Niet werkende functies

Donderdag mijn gloednieuwe Skoda Octavia Combi (sport business) opgehaald.
Erg blij mee, echter heeft de auto een aantal opties die niet werken.
  • Cruise control: Ik kan kiezen tussen cruise control of snelheidsbegrenzer. De snelheidsbegrenzer doet
    zijn werk, zodra ik in het menu kies voor cruise control dan is deze niet te selecteren. Het groene selectie bolletje blijft bij de functie snelheidsbegrenzer staan.
  • Driving mode Select: Deze knop op het dashboard kan ik indrukken maar er gebeurd niets. Ik kan deze optie ook niet terugvinden in het infotainment scherm.
  • Stembediening: Als ik op deze knop op het stuur druk, gebeurd er helemaal niets.
  • Navigatie: Navigatie blijft aangeven: Navigatie wordt gestart en blijft hier "hangen"
Woensdag as een afspraak bij de dealer, eens zien wat hier uit gaat komen.

Tot die tijd.... rijden en fotos schieten :D

Sport Business.jpeg
 
Update:
Vandaag naar de Skoda dealer geweest.
Ze hebben een update uitgevoerd die sowieso vanuit Skoda gereed stond (had het idee voor meerdere auto's?).
Na deze update werd ook mijn account volledig uitgerold en alle missende functies geactiveerd.
Mirrorlink/Android Auto/Apple Car Play deed het overigens ook niet, nu wel.

Alles doet het nu perfect! helemaal blij mee:cheer:

Ik zal nog even kijken of ik kan achterhalen welke versie software ik nu heb en dat hier posten.
 
Laatst bewerkt:

JonathanW

Nieuw lid
He Remmie,

Deze benoemde problemen hebben of krijgen meerdere octavia's last van.
Tot nu toe nog niet op te lossen blijkbaar en het valt op dat iedere dealer het wiel opnieuw wil gaan uitvinden.
Dit is gewoon een groot software probleem, ben benieuw hoe snel skoda dit gaat oplossen.
Zelf auto vanaf eerste week Maart en alles goed totdat er afgelopen dinsdag eem instelling aangepast moets worden en er vanaf skoda 2 software updates gedraait moesten worden.
Daarna de zelfde problemen als die jij beschrijft.
Lijkt erop dat er eem grote update voor week 22 geplant staan.
Mijn 3 afspraaak voor deze problemen staat voor 18 mei dus fingers crossed.

Groet en succes
 
Bovenaan Onderaan