Columbus Nieuw Firmware 5274 en nieuw bootlogo

Happyman

Forumguru
He luitjes,

ik heb vandaag de Columbus weer even ververst. Ik zat op firmware versie 5238 en ben nu naar 5274 gegaan. Als het goed is ben ik nu o.a. van de bug af m.b.t. het zoomen van de kaart tijdens navigeren. Ik heb ook het gevoel dat die nu wat sneller door de menu's navigeert.

Ik heb ook gelijk maar even het bootlogo aangepast.

Ik heb er 2 uitgebrobeerd.

20150118_155012.jpg 20150118_155235.jpg

Ik heb momenteel de groene ingebruik.

Voor de geïnteresseerden onder ons. Via http://www.netdata.be/iso/ kan je een ISO file creëren met daarin je nieuwe bootlogo. Ik heb deze vervolgens gebrand op een Verbatim DVD-RW en dat werkt prima. Zo hoef je niet elke keer een DVD te verprutsen als je weer eens wat anders wilt.
 

Happyman

Forumguru
Het vervangen van het bootlogo ging bij mij zonder problemen.

Ik begrijp dat jij dus wel problemen hebt. Mis je nu geluid uit een aantal speakers? Dus als je bv 8 speakers hebt je nu nog maar uit 4 of zo wat hoort?

of bedoel je na de firmware upgrade?
 
Ik heb enkel de firmware update uitgevoerd, er komt uit geen enkele speaker geluid. Ik heb met de VCDS nog gekeken of ik wat kon veranderen, maar dat heeft helaas niets uitgehaald.
 

Octavia32

Forumguru
Ik ben gestopt bij 4120 custom, want de rest is voor jongere columbussen met DAB, maar goed @Happyman draait nu al maanden succesvol met nieuwere software dus het kan gewoon.

Ik ben er misschien wat behouden voorzichtig in
 

Happyman

Forumguru
Als je Columbus goed functioneerd @Octavia32 heb je ook eigenlijk geen reden om te upgraden. Toen ik mijn auto had gekocht bleek er een vrij oude versie op te staan. Toen ben ik mij wat meer gaan verdiepen in het upgraden.
 
Bovenaan Onderaan