redfoxert
Senior Member
Sinds vanmiddag in mijn bezit : Next-Base SDV485-B
KEY FEATURES:
- Large screen size Portable DVD Player
- Built-in in car use DVB-T receiver
- High speed mobility receiving
- 8.5" 16:9 true color TFT
- display with 1440 (w) ×234 (h) dot pixels
- With top loading loader
- Support USB
- Supports card reader eg SD/MS/MS-Pro/MMC
- Composite AV IN / AV OUT function
- Easy to mount in a car
- Built-in IR transmitter
- Optical digital audio output, 1W*2 stereo speaker
Port definition:
- Power input 12V
- Power ON/OFF
- Audio in / out (optical out)
- Video in / out
- DC out 12V
- Card reader port
- Volume
- Earphone
- USB port
- DVB-T antenna port
- AC-DC adapter: 100~240V 50/60 Hz, DC 12V
- Power consumption: 10W
- Battery: 3000mAh, 7.2V, Ni-MH (Optional)
- dimension: 260 (l) x 175.6 (w) x 26.5 (h) mm
- weight: 750g
AC-DC adapter, AV cable, car power cable, earphone, antenna, remote control, operating manual, headrest mount, battery pack (option)
De doos met deze inhoud verkopen ze nu bij Halfords voor 299,-. De inhoud komt echter niet helemaal overeen met de beschrijven op de webshop (http://www.nextbase-shop.com/product.php?prodID=93&catID=1) van Next-Base en de specs op de website (http://www.nextbase-europe.com/products/485all-in-one-spec.html) kloppen ook niet helemaal. De horizontale resolutie (1440) moet je wel even door 3 delen ivm het feit dat ze ook de sub-pixels tellen (marketing bullshit dus)
Bij Halfords krijg je het spul van de webshop geleverd, inclusief de battery pack. Deze was overigens nog wel een beetje lastig te monteren en wordt niet opgeladen wanneer je de unit zelf aan de 220V adapter hangt in huis. Daarom zit er ook een eigen 12/220V ingang op, alleen wordt deze geblokkeerd door de dvd unit wanneer deze gemonteerd is. Eerst loshalen dus helaas.
De headrest montage geschiedt via een mounting-bracket die je achterop de dvdunit schroeft (schroeven meegeleverd) en een mounting-kitje met klittenband aan de hoofdsteun. Geen lastig gepiel dus met telkens die klittenband loshalen maar gewoon er op en er af schuiven. Zit allemaal prima stevig vast.
Eerste ervaringen met het apparaat zijn goed/zeer goed. Volgens de beschrijving speelt het ding DivX af. Klopt en hij speelt zelfs XviD (de opensource variant) af! Erg handig wanneer je bijvoorbeeld films of series van internet download die nogal eens met XviD zijn gecodeerd

DVD's speelt hij ook prima af, subs zijn alleen wat lastig te switchen heb ik het idee. Of de DVD die ik toevallig uit het rek trok had hardcoded subs, hier heb ik nog weinig mee getest. Kan dus aan de DVD gelegen hebben.
De USB poort is ook erg handig alleen heb ik nog niet voor elkaar gekregen dat een externe harddisk via USB aangesloten kan worden voor playback. USB sticks WEL! zelfde als de mp3 en picture-viewing functionaliteit. De card-reader heb ik nog niet gebruikt. Helaas heeft mijn Canon S45 ook geen SD of MS/MMC maar CF en daar is helaas geen poortje voor.
Mooi is het feit dat een DVD of een DivX resumed nadat de spanning er af is geweest. Komt nogal eens voor dat de 12V in een auto alleen aan is wanneer de auto op contact staat of de motor draait. Dit uiteraard ter beveiliging van de accu.
De DVB-T ontvangst heb ik hier helaas niet kunnen testen aangezien ze hier in deze uithoek (Sittard) geen zenders hebben geplaatst. Ik zal morgen eens in Best (op mn werk) kijken of er daar ontvangst is en hoe de kwaliteit er van is. De optie lijkt me in ieder geval wel grappig maar door het gebrek aan een CI (voor smartcards) is een abonnement op Digitenne bijvoorbeeld geen optie. Zou leuk zijn geweest, maar helaas. De antenne overigens heeft een erg sterke magneet in de voet die je dus makkelijk tijdens de reis op het dak kunt plakken voor verbeterde ontvangst.
Het geluid is prima maar op de snelweg kan ik me voorstellen dat een koptelefoon toch wel fijner is om te luisteren. Meegeleverd is een setje in-ear dopjes van redelijke kwaliteit. De kids zullen er plezier genoeg van hebben, mits de dopjes niet telkens uit de oren vallen.
Qua uit- en ingangen niks te klagen. Video IN/OUT en Audio IN/OUT waarvan deze jack ook dubbelt als Optical Audio Out. Handig voor als ik mijn XBOX in wil gaan bouwen
Hiervoor word een kabel meegeleverd (mini-jack naar tulp, verguld!)

Eerste indruk is dus nogmaals zeer goed, alleen de auto waar ie nu in komt te hangen laat nog wat te wensen over
Dit wordt gelukkig eind augustus, begin september opgelost (O2 Combi BE besteld). Nu alleen nog een mooie tas erbij zoeken want die zat er dus niet bij helaas. Tevens wil ik nog een beugel bestellen die aan de steunen van de headrest gemonteerd wordt. Dan kan je de unit aan de schroefdraad onderop (waar ook de accu op bevestigd wordt) monteren voor nog makkelijker plaatsen in de auto.

Aanrader !!