Navigatie vrijschakelen ?

Hallo,

Mijn zus heeft een VW T Roc gekocht waarvan de navigatie niet werkt, bij de garage kost het 700 euro om dat aan te zetten.
Kun je dit ook via VCDS of OBD2 laten vrijschakelen, of is het toch wat ingewikkelder?

groeten Math.

hemi24

Forumguru
Vrijwel zeker zit er een unit in wat lijkt op onderstaand plaatje; vraag is alleen wát staat er op de knop rechtsboven...?

media.0013-1920w.jpg

hemi24

Forumguru
Dan is het toch gewoon een MIB3 Discover Media? Wat valt er dan nog te activeren voor de navigatie?
Wat gebeurt er als je op e NAV knop drukt?

Als het een Compostion Media was, zou hier APP en SOUND staan; dus het verhaal is verre van logisch, als je het mij vraagt.

Als je op nav drukt zie je de tekst op de foto ( volgens mijn zus ) ik kan het zelf niet ff gaan bekijken aangezien ze niet in de buurt woont.

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Je kunt inderdaad het beste hiervoor Antera (of Rainesh) benaderen. Gezien de laatste afbeelding gaat dit dan Antera worden.

Ik vind het wel vreemd dat je het scherm krijgt om een telefoon te koppelen als je op de NAV knop drukt, maar gezien het compasicoobtje linksboven in het scherm is dit dus wel het geval.

Eerste vraag die bij mij opkomt is dan wat er gebeurt als je daadwerkelijk een koppeling maakt met een mobiele telefoon…

Rallye

Forumguru
Link gevolgd?

”Navigatie
Wil je een betere oriëntatie? Activeer dan achteraf de navigatiefuncties voor het infotainmentsysteem 'Ready 2 Discover' om jouw auto op te waarderen met navigatie. Na aanschaf ontvang je een geïntegreerde, intuïtieve navigatie met 2D-kaartweergave voor Europa en toegang tot bijzondere reisdoelen (POI’s). Deze functies staan je na de activering blijvend ter beschikking en je hebt er geen internetverbinding voor nodig. Naast deze praktische offline functies heb je met Volkswagen Connect Plus nog eens extra online diensten. Zo word je, als hoofdgebruiker, dankzij de online verkeersinformatie nagenoeg in realtime over veranderingen en gevaren op de route geïnformeerd. Daarnaast zorgt de online routeberekening met permanente inachtneming van de verkeerssituatie en prognoses voor een optimale reis en een veilige aankomst op je bestemming. Het kaartmateriaal wordt via een online kaartupdate (na selectie van de instelling 'Positie delen' in jouw infotainmentsysteem) automatisch en regelmatig bijgewerkt zodra de auto online is.
We Connect - Upgrades - Navigatie

Ready to discover is de VW-naam voor het (betaald) toevoegen van functies aan de Discover.

Bovenaan Onderaan