Amundsen Navigatie West Europa

Birszo

Nieuw lid
Hi, sinds kort eigenaar van een 1.8 tsi Superb Combi uit 2014. Deze auto heeft een Amundsen+ navigatiesysteem.
Gezien het feit dat ik nog een V_5 versie navigatie kaart erin heb zitten, wil ik deze graag updaten tot de meest recente update.
Nu hoor en lees ik dat deze niet meer wordt ondersteund en dat de laatste variant de 2019 versie is. Kan iemand dit bevestigen en mij aangeven welke versie ik dan dien te kopen? Thanks!
 

Birszo

Nieuw lid
Thanks, op dit moment is mijn V_5 geïnstalleerd op de harde schijf van mijn Amundsen+. Ik weet even niet wat de opslagcapaciteit van Amundsen+ is, maar wanneer ik bovenstaande SD-kaart koop kan ik dan kiezen om het op mijn geheugen op te slaan, of?
 

Tees

Donateur
De Amundsen+ heeft wel een harde schijf en de meest recente (en naar verluid laatste) versie is V12 van 2021. Bij de Skodadealer te kopen, maar beter zoek je even op Marktplaats.
 

Roeland80

Forumguru
Klopt admundsen + heeft inderdaad een interne hardeschijf. er zijn rns 315 en admundsen + versies met een te kleine hardeschijf voor de V12 daar past maximaal V9 op
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ah, dat wist ik dan weer niet. Heb ik blijkbaar geluk gehad, ging bij mij prima. Duurt wel retelang, rond de 2 uur en al die tijd moet t contact aan staan. Al zegt ie dat ie na het uitzetten contact weer verder gaat, dat klopt alleen als je dat binnen een uur oid doet heb ik proefondervindelijk uitgevonden.
Er zijn sowieso meerdere versies van de RNS315, sommigen hebben wel Bluetooth, anderen niet, en hetzelfde schijnt zo te zijn voor DAB.
 

PD1LOI

Lid
Hi, sinds kort eigenaar van een 1.8 tsi Superb Combi uit 2014. Deze auto heeft een Amundsen+ navigatiesysteem.
Gezien het feit dat ik nog een V_5 versie navigatie kaart erin heb zitten, wil ik deze graag updaten tot de meest recente update.
Nu hoor en lees ik dat deze niet meer wordt ondersteund en dat de laatste variant de 2019 versie is. Kan iemand dit bevestigen en mij aangeven welke versie ik dan dien te kopen? Thanks!
Je kan hier ook eens rond kijken https://www.navitotal.com/viewforum.php?f=172
 
Klopt admundsen + heeft inderdaad een interne hardeschijf. er zijn rns 315 en admundsen + versies met een te kleine hardeschijf voor de V12 daar past maximaal V9 op
Vraagje: hoe kom je daarachter? Ik heb nu v9, maar wil wel voor v12 gaan. Ik vond wel ergens op een site dat de firmware een bepaalde vanaf versie moet zijn om problemen te voorkomen.
 

Birszo

Nieuw lid
Ik heb V12 een paar dagen geleden geïnstalleerd op de harde schijf van mijn Amundsen+. Of het past, was een beetje 'trial en error'. Gelukkig paste het bij mij op de harde schijf van mijn Amundsen+. Installatie heeft ongeveer 1,5 uur geduurd. Nogmaals thanks @Roeland80
 

Tees

Donateur
@Pino813 voor €25 koop je een SD kaartje V12 voor RNS315 op Marktplaats. Voor dat bedrag zou ik t gewoon proberen, heb ik ook gedaan (niet wetende dat er versies waren waarop V12 niet zou passen). Kan me voorstellen dat de latere modellen (zie dat jij ook een BJ2012 hebt) eerder een grotere harde schijf hebben gekregen, de prijzen daarvan dalen tenslotte continu.
 
Bovenaan Onderaan