Navigatie stopt bij uitschakelen auto

Beste,

omdat ik het fijn vind om op vakantie met de navigatie (columbus) van de auto te rijden i.p.v. apple carplay, ben ik even gaan testen.

Wat mij opvalt is dat de navigatie de route stopt zodra ik de auto (even) uit zet. Bijvoorbeeld bij het tanken.

Ik ben gewend van mijn vorige auto dat deze hem automatisch weer oppakt bij het aanzetten (zolang je nog niet op plaats van bestemming bent aangekomen).

Mis ik een instelling over het hoofd? Of moet ik er gewoon mee leren leven?

CharlesTucker

Forumguru
Apart, de mijne (Columbus, in een Octavia, bouwjaar 2018, zal gebouwd zijn in mei of juni) gaat wel verder als ik even gestopt ben om te tanken. Soms geheel vanzelf, gaat gewoon verder waar ie gebleven was, en soms vraagt ie of ie door moet gaan. Ik ben er nog niet achter wanneer dat precies optreedt. Maar helemaal stoppen doet ie alleen als ik meer dan 2 uur stil heb gestaan, dan ziet ie het als een nieuwe rit.

Zo vandaag weer even getest na aanleiding van jullie berichten.

Bij het starten zag ik inderdaad dat de navigatie weer verder ging. Daarna achteruit weggereden en bij het weer vooruit schakelen was de route verdwenen.

Mogelijk dat in deze tijd net de vraag komt of je de route wilt hervatten en ik dus niet op tijd op akkoord heb geklikt?

Ik zal er bij de volgende rit even specifiek op wachten.

Daarnaast vroeg ik mij nog het volgende af. De kaart geeft verschillende icoontjes weer. Ik dacht deze makkelijk uit te kunnen zetten in het menu onder voorkeur bijzondere bestemmingen. Echter daar staat alles nu uit maar de icoontjes blijven staan. Moet ik ergens anders in het menu zijn om dit uit te zetten? Of is dit echt goed ingebakken.

Het icoontje van een laad mogelijkheid stoort mij het meest. Ik heb er niks aan, en het zijn er stiekem best veel in Nederland. Deze zou ik dus het liefst permanent uit willen zetten

Bovenaan Onderaan