Nieuw lid

SGI84

Lid
Hoi allemaal,

Per ongeluk de meet & greet overgeslagen bij het posten van een reactie en daar vriendelijk op geattendeerd. Dus bij deze mijn introductie.

Volgend jaar word ik voor het eerst Skoda rijder. Bij deze wat achtergrond overgenomen uit mijn profiel:

Na 12 jaar hybride te hebben gereden en een paar keer een elektrische auto ervaren te hebben moest en zou mijn volgende leaseauto en een volledig elektrische worden.

Alleen door gezinsuitbreiding in de loop der jaren was ruimte nu ook een van de belangrijkste factoren. En toen was daar de Skoda Enyaq iV. Ik was meteen verkocht.

De leaseovereenkomst is geregeld en de bestelling is nabij.

Skoda Enyaq iV80
  • Kleur: Quartz Grey
  • Velgen: Regulus
  • Interieur: Loft
  • Warmtepomp
  • 125kW Snelladen
  • Comfort
  • Assistentie
  • Klimaat
  • Family
  • Infotainment
  • Uitklapbare trekhaak
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
Ik ben het topic over de Enyaq met grote interesse aan het volgen een benieuwd straks naar de onderlinge ervaringen.
 

VAG-man

Forumguru
Welkom. Bedankt voor het voorstellen.
Wat is een warmtepomp als optie hij een auto?

PS. Mag je geen spannender kleurtje uitzoeken?
Wat meer kleur?
 

DommelBelgium

Forumguru
Welkom ! Beetje jaloers, die Enyaq steekt m'n ogen uit ... ;)

Een warmtepomp is een (in aanschaf) kostelijke, maar energiezuinige manier om de binnenruimte van de wagen op temperatuur te krijgen (zowel vóór als tijdens het rijden). Is dus nuttig als verwarming om er zo weinig mogelijk elektrische energie aan te spenderen tijdens het rijden (want dat gaat anders ten koste van de 'range').
 

EdK

Forumguru
Wat is een warmtepomp als optie hij een auto?
Tijdens het laden van je accu's met je 30 zonnepanelen op het dak kun je met de warmtepomp tevens je woning ( warmtebuffervat ) opwarmen, hiervoor moet je alleen nog wel de optie van 2 slangen ( aanvoer / retour ) aanschaffen ! En je huis moet er op voorbereid zijn uiteraard...
 

VAG-man

Forumguru
Die 30 zonnepanelen op het dak van de auto staat gelijk aan 1 die op het dak van mijn huis ligt.
Ik zal volgende week 1 extra kopen om mijn huis mee te verwarmen.;)

Maar bedankt voor de uitleg @EdK en dat is geen sarcasme.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

SGI84

Lid
Welkom. Bedankt voor het voorstellen.

Mag je geen spannender kleurtje uitzoeken?
Wat meer kleur?

Mogen wel, flink getwijfeld over de Artic Silver. Hoe mooi ik deze ook vind in de brochure een paar real life foto's en ervaringen van anderen die mijn gevoel bevestigden is me die toch te (mint)groen. De dame thuis was ook geen fan, maar ik moest het zelf weten ;).

Brilliant Silver is ook in mijn hoofd geweest. Ook erg mooi en bij de preview gezien, alleen komen mijn inziens de chromen details op de iV80 minder tot hun recht bij lichtere kleuren. Al had ik die details ook liever zwart gezien zoals bij de iV60 maar goed, dan was het een ander verhaal. Daarna racing blue, maar die vind ik denk ik beter smoelen bij een station of sedan. Toen ik een paar video's zag met de Quartz Grey stond gewoon qua smaak bovenaan.

Ik hoop niet dat spijt krijg niet voor het lichtpakket te zijn gegaan. Ik kom van halogeen en ga nu naar standaard full led, dus dat is al een vooruitgang. De huidige setup met het comfort dat ik binnen zoek, is precies binnen leasebudget, eigen bijdrage mag, maar toch ergens de grens getrokken.
 
Bovenaan Onderaan