Ik heb al wel met lange assist gereden, maar heel snel besloten om deze nooit meer in te schakelen. Gelukkig wordt hij in mijn auto nog niet automatisch aangezet bij elke nieuwe start.
Wat de ACC betreft: daar is nog wel mee te leven zolang die in voorkomend geval met het gaspedaal kan worden overruled, maar de combinatie met zelfstandig regelen op basis van verkeersbordherkenning en/of navigatiegegevens is voorlopig voor mij een absolute no-go. Dat werkt kennelijk nog verre van foutloos, daar zijn al genoeg posts op dit forum over verschenen.
De verkeersbordherkenning kan nog lang niet goed genoeg overweg met meervoudige snelheidsborden en ook bij borden op vlak naast de hoofdrijbaan gelegen ventwegen zie ik regelmatig dat er ineens 50 op mijn display verschijnt terwijl dat voor "mijn" rijbaan niet van toepassing is. En dat is dan nog op basis van wat de camera ziet.
Daar waar de navigatiedatabase wordt gebruikt zal het zeker nog jaren en jaren mis blijven gaan omdat de updates niet vaak genoeg komen en bovendien vele versies lang blijkbaar niet worden bijgewerkt vwb gewijzigde snelheidslimieten. In theorie mooi, in de praktijk nog totaal onvolgroeid.