navigatie

Hallo, afgelopen week kwam ik erachter dat mn navigatie niet meer up to date is, met de nodige ergenis en foutrijden tot gevolg. ik heb een 2016 octavia.
ik begrijp dat er 2 types zijn, in mijn auto heb ik 2 SD sleuven zitten, met op 1 de navigatie details. zijn die nu gratis te updaten? en heeft iemand daar een link van?

Canon-Eye

Forumguru
Of het gratis kan, is afhankelijk van de vraag of de unit al dan niet is vrijgeschakeld om willekeurige SD-kaartjes (d.w.z. andere dan die bij de dealer te koop zijn voor veel te veel geld) te kunnen lezen. Het bestaande kaartje is vermoedelijk 16GB, dat is voor de huidige kaarten niet meer groot genoeg om die er zonder kunstgrepen op te laten passen.
Het zou helpen als je een foto plaatst van het systeem met de systeemgegevens in beeld - de VCDS/VCP goeroes hier kunnen je dan verder helpen.

hemi24

Forumguru
Of het gratis kan, is afhankelijk van de vraag of de unit al dan niet is vrijgeschakeld om willekeurige SD-kaartjes

Laat het een keer rusten @Canon-Eye , we zijn hier op het Skoda, en niet op het Seat forum!

Skoda heeft die beperking van 3 jaar map-care nooit gekend…

Enige issue kan zijn dat de SD-kaart niet voldoende groot is voor de laatste kaarten.

octavia99

Senior Member
Op Youtube staan stap voor stap volledige handleidingen hoe het een en ander vrijgeschakeld kan worden.
Anders iemand van het forum zoeken in de buurt die de navigatie voor je kan vrij schakelen voor alle merken sd kaarten en gelijk Androidauto./ Apple carplay voor je open zet. Dat laatste maakt het systeem een stuk functioneler.

1983jeroen

Forumguru
Vandaag mijn kaarten weer eens geüpdate. Met een pakket van 9GB heb je wel alle kaarten die je nodig hebt. Jammer dat je niet alleen de landen kunt kiezen die je echt wilt.

Ik gebruik de ingebouwde navi zelden omdat die echt vreemde routes maakt in mijn optiek

Bovenaan Onderaan