Navigatie update geeft foutmelding

Pietjepuk12

Nieuw lid
Zag dat er een nieuwe kaartupdate was voor mijn amundsen (Octavia 3, 2018) en probeer navigatie te updaten.
Ik pak de bestanden uit en kopieer deze naar een Adata MicroSD kaart (32Gb), class 10. Zie beneden

14-8-2023 04-07-01.png

Nu 3e keer de gehele procedure gevolgd, maar krijg steeds dezelfde foutmelding. Zie beneden.
In de PC gaat het prima met de MicroSD kaart. Huidige navigatie kaart is 16Gb
Nieuwe kaart past er niet op, vandaar uitgeweken naar 32Gb.

Zie ik iets over het hoofd?

Alvast dank


IMG_3439.jpg
 

Rainesh

Forumguru
je moet je originele systeem gebruiken of je systeem laten aanpassen zodat die andere kaartjes slikt.
 

hemi24

Forumguru
En als je de nieuwste kaart wilt moet je deze even bij het portaal van VW of Seat halen, dan krijg je de 2110 i.p.v. de 2010…
 

Pietjepuk12

Nieuw lid
OK dank voor jullie snelle reacties.
M.b.t. " of je systeem laten aanpassen zodat die andere kaartjes slikt" dat moet wellicht de dealer doen? Indien ja, enig idee van kosten?

M.b.t. portaal VW Seat. Kan ik dat dan zonder VIN nummer doen? Ik koos bij Skoda portaal altijd ingang via VIN nummer
 

EdK

Forumguru
De handelingen die je hebt gedaan waren goed !
Alleen de SD kaart van zomaar een ander merk dan die van Skoda worden niet geslikt !
Dus of je gaat op EBAY of Amazon kijken voor een 32Gb Skoda kaartje ( zijn velen leveranciers die goedkoper aanbieden dan Skoda.
Of je neemt contact op met Rainesh of Antera die je Amundsen een update geven zodat ze wel elk SD kaartje slikken met de data die je hebt gedownload.
Dus als DenHaag of Breda bij je in de buurt is dan zou ik voor één van de twee heren kiezen.
Kun je meteen wat andere instellingen op je wagen laten aanpassen en misschien de Amundsen een nieuwe firmware laten geven waardoor hij sneller opstart

Dealer hoef je niet langs te gaan, is zonde van je geld of je moet veel te veel voor orgineel 32Gb kaartje willen betalen
 

Pietjepuk12

Nieuw lid
@EdK OK dat is dan helder.
Woon in het noorden des lands dus DenHaag en Breda is een 'wereldreis' voor mij. Ebay of Amazon is idd dan een betere optie.
Wellicht ga ik eerst nog even kijken of ik een andere kaart-set kan downloaden die wel op het originele uSD kaartje past ( < 16Gb)

M.b.t. dealer, ja inderdaad, topprijzen voor deze producten/service
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Pietjepuk12

Nieuw lid
Gisteravond is het hier wel gelukt, foor wat bestanden uit de kaartupdate te verwijderen past hij op 16GB.

Ook hier een 2017 Skoda Octavia met Amundsen en origineel 16GB kaartje.

Bericht in onderwerp 'Navi update Amundsen en Columbus MIB systemen' https://www.skodaforum.nl/forum/i/navi-update-amundsen-en-columbus-mib-systemen.47047/post-1029627
OK Dat zou misschien ook voor mij een optie kunnen zijn.
Ik heb inmiddels van de DiscoverMedia2_EU-AS_2110_V18 wat landen uit de folder verwijderd, echter zie dat dit niet heel veel uitmaakt in grootte van het totale MAPS folder.
Staat nu op 15,9 Gb terwijl de originele SD kaart aangeeft dat er (na verwijderen maps folder) nog 14.4 Gb vrij is.
Welke (grotere) bestanden kan ik verwijderen zonder (belangrijke) functies te verliezen?
 

Pietjepuk12

Nieuw lid
Heb even een 'andere route' gekozen.
I.v.m. beschikbare tijd voor de vakantie begint, heb ik toch maar eerst een kleinere kaart (9Gb) gedownload van de Skoda site en die nu geïnstalleerd op de originele SD kaart. Werkt nu en daar kan ik eerst mee vooruit.
Later maar even kijken of ik de grotere kaart kan inpassen op de originele 16Gb (netto iets van 14Gb) sd kaart.
En misschien dan ook de MIB2 software update ga doen.

Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties. Wordt zeer gewaardeerd!
 
Bovenaan Onderaan