TDI wetende dat de 1.2 TDI het evengoed (zelfs iets beter doet) . Ik zou dus niet voor de duurdere en minder zuinige 1.6 TDI meer kiezen hoor als ik even goed met de 1.2 TDI kan gaan rijden die zuiniger en goedkoper is .
 

VEEJAY

Forumguru
Vind mijn oude trouwe 1.9TDI zonder roetfilter ook zuinig hoor... Vanmorgen in de file genomen, bij tanken afgelopen zondag tripteller op 0 gezet..
 

Bijlagen

  • maxidot.jpg
    maxidot.jpg
    8,4 KB · Weergaven: 4

Captain Hook

Forumguru
De afgelopen tijd heb ik gewoon eens goed opgelet en 'zorgvuldig' gereden. Dus uit laten rollen, op tijd opschakelen en zoveel mogelijk cc gebruiken. En dat scheelt een forse slok op een borrel!

Met mijn 103kW 2.0TDI O2 combi de laatste 5.500km gemiddeld 1:20,2 gereden! (echt verbruik, uitgerekend aan de hand v.d. de km stand en de brandstofbonnen). Volgens de Maxidot was het 1:21,5.

Dan sta je inderdaad met een brede glimlach bij de pomp als je iedere keer pas na duizend kilometer weer hoeft te tanken.
Toegegeven, er zaten geen ritjes bij over de duitse Autobahn. :winkie:

Je merkt op een gegeven moment zelfs dat de weersomstandigheden invloed hebben op het verbruik. Wel of niet tegenwind, veel regen of droog weer, etc.
 

Wasmachineman

Forumguru
De afgelopen tijd heb ik gewoon eens goed opgelet en 'zorgvuldig' gereden. Dus uit laten rollen, op tijd opschakelen en zoveel mogelijk cc gebruiken. En dat scheelt een forse slok op een borrel!

Met mijn 103kW 2.0TDI O2 combi de laatste 5.500km gemiddeld 1:20,2 gereden! (echt verbruik, uitgerekend aan de hand v.d. de km stand en de brandstofbonnen). Volgens de Maxidot was het 1:21,5.

Dan sta je inderdaad met een brede glimlach bij de pomp als je iedere keer pas na duizend kilometer weer hoeft te tanken.
Toegegeven, er zaten geen ritjes bij over de duitse Autobahn. :winkie:

Je merkt op een gegeven moment zelfs dat de weersomstandigheden invloed hebben op het verbruik. Wel of niet tegenwind, veel regen of droog weer, etc.

Weersomstandigheden ! Ik rijd bijna elke dag de Afsluitdag over en merk dat als ik terug rijd, dus richting Noord Holland, dat ik minder zuinig rijd.
Puur tegenwind dus. Zelfs als ik achter een vrachtwagen blijf hangen in zijn slipstream zit ik nog op de 1:22.
Ik heb wel eens waardes gehad van 1:30 de andere kant op richting Friesland !!! Dit zijn dan maxidot waardes dus moet er nog wel iets afgehaald worden omdat deze maxidot veel te positief is.
 

cvegreen

Forumguru
toen ik nog met mijn fabje rond reed , reed ik vanaf het begin eigenlijk zo, wat voorheen eigenlijk niet het geval was . Ik merkte al snel dat het verbruik echt wel voor een groot deel aan jou rijstijl lag. Toen ik mij er echt op toe legde merkte ik dit ook , dat mijn wagen zuiniger was toen ik naar het werk reed dan toen ik naar huis reed , terwijl ik dezelfde rijstijl aanhield. Regenweer en zo deed inderdaad mijn verbruikswaarden verannderen. Al bij al ,je kan heel veel uitsparen door economisch te rijden . Anticiperen is daar één groot deel van . Als je lichten naderd u wagen laten uitbollen in versnelling waarin je dan zit , slipstreamen is ook een mogelijkheid om u verbruik te laten dalen (lijkt mij wel wat gevaarlijker) . Het komt er eigenlijk op neer ,dat je zo weinig mogelijk pedalen moet induwen . Je gas maar een beetje induwen , en je rem zo veel mogelijk onaangeroerd te laten . Dat zou ook iets zijn om het verbruik gemiddeld te doen dalen , iedereen een eco drive cursus laten volgen , zal mijn inziens ook een pak liters brandstof per dag besparen
 

Captain Hook

Forumguru
Bijkomend voordeel van zuinig rijden:
De auto zelf slijt ook een stuk minder!
Minder snel nieuwe remblokken/schijven, geen voortijdig versleten lagers/schokdempers, minder bandenslijtage. Kortom minder alles, behalve je portemonnee... :super:
 

Tones

Actief lid
Omdat de planning wil dat ik pas lente 2011 mijzelf een nieuwe wagen cadeau ga doen, heb ik nog even de tijd en kijk ik rustig rond naar de markt van BPM MRB vrije wagens. Afgelopen zaterdag heb ik in de showroom in een VW Polo Blue Motion gezeten. In 1 woord: wow! Wat een juweeltje! Perfecte afwerking en wat een sportief uiterlijk. Prijstechnisch incl. veel opties nog geen 2 mille duurder dan de te verwachten Fabia GL Hatchback.

Toch zal de keuze straks moeilijk worden. Mooie VW's worden nog altijd het vaakst gestolen. Tevens is deze auto een plaatje om te zien, wat weer heel veel mensen zal aantrekken die een praatje met je willen gaan staan maken en daar heb ik helemaal geen tijd voor. Veel vette vinger afdrukken op je ramen van mensen die even je interieur willen bekijken als je ergens geparkeerd staat .... kortom de aandacht van een super mooie opvallende wagen heeft ook negatieve kanten denk ik dan. Of maak ik me nu onterecht zorgen om iets wat in de praktijk misschien wel mee zal vallen?

Gelukkig heb ik nog een klein jaartje voor ik ga beslissen. Wordt het de Fabia GL Hatchback, de ruime Combi of toch die gelikte VW Polo Blue Motion?

Groetjes!
 

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Tones, de keuze is moeilijk maar zal op gevoel gemaakt moeten worden. Waar voel je je het lekkerst in. De V W is inderdaad het mooist van binnen vind ik.
Maar de Fabia is luxer uitgerust, ruimer misschien, goedkoper en je ziet er minder van dus je bent exclusiever?
Je hebt nu al een V W dus denk ik dat de kans het grootst is dat je V W trouw blijft. Je hebt natuurlijk ook nog met inruil te maken en de V W dealer zal meer terug geven dan een Skoda dealer misschien? Succes met wachten en kiezen.
 
Bovenaan Onderaan