Nieuw lid: Octavia Combi op Groengas, import

ertromp

Forumguru
In DLD kun je nl ook de bi xenon bestellen zonder die led strip vandaar mijn vraag. De Duitse markt kent toch wat andere opties
 

Weessies

Actief lid
In DLD kun je nl ook de bi xenon bestellen zonder die led strip vandaar mijn vraag. De Duitse markt kent toch wat andere opties

Ja dat klopt, ik moest ook echt even de foto's bestuderen om het te kunnen zien. In de advertentie werd het ook niet vermeld:banghead:

Ik heb al zoveel uitrustingen langs zien komen, Duitse, Deense, Tsjechische, Bulgaarse... Elk land heeft z'n eigen lijst.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Houdt er rekening mee dat de thermische belasting van een cng motor hoger is dan bij benzine.
Ik ben vanaf 1987 tot vorig jaar zeer nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling en service van autobussen op cng met en zonder turbo.
Hier kon ik duidelijk merken dat met name de kleppen en klepzitingen wat meer problemen geven ondanks natrium gevulde kleppen.
Kritisch zijn ook uitlaatspruitstuk.
Dus wees voorzichtig met tunen :pieker:
 

Weessies

Actief lid
Thanks @ertromp en @Skoda-MAN voor jullie kritische opmerkingen! Datatechnic heeft ervaring met CNG, maar ik ben het ook aan het testen met ze. Tot nu toe doen we het rustig aan. Verhoogde thermische belasting kan ik me voorstellen, ik vermoed dat ze daarom vaker olieverversing willen.

En ja, niks is zonder risico:pardon:


Aanvulling:
Op het Duitse Erdgasforum zijn de ervaringen van de Duitse rijders gebundeld. Tot nu toe worden over "mijn" 1.4TSI nog geen negatieve patronen benoemd. Wel over de voorgaande modellen, maar dan meestal over roestende tanks, nauwelijks over inwendige problemen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan