New Skoda

FrankC

Nieuw lid
Waarschijnlijk bestaat dit topic al maar ik kan het niet vinden en dus open ik maar een nieuw topic.
Mijn eerste Skoda is bsteld: een Skoda Octavia Combi versie Ambiente met 1.6 TDi motor. Verder bijna alle opties die men maar kon krijgen inclusief Colombus navigatiesysteem en het Sportinterieur. Het leer heb ik achterwege gelaten.
En nu is het dus afwachten. Ik ben er zelf benieuwd naar want met de kleur heb ik een beetje gegokt. Het is Corrida Red geworden en de dealer wist me te zeggen dat ook hij benieuwd was aangezien hij nog geen enkele Combi in het rood had verkocht.
Nu hoop ik een beetje dat de kleur vergelijkbaar is met het rood van mijn huidige Seat Leon.
We zullen wel zien. En hopen dat het snel April is.
Ik ben ondertussen wel blij dit forum gevonden te hebben met een schat aan informatie.
Ik denk niet dat er in bij ons in België iets soortgelijks bestaat.
Moesten er mensen zijn die toch iets dergelijks kennen in België: Laat het me weten.

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]Welkom. Je verhaal even naar de juiste rubriek verplaatst.[/moderatorbreak]

FrankC

Nieuw lid
In ieder geval al bedankt voor de tip over het Belgisch forum.
Ik houd in ieder geval ook de Nederlandse vrienden op de hoogte.

FrankC

Nieuw lid
Ik heb nog een vraagje.
Is er iemand die een Octavia Combi Ambiente heeft met de 1,6 diesel motor met 109 g CO2 uitstoot ?
Volgens de configurator op de skoda site beschikt deze versie niet over mistlampen en zijn de in het pack COLOMBUS voorziene electronische airconditioning en Jumbobox ook niet beschikbaar met deze motor.
Mijn garagist verzekerde me bij aankoop echter het tegendeel. Toch blijf ik mijn twijfels houden. Ontbrekende mistlampen en jumbobox zou ik nog niet zo erg vinden maar de electronische airco is een must.
Misschien nog even bij vertellen dat het om het Pack COMPANY COLUMBUS
Het gaat wel over een Belgische wagen, ik weet niet of dat verschil maakt.

TL@

Forumguru
Electronische airco en jumbo box zijn zeker niet aanwezig op het pack Columbus.

FrankC

Nieuw lid
Ik heb een mailtje gestuurd naar de invoerder met de bovenstaande vraag.
En heb goed nieuws gekregen. De 109 g versie is GEEN echte GREENLINE en bijgevolg zijn dus zo goed als alle opties verkrijgbaar op deze versie.
Enige uitzondering zijn velgen groter dan 16 inch, de versterkte vering, het soundsysteem met 12 luidsprkers en de bijverwarming.
Climatronic, mistlampen vooraan en Jumbobox zijn wel degelijk voorzien.
De configurator op de Skoda website is dus wat dat betreft niet erg duidelijk.

ppx

Donateur
@ FrankC

Soundsystem is wel als optie verkrijgbaar icm Columbus. Ik heb op mijn Octavia het Pack Elegance besteld (waarin een Columbus zit) en had apart ook het Soundsystem besteld: ik kreeg een mailtje van de dealer dat dat niet kon. Maar ik beschikte over andere info (oa in Oostenrijk kan je deze combinatie wél bestellen) . Aangedrongen bij dealer en wat bleek: het kon wel. Ik zit nu dus nagelbijtend te wachten op mijn nieuwe Octavia... ;)

FrankC

Nieuw lid
De garage heeft me net gemaild. Mijn Octavia zou deze week in productie gaan.
Dus hopelijk tegen eind April geleverd.

FrankC

Nieuw lid
fabricagedatum is Donderdag 07 April.
Iemand enig idee hoe lang het dan nog duurt voor aflevering ?

hemi24

Forumguru
1 a 2 weken voor transport en 1 a 2 weken voor afleverklaar maken?!?
Reken in het totaal maar 3 a 4 weken na fabricagedatum.

FrankC

Nieuw lid
Hij is er. Toch al bij de dealer en al alles goed gaat kan ik hem vrrijag in ontvangst nemen.
Ik heb er zelfs al wat foto's van en ga proberen ze in Fotoalbums proberen te plaatsen.

FrankC

Nieuw lid
En geleverd. Ik vind hem prachtig en foto's zijn één dezer dagen te zien.
Met complimenten aan de dealer voor de extra attenties bij de aflevering.

FrankC

Nieuw lid
Iedereen verklaarde me een beetje gek toen ik zei dat het een rode zou worden. Ook de dealer had in eerste instantie zijn twijfels.
Maar toen ik hem gisteren ging afhalen, wist hij te vertellen dat er al verschillende positieve reacties waren geweest door andere klanten.
Ik ben er in ieder gaval tevreden mee.

Bovenaan Onderaan