Mijn idee, deze auto heeft zeker mijn interesse, fabrieks opgave is trouwens 13.6 naar de 100 en chippen kan natuurlijk altijd nog!!!!!!!!!!!!!
volgens onderstaant artikel , verwachten ze trouwens dat de Polo goed gaat verkopen
VW-importeur bestelt extra
exemplaren Polo BlueMotion
Volkswagen Nederland verwacht een stormloop op de nieuwe Polo BlueMotion. De importeur heeft bij de fabriek naar verluidt 7.000 Polo's besteld, waarvan ongeveer de helft de nieuwe superzuinige dieselvariant. De verwachte instapprijs van de nagenoeg 'belastingvrije' 1.2 TDI-versie met voor de zakelijke rijder 14% bijtelling komt voor hooguit 17.000 euro op de prijslijst te staan.
De Polo BlueMotion heeft alle belastingvoordelen die de hybride-auto's Toyota Prius en Honda's Insight en Civic, dus geen BPM-bedrag in de aanschafprijs, geen houderschapsbelasting en slechts 14% bijtelling voor zakelijke rijders. Het zijn details, waardoor de importeur denkt dat de uitvoering nauwelijks verkoopondersteuning nodig heeft. "De auto zal zichzelf verkopen," zo klinkt het binnen de dealerorganisatie.
De met een A-label getooide Polo BlueMotion komt begin 2010 op de Nederlandse markt. Hij beschikt over een 1,2 liter dieselmotor. Uit de slechts drie cilinders haalt Volkswagen 75 pk. Het koppel van 180 Nm wordt bij 2.000 tpm afgegeven. Volgens Volkswagen neemt het blokje in de hatchback genoegen met amper 3,3 liter dieselolie per 100 km. De CO2-uitstoot ligt zodoende op 87 g/km. De driepitter brengt de Polo in ongeveer 13,6 seconden van stilstand naar 100 km/h en een topsnelheid van 173 km/h is volgens de autobouwer haalbaar.
De krachtbron is slechts een onderdeel binnen het totaalpakket voorzieningen om tot een zo laag mogelijk verbruik en uitstoot te komen. De Duitse designafdeling heeft het koetswerk van de 1.080 kg lichte Polo gemodificeerd door de grille af te dichten, de spoilerlip opnieuw te ontwerpen, de dorpels aerodynamisch te verbeteren en achterop een spoiler te monteren. De techneuten voorzien de wagen van een systeem dat de remkracht hergebruikt. De BlueMotion staat bovendien op banden met een lage rolweerstand.
Voorts wordt de bestuurder geholpen om een zo laag mogelijk verbruik te realiseren door een schakelindicatie en een Stop/start-systeem dat respectievelijk de chauffeur attendeert op het meest ideale schakelmoment en de krachtbron automatisch uitschakelt wanneer met stationair draaiende motor wordt stilgestaan.
Met een prijskaartje van 17 mille is de hatchback goedkoper dan de evensterke 1.6 TDI, die momenteel 18.590 euro kost. Met die grotere motor haalt de Polo 170 km/h en is de sprint 0-100 km/h in 14 tellen af te ronden. Het verbruik daarentegen ligt op 'maar liefst' 4,2 l/100 km (CO2: 109 g/km). Voor de 1.6 TDI dient 20% bijtelling te worden betaald.
bron, telegraaf