Niet nieuw, wel vergeten voor te stellen

Hi!

Al sinds vorig jaar zomer lid van dit forum en inmiddels ook al een paar keer goed (op weg) geholpen. Heb echter nog nooit iets over m'n auto verteld/laten zien dus let's go:

Sinds mei 2023 eigenaar van een Superb Combi 1.8 TSI Elegance Business Line. Hiervoor reden we Nissan Qashqai maar dat werd met onze lengte en twee jonge kinderen (inmiddels zijn ze bijna 3 en net 1) echt te krap. Al langer was ik zelf dol op het formaat van de Superb. Het feit dat je met de stoelen volledig naar achteren gewoon uitstekend achterin kunt zitten is fantastisch. Daarnaast is de laadruimte natuurlijk ook geweldig en, daar kwam ik achter, rijdt de auto ook gewoon erg fijn. Met 160pk is het vermogen meer dan voldoende en de 6-bak schakelt fijn.

Ik stuur 'm ergens volgende maand over de magische 200k heen en het grote oliespook heeft nog niet toegeslagen. Het is onbekend of er ooit een revisie heeft plaatsgevonden, de vorige-vorige eigenaar heeft 'gezworen dat deze auto hét probleem niet kent'.

Ach, ik weet wat me eventueel te wachten staat, maar dat heb ik in de koop-overweging meegenomen. Het enige 'probleem' dat ik wel heb is dat het blok olie 'zweet'. Ik weet er het fijne niet van, maar heb na een middellange tot lange rit een paar druppels olie op de oprit liggen. Na 10.000 km slechts 1,5-2 liter olie bij hoeven vullen dus dat lijkt me niet raar. Uiteraard ben ik altijd geïnteresseerd in tips wat betreft alles wat mijn auto aangaat. Modificaties zoals hulpveren of autoradio's (2din) vind ik erg interessant. Stuur me gerust een bericht!

Groet!

Dennis
Folsgare (Friesland)
 

Bijlagen

  • SkodaSuperbZijkant.jpeg
    SkodaSuperbZijkant.jpeg
    364,6 KB · Weergaven: 17
  • SkodaSuperbZijkantNat.jpeg
    SkodaSuperbZijkantNat.jpeg
    381,2 KB · Weergaven: 15
  • SkodaSuperbInterieurVoor.jpeg
    SkodaSuperbInterieurVoor.jpeg
    289 KB · Weergaven: 16
  • SkodaSuperbInterieur.jpeg
    SkodaSuperbInterieur.jpeg
    235 KB · Weergaven: 18
Bovenaan Onderaan