Nieuw forumlid

Tees

Donateur
Welkom! Mooie kleur hoor, heb recent eenzelfde gekocht. Alleen is die van mij wel een stuk luxer uitgevoerd. De ACC en Travel Assist ben ik wel érrug blij mee.

En wat doet ie qua bereik? Bevalt de 80?
Rijbereik is voor ons prima, meestal laad ik tot 80% en dan heeft ie ongeveer 360 km. rijbereik.
Met 100% (één keer gedaan ivm lange rit) en een zuinige rijstijl haalde ik er zo'n 480 km. mee.
Wat ie de komende winter waarmaakt moeten we nog zien (deze versie heeft geen warmtepomp), maar als ie in de winter zo'n 300 km. op een volle accu haalt, dan is dat voor ons prima.

Tees

Donateur
Dat is vergelijkbaar met mijn ervaring/rijbereik tot dusverre. Hij staat nu bij mij op 345 km met 80% lading, maar e.e.a. hangt natuurlijk ook sterk af van wat voor soort wegen je de afgelopen tijd gereden hebt. Tis tenslotte een projectie obv het recente verbruik.

groentesoep

Actief lid
1781697476555.png

Volgens mij is het niet heel moelijk om een klein tikkie zuiniger te rijden dan WhatTheRange weergeeft, dus die 300Km zou toch haalbaar moeten zijn.

Tees

Donateur
En bovendien hebben @Enyaq80 en ik allebei een 80 versie dus, die getallen worden dan nog ongeveer een derde hoger. Natuurlijk wel afhankelijk van hoe vol je de accu zet en hoe ver je 'm leegrijdt. Die getallen gaan m.i. uit van 100-0%. Ik probeer zo veel mogelijk in de 20-80% range te blijven door tijdig (thuis) te laden.

groentesoep

Actief lid
En bovendien hebben @Enyaq80 en ik allebei een 80 versie dus, die getallen worden dan nog ongeveer een derde hoger.
Sorry.
Natuurlijk wel afhankelijk van hoe vol je de accu zet en hoe ver je 'm leegrijdt. Doe getalle[ gaan m.i. uit van 100-0%. Ik probeer zo veel mogelijk in de 20-80% range te blijven door tijdig (thuis) te laden.
1/3e meer en 2x20% er af >> dan was de info bijna 7% te optimistisch. :-)

Maar mooi bereik. Buiten vakanties zou ik daar doorgaans alle heenritten+terugritten mee kunnen doen.

Ik heb nu ongeveer 2.000 km. ermee gereden en de boordcomputer geeft een gemiddeld verbruik van 16.6 kWh/100 km. aan.
Van die 2.000 km. was ongeveer 1/3 deel snelweg en de rest binnendoor, redelijk representatief voor wat ik gebruikelijk rij.

Onze Renault Zoe uit 2017 heeft een theoretisch WLTP bereik van 370 km. maar haalt in de zomer net de 260 tot 280 km.
In de winter is 200 km. vaak het maximum. Op zich is dat voor de meeste ritten alsnog voldoende, maar ik vind het vervelend als ik ergens op visite ga, dat ik dan móet opladen om thuis te kunnen komen. Op het werk kan ik gratis opladen, maar er zijn genoeg weekenden dat ik met 200 km. rijbereik het niet red.

De Enyaq gaat ons dus sowieso verder brengen ;)

Tees

Donateur
Dan rij je wat zuiniger dan ik, maar ik heb ook vrij veel snelweg gereden. 80 of 100 is wel duidelijk merkbaar in t verbruik. Ik verbruik iets meer dan 17 kWh per 100 km, maar op een rit over vooral N-wegen zit dat onder de 16.

Tees

Donateur
Tis maar net wat je wilt meten @hemi24. I.t.t. bij brandstof tanken heb je bij laden ook nog verliezen. Dus wil je weten wat je moet bijladen om een bepaald aantal kilometers te rijden, of wil je weten hoeveel de auto daadwerkelijk verbruikt bij het rijden.

Afgelezen verbruik op de boordcomputer… :arghh:

En wat zegt de laadpaal …?
Die zegt niks, want ik laad gratis op bij m'n werk en zie dus niet hoeveel kw er wordt opgeladen.
Ook thuis zie ik het niet, alleen als ik onderweg zou moeten laden maar dat gebeurt sporadisch, hooguit een keer of tien per jaar.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan