Navigatiestemgeluid Amundsen

Alphons12

Nieuw lid
Mijn navigatie van Amundsen laat een verschrikkelijk - soort - Belgisch stemgeluid horen. Is dit te wijzigen?
 

ab60

Nieuw lid
Helaas is de amundsen geen tomtom. Je zal dus aan de stem moeten wennen. Ook het toevoegen van POI's is niet mogelijk.
 

hemi24

Forumguru
Met dank aan Blaupunkt!
Waarschijnlijk nog dezelfde Belgische dame die ook al uit de Travelpilot's van hetzelfde merk kwam...

Kleine acht jaar verder en nog altijd is ze dat accent niet kwijt... ;)

Beste oplossing is wellicht het geluid uit!
 

FLASH

Nieuw lid
Heb mijn auto nu een week of 4 en ben nog niet gewend aan het geluid. Ook het zeer regelmatig terugkomen van " de route bevat verkeers-storingen" ergert mij enorm.
Kan iemand mij trouwens vertellen wat de laatste versie van de navigatie cd-rom is. Ik maak veel kilometers en het verbaasd mij echt dat de navigatie vaak de weg kwijt is, o.a. A2 Utrecht-Amsterdam, bij Eindhoven op de A2, en ook rotondes bij mij in de buurt die er al 1,5 jaar liggen worden niet vermeld. Graag hoor ik dus wat de laatste versie is en mocht ik een verouderde hebben ga ik terug naar de dealer. Alvast bedankt.

mvg
Flash
 

hemi24

Forumguru
De laatste versie zal de Benlux + MRE 2010 FX cd-rom zijn, wat overeen zou moeten komen met het Skoda artikel AAN000072.

http://navigation.teleatlas.com/en/...important-roads-of-europe-2010-fx-pr6792.html

In tegenstelling tot bijvoorbeeld de kaarten van TT, zijn de kaarten voor de Amundsen en de Columbus helaas niet helemaal bij de tijd... (zijn wel 2 verschillende leveranciers trouwens)
TT is hierbij wel het andere uiterste, die laat je soms afslaan voor een rotonde die er helemaal nog niet is!

Eén en ander ligt meer aan de leverancier van de hardware dan van de kaartdata...
 

LenK

Forumguru
laat je soms afslaan voor een rotonde die er helemaal nog niet is!

Eén en ander ligt meer aan de leverancier van de hardware dan van de kaartdata...
Dat ligt dus juist wel aan de kaart data. Het apparaat kraamt alleen uit wat ie volgens de kaarten moet doen. Dat kaarten niet up to date zijn wordt veroorzaakt doordat de kaarten bij zo'n onboard navi maar 1 hooguit 2x per jaar uitkomen.
Bij downloadbare kaarten ligt die frequentie vele malen hoger.
Hier in de buurt was al meer dan een jaar geleden een rotonde volgens diverse navigatie programma's.
En nu is ie er daadwerkelijk. Alleen is de weg nog niet open, dus ik kan niet testen of het echt klopt.
 

hemi24

Forumguru
Op die manier: het ligt wel aan de kaartdata, maar niet aan de leverancier van deze kaartdata, die heeft namelijk al recentere kaarten, maar blijkbaar vindt VAG het niet nodig om één en ander als recent aan te bieden...
 

Feloctrooyet

Nieuw lid
De kaarten zijn duidelijk niet bij de tijd, gisteren ben ik "offroad" van Delft naar Hoogvliet gereden omdat onze ontdekkingsreiziger nog niet van de A4 weet, die ligt er pas sinds december 2015.
 

jongetje

Forumguru
De kaarten zijn duidelijk niet bij de tijd, gisteren ben ik "offroad" van Delft naar Hoogvliet gereden omdat onze ontdekkingsreiziger nog niet van de A4 weet, die ligt er pas sinds december 2015.
Dan moet je je navigatie updaten. Op de kaarten die deze week zijn uitgekomen staat de verlengde A4 erin.
 

Feloctrooyet

Nieuw lid
Dat heb ik inmiddels gedaan en de A4 is door Amundsen ontdekt, alleen plaatselijke rotondes worden nog steeds aangegeven als door lopende weg. Overigens heeft mevrouw Amundsen nog hetzelfde "spraakgebrek" en ze strooit vooral veel met de letter t, zoals t weg enz.
 

jongetje

Forumguru
Dit is alleen een kaart-update dus de stem veranderd dan natuurlijk niet.
Ik ben het trouwens volledig met je eens dat de kaarten van slechte kwaliteit zijn en erg achter lopen op de werkelijkheid.
 
Bovenaan Onderaan