Nieuw lid bij

guillaupa

Senior Member
Dat had ik plots ook door tijdens het typen van mijn laatste bericht.
Daarom dat ik er maar een foto heb bijgeplaatst ;)
 

micky

Forumguru
Idd @Joske ik heb een aangeboren allergie voor wieldoppen/schijven, maar deze zien er best netjes uit, als ik zou moeten kiezen dan koos ik zeker..... toch gewoon voor de zwarte velg in de winter, ik vind dat wel wat hebben :)
onze witte Bambi (Fiat 500) rijdt nu dan ook gewoon op zwarte velgen en de O3 op zijn Gemini's :cool:
 

guillaupa

Senior Member
Het belangrijkste is dat we ons verstaan hebben uiteindelijk haha.
Ik heb het ook niet zo voor wielschijven.
Maar om de kalmte een beetje thuis te bewaren met het vrouwtje en de ouders wacht ik nog even met de velgen.

Groeten
 

Cordoba

Forumguru
Mijn auto's en 'wielschijven' gaan niet samen. Ruim 25 jaar terug voor het eerst een auto met 'wielschijven' gekocht, en had al eens gekeken hoe ze er af moesten, maar vond ze wel erg vast zitten. Onder het motto, ik kijk er wel een keer naar als het goed weer is, en ik tijd heb, even met rust gelaten. Een paar weken later was het probleem spontaan 'opgelost': iemand had zonder mij in kennis te stellen alle wielschijven 'geleend'. Bij mijn volgende auto met wieldoppen, het kenteken aan de buitenkant op de dop gegraveerd (bij het ventiel) en dit ingekleurd met de lakstift, en die zijn steeds netjes blijven zitten. Daarna alleen lichtmetaal tot mijn huidige Fabia, en daar na een paar maanden de wieldop van linksvoor kwijt. Een andere set gekocht van een forumlid, en ondanks extra vastzetten met tie-raps toch na ruim een half jaar weer de wieldop van het linkervoorwiel kwijt. Daarop besloten om weer voor lichtmetaal te gaan: dat fietst er tenminste niet ongemerkt onderuit.
 

Ridley

Forumguru
Setje tweedehands is wellicht nog wel interessant . Op Facebook zijn er diverse groepen waar af en toe setjes voorbij komen (steek 5x100) voor de prijs van een setje 'wielschalen'
 

guillaupa

Senior Member
Ik vindt deze velgen iets hebben.
Zijn wel niet tweedehands, maar naar zoiets ben ik op zoek.
Heb ze al gevonden aan 95€ tstuk wat nog meevalt denk ik :D
Ze doen mij een beetje denken aan de monte carlo velgen.
Et-38, wat het maximum is om gezond te blijven. 5mm breder naar buiten dan de originele dus.
9656137-origpic-6d57b6.jpg
 

guillaupa

Senior Member
Hier even een foto van deze avond met mijn klein speelgoed erbij.
140cc monkey en m'n fabia samen
HOjtud.jpg

Morgen neem ik dan betere foto's van de fabia

Goeie avond allemaa
 

Cordoba

Forumguru
Wat de ET-waarde betreft: ik ben ook van de standaard ET43 naar ET38 gegaan, en vind het toch wel een behoorlijk verschil in de bochten. Hoewel het vooraf niet mijn opzet was, rijdt de 1 cm extra spoorbreedte (2x 5mm) toch wel prettiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan