Joske
Forumguru
(...althans als topicstarter in het meet- en greet gedeelte toch )
Het is er nooit van gekomen eigenlijk..
Ik ben dus Joris uit het verre zuiden België genaamd en werk bij een chemisch bedrijf in de haven van Antwerpen.
Ik ben hier verzeild geraakt ergens in 2008, toen was ik "wanhopig" op zoek naar meer vermogen voor mijn allereerste Skoda, een Fabia 1.4TDI met de volle 69pk. Mijn eerste post was volgens mij iets over een K&N inlegfilter voor een diesel, of dat nu nut had of niet. (ondertussen weet ik wel al beter)
Snel genoeg ingezien dat ik gewoon wat geduld (en geld) moest hebben voor een motor met wat meer potentieel. Dan in 2011 vroeg ik me nog af of ik geen Sonniboys zou aanschaffen voor de Faab, dat uiteindelijk ook gedaan maar eigenlijk nadien nooit op terug gekomen..
Totdat ik ergens in 2013 het idee kreeg om toch maar eens naar een Octavia te gaan kijken, en gevonden ook, een 2.0TDI met eindelijk de power die ik zo graag wou. Een kleine "full option". Het was een eindereeksmodel want ze waren toen al met de ombouw van de fabriek naar de O3 bezig. Dus voor een (hele) mooie prijs toen de wagen "van mijn dromen" kunnen kopen.
Dat leverde vervolgens dit beeld op:
Toen begon de betrokkenheid met het Skodaforum meer en meer toe te nemen. De Octavia had een soort van "liefde voor Škoda" opgewekt bij mij.. Ik kreeg langzamerhand ook echte vrienden hier op het forum die ik dan ook buiten het forum sprak (en uitzonderlijk de kans eens kreeg om ze in het "echt" te spreken). Op den duur werd het bijna een obsessie eigenlijk, constant op dat forum om toch maar geen een berichtje te missen .
De eerste aanpassingen aan de auto begonnen ook een feit te worden: ander uitlaatstuk er op, de achterkant gecleaned, andere halogeenpitjes er in etc.. Het op de juiste manier wassen van de auto begon ook een echte passie te worden.
Mijn eerste meeting was dan ook een feit, namelijk die in Varsseveld, georganiseerd door @Corné de Kluijver. Toen had ik het er al voor over om 6 uur in een auto te zitten (in een Škoda is dat geen straf) om een bijeenkomst van het forum te kunnen bijwonen!
Ik was dan ook zo enthousiast dat ik me geëngageerd had om de nazomermeeting van 2014 te organiseren!
Ik reed dan ook heel gelukkig met deze auto rond.. lang getwijfeld voor een chiptuning en lang getwijfeld voor een Eibach-verlaging. Na er bijna 6 maanden over te tobben en na lange contacten met @Antera was de kogel dan ook door de kerk. Zaterdag 14 juni 2014 was het zover, de rit naar Breda was een feit. Ik keerde die dag zeer gelukkig terug naar huis, mijn O2 was eindelijk verlaagd en goh, ik was toch zo blij!
Maar toen sloeg het noodlot toe.. amper 4 uur na mijn verlaging geraakte ik betrokken bij een zwaar verkeersongeval. Mijn vrouw, mijn kinderen zaten toen bij mij in de auto. Een op z'n zachtst gezegd, zeer traumatische ervaring eigenlijk. Waar ik jammer genoeg nog steeds de fysische gevolgen van draag.
En de O2, uiteindelijk het minst belangrijke, maar die werd totaal-verlies verklaard. Een auto van net een jaar oud met 20K km op de teller.
Nadenken over de vervanger van de O2 moest ik niet, het zou een O3 worden.. Alleen die levertermijn é, even zag het er naar uit dat ik met de Fabia naar de meeting zou moeten komen, maar daags voordien (dankzij inspanningen van mijn dealer) werd dan toch de splinternieuwe O3 geleverd!
Een 1.4TSI met (bijna) alles er op en er aan
En dan de eigenlijke meeting in Nuenen.. daar ben ik pas écht verrast geweest door jullie! Mijn dankbaarheid is nog steeds heel groot (en voor diegenen die het zich afvragen, wees gerust, dat setje komt er binnenkort onder hoor! ).
Dus.. ik dank jullie én het Škodaforum, mede dankzij dit forum is mijn passie voor Škoda zo groot geworden.
Zo, ipv een meet- en greet is het eigenlijk een levensverhaal geworden, ma goed
Groeten vanuit België!
Joris aka Joske
Het is er nooit van gekomen eigenlijk..
Ik ben dus Joris uit het verre zuiden België genaamd en werk bij een chemisch bedrijf in de haven van Antwerpen.
Ik ben hier verzeild geraakt ergens in 2008, toen was ik "wanhopig" op zoek naar meer vermogen voor mijn allereerste Skoda, een Fabia 1.4TDI met de volle 69pk. Mijn eerste post was volgens mij iets over een K&N inlegfilter voor een diesel, of dat nu nut had of niet. (ondertussen weet ik wel al beter)
Snel genoeg ingezien dat ik gewoon wat geduld (en geld) moest hebben voor een motor met wat meer potentieel. Dan in 2011 vroeg ik me nog af of ik geen Sonniboys zou aanschaffen voor de Faab, dat uiteindelijk ook gedaan maar eigenlijk nadien nooit op terug gekomen..
Totdat ik ergens in 2013 het idee kreeg om toch maar eens naar een Octavia te gaan kijken, en gevonden ook, een 2.0TDI met eindelijk de power die ik zo graag wou. Een kleine "full option". Het was een eindereeksmodel want ze waren toen al met de ombouw van de fabriek naar de O3 bezig. Dus voor een (hele) mooie prijs toen de wagen "van mijn dromen" kunnen kopen.
Dat leverde vervolgens dit beeld op:
Toen begon de betrokkenheid met het Skodaforum meer en meer toe te nemen. De Octavia had een soort van "liefde voor Škoda" opgewekt bij mij.. Ik kreeg langzamerhand ook echte vrienden hier op het forum die ik dan ook buiten het forum sprak (en uitzonderlijk de kans eens kreeg om ze in het "echt" te spreken). Op den duur werd het bijna een obsessie eigenlijk, constant op dat forum om toch maar geen een berichtje te missen .
De eerste aanpassingen aan de auto begonnen ook een feit te worden: ander uitlaatstuk er op, de achterkant gecleaned, andere halogeenpitjes er in etc.. Het op de juiste manier wassen van de auto begon ook een echte passie te worden.
Mijn eerste meeting was dan ook een feit, namelijk die in Varsseveld, georganiseerd door @Corné de Kluijver. Toen had ik het er al voor over om 6 uur in een auto te zitten (in een Škoda is dat geen straf) om een bijeenkomst van het forum te kunnen bijwonen!
Ik was dan ook zo enthousiast dat ik me geëngageerd had om de nazomermeeting van 2014 te organiseren!
Ik reed dan ook heel gelukkig met deze auto rond.. lang getwijfeld voor een chiptuning en lang getwijfeld voor een Eibach-verlaging. Na er bijna 6 maanden over te tobben en na lange contacten met @Antera was de kogel dan ook door de kerk. Zaterdag 14 juni 2014 was het zover, de rit naar Breda was een feit. Ik keerde die dag zeer gelukkig terug naar huis, mijn O2 was eindelijk verlaagd en goh, ik was toch zo blij!
Maar toen sloeg het noodlot toe.. amper 4 uur na mijn verlaging geraakte ik betrokken bij een zwaar verkeersongeval. Mijn vrouw, mijn kinderen zaten toen bij mij in de auto. Een op z'n zachtst gezegd, zeer traumatische ervaring eigenlijk. Waar ik jammer genoeg nog steeds de fysische gevolgen van draag.
En de O2, uiteindelijk het minst belangrijke, maar die werd totaal-verlies verklaard. Een auto van net een jaar oud met 20K km op de teller.
Nadenken over de vervanger van de O2 moest ik niet, het zou een O3 worden.. Alleen die levertermijn é, even zag het er naar uit dat ik met de Fabia naar de meeting zou moeten komen, maar daags voordien (dankzij inspanningen van mijn dealer) werd dan toch de splinternieuwe O3 geleverd!
Een 1.4TSI met (bijna) alles er op en er aan
En dan de eigenlijke meeting in Nuenen.. daar ben ik pas écht verrast geweest door jullie! Mijn dankbaarheid is nog steeds heel groot (en voor diegenen die het zich afvragen, wees gerust, dat setje komt er binnenkort onder hoor! ).
Dus.. ik dank jullie én het Škodaforum, mede dankzij dit forum is mijn passie voor Škoda zo groot geworden.
Zo, ipv een meet- en greet is het eigenlijk een levensverhaal geworden, ma goed
Groeten vanuit België!
Joris aka Joske