Niet ernstig, wel slordig.

marnic

Nieuw lid
Geen ernstige mankementen, wel slordig.

Inmiddels rijd ik alweer een maand met veel plezier in m'n F2-combi. Toch een paar puntjes gehad die inmiddels, gelukkig, door de dealer zijn verholpen.

Ten eerste trok de auto naar rechts, wat vermoeiend rijden was. Na een proefritje was dat snel geconstateerd door de betreffende monteur. Aangezien het zelden bij een nieuwe auto voorkomt dat er niet goed is uitgelijnd, besloot men de wielen te verwisselen (voor naar achteren en v.v.)
Het probleem was inderdaad verholpen. Kan iemand mij uitleggen wat dat kan zijn geweest? Of heb ik nu een fout wiel achter zitten maar merk ik het niet meer omdat je voorwielaandrijving hebt.

Ten tweede heb ik een aantal malen startproblemen gehad. De startmotor draaide wel, maar de auto sloeg niet aan. Als het eindelijk lukte was de auto van slag en bleef het oranje motormanagement lampje de gehele dag branden. Na een nachtje rust was het weer uit, tot het probleem zich weer een keer voor deed.
Uiteindelijk bleek dit veroorzaakt te worden door een loszittende accupool. Af fabriek komen de auto's met een losse accupool binnen en die dient tijdens het rijklaar maken vastgezet te worden. Op dit punt hadden ze dus een steekje laten vallen. Het rammelen van de accupool had voor diverse storingen in het electronisch systeem gezorgd.

Excuses van de dealer aanvaard, maar hoezo rijklaar? Ik kreeg de auto mee met alle 4 de banden maarliefst op 3,5 Bar!!!, trekkend naar rechts, een losse accupool maar wel 2 gemonteerde lifehammers (mocht ik met zoveel speciale effecten in de gracht belanden):crazy:
 

Aiii

Lid
Dat is inderdaad niet zo mooi, wel fijn dat het netjes wordt opgelost en de dealer zijn fout erkend. Je mag inderdaad voor de kosten rijklaar maken wel iets meer verwachten uiteraard.
 

LenK

Forumguru
Je zou kunnen concluderen dat ze behalve poetsen en matten er in leggen niks aan de auto gedaan hebben. In ieder geval de checklist niet doorlopen.

Dat van die wielen. Ik weet niet of het aan een band kan liggen of dat een band niet goed om de velg zit.
Dat je met de voorwielen achter er niks van merkt komt dan doordat de achterwielen niet sturend zijn. Heb je niet gevraagd hoe dat zit?
 

marnic

Nieuw lid
Je zou kunnen concluderen dat ze behalve poetsen en matten er in leggen niks aan de auto gedaan hebben. In ieder geval de checklist niet doorlopen.

Dat van die wielen. Ik weet niet of het aan een band kan liggen of dat een band niet goed om de velg zit.
Dat je met de voorwielen achter er niks van merkt komt dan doordat de achterwielen niet sturend zijn. Heb je niet gevraagd hoe dat zit?
Toen ik er naar vroeg werden de schouders opgehaald. Het was volgens mij gewoon een probeersel. Ik had namelijk een afspraak gemaakt en kon erop wachten. Helaas stond er een auto op de uitlijnbrug en die kon er niet zomaar vanaf. Dus in de eerste instantie hebben ze de bandenspanning gecontroleerd (had ik uiteraard zelf al gedaan) en daarna de wielen gewisseld. Na een proefrit gaf de monteur aan dat het probleem verholpen was en dat was juist.
 

marnic

Nieuw lid
Ik hoop dat die van mij over twee weken beter afgeleverd zal worden!
Beetje slordig...
Ik begreep wel dat die losse accupool weer een nieuwe 'grap' van de fabriek was en dat het sinds kort in het rijklaar-maak-programma was opgenomen. Als excuus gaven ze aan dat het 'landelijk' nog veel vergeten wordt. Mijn auto had slechts 4 storingen gerapporteerd, echter hebben ze er genoeg gehad met 20 of meer fouten in de computer. Zo'n auto komt dan hortend en stotend binnenrijden.
 

Maarten

Forumguru
:ot: Wil je wat foto's plaatsen. Ik krijg binnenkort ook een zwarte. Kan ik vast een beetje kwijlen....
 

MarcoO2

Forumguru
Ik begrijp je wel maar ik bedoelde meer van "niet ernstig" wat betreft mankementen aan de auto, maar inderdaad wel qua kwaliteit. Je hebt inderdaad het gevoel dat er niets aan gedaan is.

Dat was inderdaad precies wat ik bedoelde! Qua auto is er niet zoveel mis, maar qua service wel. Hopelijk blijft het hier voorlopig bij en ga je lekker genieten!
 
Bovenaan Onderaan