nieuw in DSG-land - neutrale stand

dag allen,
Sinds een week heb ik een Octavia met DSG, ooit al mee gereden maar hiervoor steeds een handbak gehad.
Mijn garage is niet echt groot, ik had steeds de gewoonte om na het uitzetten van de motor de auto met de hand nog een iets verder te duwen tot zo goed als tegen de muur. Maar dat blijkt niet te lukken, hij gaat steeds in de P-stand en dus geblokkeerd.
Is er een mogelijkheid om de motor uit te zetten terwijl de auto in N blijft staan zodat hij nog enigszins verrijdbaar is?
Dank aan allen.

Je kan ook een varkensrug plaatsen zodat je de auto daar tegenaan rijdt en dan de motor uit zet.
Op juiste afstand plaatsen zodat je 10cm over hebt aan de voorkant. Vroeger gebruikte ze een autoband om de bumper tegenaan te rijden.

Canon-Eye

Forumguru
In vrij zetten zou ik alleen doen als er sprake is van een goed waterpas liggende betonvloer. Bij onze vorige woning bestond de garagevloer uit tegels 30x30cm op een zandbed en na 30+ jaar in- en uitrijden waren er toch een paar iets verzakt, en nog in verschillende mate ook. Daar kun je dus niet blijvend op vertrouwen.
Ik zou voor bovengenoemde tennisbalmethode gaan. Die is ook makkelijk aan te passen als je volgende auto andere afmetingen heeft.

Hij wil m niet in zn vrij parkeren. Hij wil hem in neutraal zetten, uitstappen, de stijl beet pakken en dan met de hand naar voren en dan nét niet tegen de muur. Ik gók vanwege de beperkte ruimte achter de auto…
maar zodra je de auto uit zet gaat ie in park en ook op de elektrische handrem. Dat kun je niet veranderen.

maar daar zijn inderdaad betere oplossingen voor dan zelf met de hand te gaan liggen douwe..
verzin idd iets van een “tot hier rijden en niet verder” oplossing zodat je niet meer hoeft te duwen :thumbsup:
idd iets op de grond, balk hout of iets wat vast boort, iets idd vanaf plafond wat precies tegenof voak voor de ruit komt, stuk dik schuimrubber ofzo op de muur, spiegel schuin omlaag voor je aan de muur waarmee je goed voor de auto kunt kijken.. zoiets simpels… moet kunne toch?!

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Een berger moet de auto ook in neutraal (vrij) kunnen zetten, dus het moet mogelijk zijn.
Misschien is er toch iets in het boekje/de pdf (handleiding) te vinden.

eriktv

Forumguru
Ik heb als simpeler oplossing voor de varkensrug een houten frame van houten balken liggen, waar ik zo tegenaan kan rollen. Met de neus precies in het gat in de tussenwand naar de schuur en dan achter bij de garagedeur nog een royale 2cm speling :D

andrehj

Forumguru
@Paul(B) Ik begrijp je helemaal. Hier staat de Superb ook altijd in zijn vrij en niet op de handrem in de garage. De vloer is perfect vlak, dus dat gaat prima. Die rem is nergens voor nodig.
Bovendien kan ik zo de auto gemakkelijk (door even aan de bovenkant van een wiel te duwen, gaat de helft makkelijker dan tegen een stijl) de auto heen en weer rollen, als ik voor of achter de auto wat meer ruimte nodig heb.
De bemoeizucht en automatische meuk van modernere auto's is hier nog één van de redenen om niet al iets nieuwers aan te schaffen.

Bovenaan Onderaan