Nieuw 3 spaaks stuurwiel in octavia elegance (telefoonpakket)

Darkside

Forumguru
Dit is toch het "ik rij VW en ben beter dan de rest forum" :D

Ik rij nog steeds een O2. En ik blijf skoda volgen. En wie weet over een aantal jaar staat er weer een mooie O3FL voor de deur.
De reden waarom er straks een golf voor de deur staat heb ik vermeld.
 

Rene C

Forumguru
Ik heb hetzelfde stuur, maar heb dan ook het dynamic pakket..

Mooi of niet, ik vind het wel wat hebben. Belangrijkste hij ligt gewoon lekker in de hand bij het sturen, ook die afgeplatte onderkant..

@TS, mooie auto hebje daar..
 

Archie

Senior Member
Ik heb geen dynamic pakket besteld maar wel het drie spaaks stuurwiel los (in april besteld maar hij wordt pas eind september geleverd dus wel my2015); welk stuur krijg ik? Afgevlakt of niet? Ik zou graag afgevlakt willen (ervaring uit de nieuwe golf was super).
 

wwter

Lid
beide 3 spaaks stuurwielen zijn los leverbaar, dus als je perse het afgevlakte wilt hebben dan moet je dat de dealer zeggen. Anders bestelt ie misschien het gewone 3 spaaks stuurwiel. Wij hebben een greenline met het ronde 3 spaaks stuurwiel, en heb dat ook specifiek tegen de dealer moeten zeggen.

Overigens vond ik het "gewone" greenline stuurwiel beter in de hand liggen, maar dat is persoonlijk.
 

Archie

Senior Member
beide 3 spaaks stuurwielen zijn los leverbaar, dus als je perse het afgevlakte wilt hebben dan moet je dat de dealer zeggen. Anders bestelt ie misschien het gewone 3 spaaks stuurwiel. Wij hebben een greenline met het ronde 3 spaaks stuurwiel, en heb dat ook specifiek tegen de dealer moeten zeggen.

Overigens vond ik het "gewone" greenline stuurwiel beter in de hand liggen, maar dat is persoonlijk.
Dank, ik ga dit toch even navragen bij de dealer. Verder vraag ik me af waarom je het ronde wiel fijner vond?
 

wwter

Lid
ik bedoel dat ik het greenline 4 spaaks stuurwiel eigenlijk fijner vond. Dit is dikker en zachter. Het 3 spaaks stuurwiel (het ronde iig) is vrij hard en heeft vrij scherpe 'vouwen' waardoor ie meer in je vlees drukt. Het is minder fijn om je hand op te laten rusten.
 

lugolux78

Forumguru
ik bedoel dat ik het greenline 4 spaaks stuurwiel eigenlijk fijner vond. Dit is dikker en zachter. Het 3 spaaks stuurwiel (het ronde iig) is vrij hard en heeft vrij scherpe 'vouwen' waardoor ie meer in je vlees drukt. Het is minder fijn om je hand op te laten rusten.

?
DEze snap ik niet helemaal, heb ook 3 spaaks rond stuurwiel.
Zalig.
Mijn handen zijn althans nog heel en niet vol met eelt.
Maar goed zo heeft een ieder zijn ding (gelukkig maar)

Vind het afgevlakte idd kick-ass.
Zou best willen ruilen met een MY2015 bestuurder die liever een ronde 3 spaaks heeft!!
 

Archie

Senior Member
De dealer weet het niet, dus nu de vraag maar aan Skoda gesteld. Heerlijk, die communicatie.
 

micky

Forumguru
Ik weet het niet hoor, dit verhaal van 2 sturen, model 2015 heeft een afgevlakt stuur als je sportstuur met bediening besteld.
 

wwter

Lid
micky..... het gaat hier niet om het Dynamic pakket of een andere fabrieksoptie of om het modeljaar, het gaat bij Archie om een los te bestellen stuurwiel. De dealer bestelt deze via het onderdelensysteem, sloopt het originele stuurwiel eruit, en zet deze erin. Zowel het afgevlakte, als het niet afgevlakte 3 spaaks stuurwiel zijn los als accesoire bestelbaar.

Overigens: Het 3 spaaks stuurwiel is ook nog eens bestelbaar zonder stuurbediening, dit had onze dealer niet gezien, en had dus in eerste instantie het verkeerde stuurwiel besteld......
 

lugolux78

Forumguru
Lijkt mij kwestie van opzoeken van het part nummer. Afgevlakt stuur heeft zeker ander nummer. En vervolgens kijken wat door dealer besteld is. Volgens mij kan de dealer dat inzien bij de fabrieksoverzicht (maar weer het niet zeker)
 

martijn v o

Forumguru
Kan altijd, maar afhankelijk van de uitvoering van je auto moeten er meer dingen worden aangepast.
bv wil je nu stuurbediening en had je dat niet dan zal er wel een regelmodule bij moeten en als je pech hebt een andere sleepring.
de drie en vier spaaks hebben neem ik aan een andere airbag?
En ik weet niet of dit bij het nieuwe model ook is, maar ik heb huidig een airbag met dubbele onsteker, er zijn er ook met een enkele ontsteker. Zit dat in het nieuwe model ook?
 
Bovenaan Onderaan